Permalänk
Medlem

Nyhet från Antec på gång!

Antec har visst en nyhet i sin serie av "gaming-chassin" på gång.

"Sneak peek of a BRAND NEW entry into the Antec Gaming line! Want more? Watch for the official unveiling at Penny Arcade Expo 2009!"

http://twitpic.com/es5vj

Källa: @AntecInc, Twitter

EDIT: Är det för övrigt någon som har mer information om detta chassi?

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk

Gissar väl på att dom kommer döpa detta nya chassi: "Antec 1500". Fast att ha ett fönster på toppen, det var nytt.

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk

Grymt !

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eadcruzher
Gissar väl på att dom kommer döpa detta nya chassi: "Antec 1500". Fast att ha ett fönster på toppen, det var nytt.

Kunde inte säga det bättre själv

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag vilja se en efterföljare, eller åtminstone ett liknande alternativ, till P183 med svart interiör och lösningar för montering respektive demontering av komponenter som ej kräver verktyg, i stil med de som finns i Lian-Li PC-P50/PC-B10 och Lancool PC-K58/PC-K60/PC-K62.

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja se fler mATX gamingchassin. Hoppas de har något på gång.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Skulle vilja se fler mATX gamingchassin. Hoppas de har något på gång.

Det skulle jag också vilja se. Antec behöver m a o rycka upp sig!

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk

Jag vill se ett förbättrat P183, med svartlackat inuti och skruvlös design

Permalänk

Wow, kanske blir det här chassit istället för 1200 när jag köper en ny dator i samband med GT300 lanseringen.
Beror på hur snygg den är och hur bra kylförmåga den har jämfört med 1200.

Men när är Penny Arcade Expo 2009..

Jag hoppas faktiskt att detta chassi döps till typ 1500, för då har man svart på vitt att det är bättre än 1200.

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Jag hoppas faktiskt att detta chassi döps till typ 1500, för då har man svart på vitt att det är bättre än 1200.

uhh... va?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
uhh... va?

Ja, 300> 900> 902> 1200> 1500(?)
Desto större nummer desto bättre och större chassi.

Samma som nvidias grafikkort, intels processorer, AMD's processorer, Volvos bilar, Audis bilar, BMW's bilar, Samsungs hårddiskar etc etc.
Behöver jag dra fler exempel?

Permalänk
Keeper of Traditions

om du med bättre och större menar dyrare och med mer bling bling, så ja då håller jag helt med dig.

och nvidias grafikkort... jag trodde de nya 300 korten skulle vara bättre än till exempel de äldre 9800 korten.

AMD Athlon 3200+ bättre än t.ex AMD Phenom2 940??

behöver jag dra fler exempel...?

Och när började man jämföra bilars utveckling med datorchassins utveckling..?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
om du med bättre och större menar dyrare och med mer bling bling, så ja då håller jag helt med dig.

och nvidias grafikkort... jag trodde de nya 300 korten skulle vara bättre än till exempel de äldre 9800 korten.

AMD Athlon 3200+ bättre än t.ex AMD Phenom2 940??

behöver jag dra fler exempel...?

Och när började man jämföra bilars utveckling med datorchassins utveckling..?

Uhm okej det här börjar bli lite barnsligt..
Generationsväxlingar räknas inte förstår du väl, eftersom de ändrar hela namnschemat.

Jag ville bara visa principen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarcusDazE
Jag vill se ett förbättrat P183, med svartlackat inuti och skruvlös design

Tack, där har vi uttrycket som jag inte fick fram i mitt tidigare inlägg. Skruvlös design!

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem

Jag hade velat se ett solo med nätagget i botten av lådan och kanske någon cm längre så att långa grafikkort får plats.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Typhonos
Jag hade velat se ett solo med nätagget i botten av lådan och kanske någon cm längre så att långa grafikkort får plats.

samt en 20cm fläkt på utblås i taket så är saken biff.

Permalänk

Antec borde fixa till en Solo mk2 också. Lite djupare samt med 12 cm fläkt framtill.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
samt en 20cm fläkt på utblås i taket så är saken biff.

Nej, absolut inte, Solot ska ju vara tyst och lycka till att hitta en tillräckligt tyst 20cm-fläkt.

