Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

playstation 4 - xbox 720, när ?

Permalänk

playstation 4 - xbox 720, när ?

har hört rykten om att ps4 kan komma ut redan 2010, vet inte hur mkt av det som sägs är sant, men vad tror ni?

När kommer ps4 eller xbox 720 ut ?

Skulle va fett som fan med ps4 men blir nog förbannat dyrt bara .. iaf i början !

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

jag tror det dröjer 2-3år till minst.

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foetus
jag tror det dröjer 2-3år till minst.

jag tror faktiskt det kan bli aktuellt vid början eller mitten av 2011, eller i början av 2012..

det är vad jag tippar på, men vem vet.. den som lever får se

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk

Rumor has it that Microsoft is already readying its successor to Xbox360. Desperate to maintain their new found hold on the serious (or not including the Wii) market Microsoft are likely to come out all guns blazing with the consoles next incarnation. In response it is almost certain Sony are working on a Playstation4. So, with this in mind what kind of shape will Sony's next entry into the lucrative console market take?

All singing, all dancing digital hub, or all out gaming device?
This is perhaps the biggest problem facing Sony. Do they follow their classic 'trojan horse' approach and bundle the console with technology they want to push. For example PS2 came with DVD and ultimately launched the format into the mainstream, and PS3 came with Blu-ray and this no doubt proved influential in the eventual fall of HD-DVD. However, Sony's success with this all singing, all dancing approach has been somewhat mixed. Most people who own a PS3, own it just for the games, and many resent paying so much more for a digital hub device they are unlikely to take full advantage of. With DVRs, AppleTV's, and Media centric PCs all vying to take the crown of your homes 'digital hub', just how much space is there under your TV for another competitor? The success of the Wii my provide some evidence that it's better (and far cheaper) to have one device that does one thing really well, rather than a jack of all trades. However with the amount of music and movie content in the Sony library, and the fact that no one company has yet got the concept of a living room digital hub quite right, you can bet Sony will take this approach again.

Will it come with Blu-ray?
For this author Blu-ray will always be a stop gap technology between DVD and internet downloads. Before the format has even really got off the ground HD quality movies are already available to download from the likes of Apple and Microsoft. Whilst the PS3 has undoubtably helped Blu-ray win the physical format war, it has meant the demise of the PS3 in the console war. The technology has just proved to be too expensive to enable Sony to compete against its rivals. Sony will not want to make the same mistake again. If Sony see the light and understand that the future of content distribution is downloads rather than discs then they would be wise, in a move not too dissimilar from Apple's bold decision to scrap the floppy disc drive in the original imac, to omit an optical drive altogether.

DVR out of the box?
Again DVR, seems like a sort of stop gap idea between linear broadcast television and a truely on-demand service. For this writer (and I know many people will not agree with this) the future can be seen in BBC's iPlayer and Apple's, albeit confusingly named, iTunes store. As broadband speeds increase content can be streamed and downloaded over the net on demand. Even news and sport can be broadcast live at at least full SD quality over the net. Full HD quality streaming can't be far off. It is for this reason I think the notion of broadcast TV is going to be a thing of the path. Sony's aim should surely be to position it's next console as the deliverer of such online content, rather than a souped up DVR.

The Specs
So, after boldly proclaiming that the PS4 should have no optical drive or DVR functionality what can we expect to see?

- Faster wireless. 80.211n at the very least.
- Souped up Cell Processor(s). With IBM already using much faster versions of the Cell in their Blade servers it seems keeping the Cell is by far the best option. Not only will it mean easy backward compatibility, but it will also mean developers can forgo the usual harsh learning curve of learning yet another new architecture.
- The state of the art graphics chip from Ati or Nvidia.
- An enormous hard drive. 1TB or larger is not out of the question. Especially if the optical disc drive is absent.
- The same shape controller. Why mess with perfection?

detta är vad jag har hittat om ps4..

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

med tanke att det tog 6-7år innan ps2 och xbox1 fick uppföljare så dröjer det kanske ett tag till.

fast utvecklingen går fort och kanske blir det tidigare..

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foetus
med tanke att det tog 6-7år innan ps2 och xbox1 fick uppföljare så dröjer det kanske ett tag till.

fast utvecklingen går fort och kanske blir det tidigare..

ja det är mkt möjligt, men ändå riktigt fett ! jag tycker ps3 är riktigt fett, kan ju bara tänka ps4 ..

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

Det lär nog dröja länge, med tanke på att de vill känna pengar på sina konsoler. För Sony har det väl precis börjat gå bra med deras PS3. Så räkna med ett par år till.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Det lär nog dröja länge, med tanke på att de vill känna pengar på sina konsoler. För Sony har det väl precis börjat gå bra med deras PS3. Så räkna med ett par år till.

ja det har börjat gå bra eftersom dom har gått ner i pris ja !