Permalänk

Nej, inga fläktar i tak eller sidor, det är för neonkids.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zelaxe
Nej, absolut inte, Solot ska ju vara tyst och lycka till att hitta en tillräckligt tyst 20cm-fläkt.

Antecs egna är tyst på lägre varv, men då också precis lägre varv.

Likväl, ett uppdaterat solo i ATX och mATX-version skulle jag gärna se.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Ser lite ut som toppen på Skeleton chassit

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
Nej, inga fläktar i tak eller sidor, det är för neonkids.

Du är ett "neonkid" själv då alltså?

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
Nej, inga fläktar i tak eller sidor, det är för neonkids.

I taket sitter den viktigaste fläkten se p180-serien? Visst är 200m-fläktar i taket overkill och dammsugare, jag håller också med om att det ibland sitter enormt onödiga fläktar i sidan av chassit, särskilt om man parkerar burken (som i mitt fall) mellan skrivbord och vägg.

Visa signatur

Antec P182 | Asus P5Q Deluxe | Intel e8400 @ 4GHz | Tuniq Tower 120 | EVGA 9800 GTX OC | 4GB Crucial Ballistix DDR2 8500 OC | Corsair TX750W | Samsung 660GB Sata 2 @ 7200rpm | BenQ 21.5" E2200HD | Razer Tarantula | Razer Deathadder | Razer Mantis Speed.

Permalänk

Jäkla tjat om P183, tysta chassin, och andra lågpresterande skräpchassin som har den enda fördelen att dem är liite tystare än andra högpresterande chassin som 1200 t.ex.
Den här nyheten handlar om en ny GAMING chassi från Antec, alltså ett högpresterande chassi som har bra kylförmåga, alltså hör inte lågpresterande skitchassin som P183 i den här diskussionen, kthxbai.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Jäkla tjat om P183, tysta chassin, och andra lågpresterande skräpchassin som har den enda fördelen att dem är liite tystare än andra högpresterande chassin som 1200 t.ex.
Den här nyheten handlar om en ny GAMING chassi från Antec, alltså ett högpresterande chassi som har bra kylförmåga, alltså hör inte lågpresterande skitchassin som P183 i den här diskussionen, kthxbai.

Tråden utvecklades snabbt till en diskussion kring Antec och en framtida utveckling av deras produktutbud. Inga konstigheter med det.

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Avstängd

"mATX gamingchassin"

lite som bajsgott.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BurningHeretic
Du är ett "neonkid" själv då alltså?

Hehe, japp...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Jäkla tjat om P183, tysta chassin, och andra lågpresterande skräpchassin som har den enda fördelen att dem är liite tystare än andra högpresterande chassin som 1200 t.ex.
Den här nyheten handlar om en ny GAMING chassi från Antec, alltså ett högpresterande chassi som har bra kylförmåga, alltså hör inte lågpresterande skitchassin som P183 i den här diskussionen, kthxbai.

Har du inte förståt att gaming betyder "blinkade lampa och fönster" på datorspråk?

Visa signatur

Antec P182 | Asus P5Q Deluxe | Intel e8400 @ 4GHz | Tuniq Tower 120 | EVGA 9800 GTX OC | 4GB Crucial Ballistix DDR2 8500 OC | Corsair TX750W | Samsung 660GB Sata 2 @ 7200rpm | BenQ 21.5" E2200HD | Razer Tarantula | Razer Deathadder | Razer Mantis Speed.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sharkfin
I taket sitter den viktigaste fläkten se p180-serien? Visst är 200m-fläktar i taket overkill och dammsugare, jag håller också med om att det ibland sitter enormt onödiga fläktar i sidan av chassit, särskilt om man parkerar burken (som i mitt fall) mellan skrivbord och vägg.

200mm fläktar i taket är inte overkill, vad får dig att inbilla dig något sådant?

Det lilla av chassit man kan se såg fördjävligt ut, men det har också Antecs Performance och "Gaming"-chassin sett ut senaste tiden med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
200mm fläktar i taket är inte overkill, vad får dig att inbilla dig något sådant?

Det lilla av chassit man kan se såg fördjävligt ut, men det har också Antecs Performance och "Gaming"-chassin sett ut senaste tiden med.

Ja, Antec p193 ser ju fan förjävligt ut på sidan.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!