För när deras ps 3 kom ut o nått år efter så låg dom typ på 5 - 6 tusen.

Men nu ligger dom på ca 3000 kr..

Och dom har börjat gå ner i pris, eftersom dom har nått på gång,.. så gjorde dom ju med ps2 .. dom gick ner rätt ordentligt i pris med ps2 och sen 1 år senare kom ps3 ut ..

Känner jag dom rätt, så kommer ps4 ut nån gång 2010 - 2011 max till 2012..

men mer än så lär det inte dröja !

Det är vad jag tror iaf

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

Tar nog ett tag ett par år...

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M89
Tar nog ett tag ett par år...

ja det är ju ett par år till 2011 - 2012

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

De lär inte komma förens 2013 och varför att utveckla och sälja en konsol på förlust de första åren är inte precis deras plan bara för att vi ska få ha kul. De vill nämligen känna pengar.

Finns massor av rykten som säger först 2013 bara ni söker. Om det är sant eller inte vet ingen, men tänker man efter så vill det mjölka pengar ifrån dessa konsoler först innan de ens börjar tänka på att börja gå på förlust med en ny.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Enligt vad Microsoft och Sony har sagt tidigare (cirka ett år sedan) kommer en ny Xbox komma minst 18 månader innan en ny [gen] Playstation.

Microsoft har redan ett försprång med digital downloads av spel samt [HD] film och det är förväntat att nästa gen inte kommer ha optiska medium överhuvudtaget. Den förväntas också vara ännu mer en mediehub än nuvarande Xbox360 med inbygd DVR i tillägg till nedlastning/streaming av on-demand tv/film/musik (som redan finns i flera Europeiska länder via Live Marketplace).

Hur mycket detta stämmer vette tusan, men det är vad som sades iaf. Orkar inte rota upp source, men det finns transcripts från en högt plasserad MS anställd bl.a.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shqiptari
ja det är mkt möjligt, men ändå riktigt fett ! jag tycker ps3 är riktigt fett, kan ju bara tänka ps4 ..

Nya Ps3 är ju inte fet utan slim ;). Men jag tror faktiskt ps4 är längre fram i tiden än en Xbox 720. (om den nu kommer heta så?)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Ett nytt PS kommer säkert någon gång runt 2015 då Sony har sagt att PS3 har en livslängd på 10 år.
Microsfts nästa konsoll lär väll dycka upp mellan 2011 och 2013

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shqiptari
ja det är ju ett par år till 2011 - 2012

Tror jag med!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Avstängd

Man hoppas ju bara att de fokuserar mer på SPEL än allt annat krafs den här gången och ser till o släppa en lite billigare konsol redan från början. Eller man kunde ju iallafall önska att de fixade en modell för oss som bara vill spela.

Visst är det väl kul att man kan använda sin spelkonsol till mer än bara spel... men varför ska man ha de funktionerna när man aldrig kommer använda dem? Bara onödigt o betala extra för det.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unfhampus
Ett nytt PS kommer säkert någon gång runt 2015 då Sony har sagt att PS3 har en livslängd på 10 år.
Microsfts nästa konsoll lär väll dyka upp mellan 2011 och 2013

Nej. Bara för PS3 har en livslängd på 10 år betyder det absolut inte att vi måste vänta till 2015 för en ps4a. Alla playstationkonsoller hittills har haft ~10 års livslängd. Playstation 1 kom 1994 och slutades tillverkas 2006. Men som vi vet kom ps2 inte 2006 utan 2000 (som i sin tur tillverkas fortfarande, fastän ps3 funnits ett bra tag).

Jag tycker spelkonsollerna är ganska spelinriktade. Länge sedan jag skrev en uppsats på min 360 eller pulade i photoshop...

Permalänk

Eftersom xbox 360 funnits ute sedan slutet av 2005 vilket om några månader blir 5 år så borde en xbox 720 inte vara allt för långt borta med tanke på att bungie(utvecklarna till halo-spelen) har sagt att halo reach som kommer sent 2010 blir deras sista halo spel till 360. De sade också att man får reda på vad som hände med master chief i kommande halo-spel som då kommer släppas till xbox 720(inte halo reach då detta utspelas före halo 1) Det kanske börjar bli dags för en xbox med häftigare komponenter.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk

Xbox 720? Vilket jävla namn, det kan den ju inte heta

Lär dröja ett tag, ser ingen anledning för någon av dom att byta, dom har tillräckligt med kräm för dagens spel...

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Har inte flera spelutvecklare gått ut och sagt att de mer än gärna ser att de väntar med nya konsoler? För dyrt att lära sig en ny konsol samt att utvecklingsutrustningen är dyr.

Visa signatur

Antec 182b | Intel Quad Q6600 @ 3 GHz| Thermalright Ultra 120 | Gigabyte P35 DS3 | Corsair PC6400 CL4 4x1024 MB | 8800 GTS 320 | Raptor 36 GB | Samsung SpinPoint 320 GB | Corsair Powersupply 520W | Eizo S2201W

Permalänk
Medlem

Re: playstation 4 - xbox 720, när ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av shqiptari
har hört rykten om att ps4 kan komma ut redan 2010, vet inte hur mkt av det som sägs är sant, men vad tror ni?

När kommer ps4 eller xbox 720 ut ?

Skulle va fett som fan med ps4 men blir nog förbannat dyrt bara .. iaf i början !

Med tanke på att PS3 slim precis släpptes så kan man nog räkna med att det tar några år innan PS4 kommer.

Permalänk
Medlem

Sony kommer inte släppa en ny konsol på LÅNGT TAG!
Konsolen släpptes 11 november 2006, de har en 10 års livslängd de eftersträvar på alla sina konsoler.
Det har de sagt vid flertal intervjuer, kolla bara på ps2an som släpptes i Japan 4 mars 2000. Och lever fortfarande, snart 10 år senare. Därför de ej slutat producera spel till den när ps3an kom.
Så en ny konsol från Sony kommer inte än på ett bra tag.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shqiptari
ja det har börjat gå bra eftersom dom har gått ner i pris ja !

För när deras ps 3 kom ut o nått år efter så låg dom typ på 5 - 6 tusen.

Men nu ligger dom på ca 3000 kr..

Och dom har börjat gå ner i pris, eftersom dom har nått på gång,.. så gjorde dom ju med ps2 .. dom gick ner rätt ordentligt i pris med ps2 och sen 1 år senare kom ps3 ut ..

Känner jag dom rätt, så kommer ps4 ut nån gång 2010 - 2011 max till 2012..

men mer än så lär det inte dröja !

Det är vad jag tror iaf

PS3 har gått ner i pris rejält tack vare att tillverkningskostnaden på maskinen har gått ner 60-80% jämnfört med när den släpptes. Kommer nog ta ca 3år innan en ny playstation kommer

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

jag hoppas det tar lite tid så man hinner sammla ihop en ordentlig spelsammnling.

ja självklart kan man ju fortsätta köpa spel till gamla men det är inte riktigt samma grej

Permalänk
Medlem

Senaste nyheterna från FZ.se säger att Xbox 720 inte är aktuellt överhuvudtaget.
Och Microsoft säger så här:

Citat:

Jag tror det är viktigt att säga att Xbox 360 är en konsol med lång framtid hos oss. Det behövs inte lanseras någon ny konsol för vi kan ge den nytt liv med antingen ny mjukvara eller hårdvara som Project Natal.

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=36178

Senaste nyheterna från Gamereactor.se säger att vi kanske kommer få vänta tills 2015 på Xbox 720.
Citat från Gamereactors nyhetsartikel:

Citat:

Hufford berättar också att Xbox 360 varit designad för en så lång livslängd att han inte vet om maskinen ens nått halva sin livslängd än. Xbox 360 lanserades 2005, så vi kanske får vänta till 2015 på en Xbox 720, eller vad namnet nu blir.

http://www.gamereactor.se/nyheter/20715/Ingen+Xbox+720+p%E5+e...

Och för er som inte vet vad ''Project Natal'' innebär så är det ett tillbehör i form av en kamera som kan läsa av spelarens rörelser i stereo-seende vilket gör den mer avancerad än PlayStation Eye...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Project_Natal

Permalänk
Medlem

Xbox 360 långvarig, näää, RROD.... -.-

Visa signatur

| i7 6700K | GTX 980 | Noctua NH-D15 | Samsung 950 PRO NVMe 256GB | 120GB Corsair SSD | 250GB Samsung 840 Evo | 1TB Lagring | 16GB Ram | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Surface Pro 4 i5 för anteckningar i studier | Lenovo Thinkpad T490 i7 för utveckling och övriga studier |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av passionmasteR:

Xbox 720? Vilket jävla namn, det kan den ju inte heta

Eftersom de gick från Xbox 1 -> Xbox 360 så tror jag nästa generation Xbox kommer heta Xbox 129600. Kom ihåg var ni läste det först.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Skrivet av phz:

Eftersom de gick från Xbox 1 -> Xbox 360 så tror jag nästa generation Xbox kommer heta Xbox 129600. Kom ihåg var ni läste det först.

Den har ju aldrig hetat "Xbox 1"...

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Eftersom de gick från Xbox 1 -> Xbox 360 så tror jag nästa generation Xbox kommer heta Xbox 129600. Kom ihåg var ni läste det först.

Lätt! ta patent på namnet innan M$ gör de xD

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Eftersom de gick från Xbox 1 -> Xbox 360 så tror jag nästa generation Xbox kommer heta Xbox 129600. Kom ihåg var ni läste det först.

Hahahahahhahahahahahaha!!! Skål på den!