Permalänk
Medlem

Tatuerings tips! HJÄLP!!

Tjena nu är det såhär att jag och min lillebror vill tatuera oss tillsammans, vi vill ha en likadan tatuering som ska stå för vårt brödarskap, vi har lite små ideer men skulle gärna vela ha några tips från er.

Någon symbol, kina tecken, text. Kom med förslag. Tatueringen ska inte vara för stor, en decimeter hög och bred.

Permalänk
Medlem

Hur stort är en diameter?

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

Jag har ingen tatuering själv, men jag skulle nog ändå rekommendera att ni försöker komma på något själva som har med ER att göra och som är personligt. Det känns bara tramsigt att gå och göra en tatuering för sakens skull om du frågar mig. Bland det värre är när man går och pekar ut något i en katalog och får det exakt så som det ser ut på bilden. Då kunde det lika gärna kvitta.

Visa signatur

Fåglarna flyger i gryningen!

Permalänk
Medlem

haha, en diameter:D

Finns redan en tråd om detta, använd den.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Min tatuering är lika lång som ett snöre!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

haha sorry decimeter!!!

Ja de klart att det ska vara personligt, ett av förslagen är att det ska vara ett hjärta där det ska stå hermanos i. Men jag vill bara höra andra förslag och åsikter. Sen om det finns någon som är snyggt kan man ju göra om den lite granna också om man vill

Permalänk
Medlem

Du lär nog glömma att försöka få in något text på en decimeter ( som jag förstår det så ska själva taueringen, taggen vara en 10 cm lång och 10 cm hög ) . Det finns vissa gränser över hur smått man kan gå för att tagga texter. Okej, det ska vara om det ska vara några få ord, men att få in någon längre text. Det är inte så mycket att tänka på.

Möjligen att du kan tagga in något tecken av något slag ( eller symbol ), om det nu är det du vill. För som du vet så är en tagg något som du kommer att få drass med livet ut. Om du nu inte har cash över för att ta bort taggen.

Vore jag dig, så skulle jag nog ta och tänka över vad du igentligen vill tagga. Persoligen, frågar du mig, så tycker jag att en tagg ska vara personlig.

Men eftersom att du och brosan din ska tagga, som jag förstog det, en och samma tagg så vore jag dig så skulle jag nog se mig efter något kinesiskt tecken. Eller om ni har något idé bröder imellan.

Lycka till endå vad ni en kommer fram till.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liv&helvete
Du lär nog glömma att försöka få in något text på en decimeter ( som jag förstår det så ska själva taueringen, taggen vara en 10 cm lång och 10 cm hög ) . Det finns vissa gränser över hur smått man kan gå för att tagga texter. Okej, det ska vara om det ska vara några få ord, men att få in någon längre text. Det är inte så mycket att tänka på.

Möjligen att du kan tagga in något tecken av något slag ( eller symbol ), om det nu är det du vill. För som du vet så är en tagg något som du kommer att få drass med livet ut. Om du nu inte har cash över för att ta bort taggen.

Vore jag dig, så skulle jag nog ta och tänka över vad du igentligen vill tagga. Persoligen, frågar du mig, så tycker jag att en tagg ska vara personlig.

Men eftersom att du och brosan din ska tagga, som jag förstog det, en och samma tagg så vore jag dig så skulle jag nog se mig efter något kinesiskt tecken. Eller om ni har något idé bröder imellan.

Lycka till endå vad ni en kommer fram till.

Tack, vi har ju varit inne på kinesiskt tecken eller ett hjärta med texten med texten hermanos i mitten som betyder bröder på spanska, vi är båda där ifrån. Jag kanske formulerade mig lite dåligt, men jag vill ha insparation från er.

Tack för ditt tips

Permalänk
Medlem

Om det inte faller sig naturligt vad ni ska tatuera tillsammans så känns det inte så jättemeningsfullt, tyvärr.

Om ni nu verkligen är jättejättesugna på att tatuera något tillsammans så skulle jag valt något från er barndom som kanske verkar lite töntigt, fråga era föräldrar om ni gjorde något särskilt tillsammans och ofta när ni var väldigt små? Skulle jag nog tycka var några miljoner gånger snyggare än en random tribal/kinesiskt tecken.

Mina $0.02!
//pscs3

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

Att tatuera in Hermanos i ett hjärta lät sjukt gay.
Inget illa menat men jävlar, kändes bara helt off.
Tatuera något minne eller vad som helst.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry
Att tatuera in Hermanos i ett hjärta lät sjukt gay.
Inget illa menat men jävlar, kändes bara helt off.
Tatuera något minne eller vad som helst.

+1

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry
Att tatuera in Hermanos i ett hjärta lät sjukt gay.
Inget illa menat men jävlar, kändes bara helt off.
Tatuera något minne eller vad som helst.

Det är okay med gay. Att tatuera sig överhuvudtaget är gay.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Det är okay med gay. Att tatuera sig överhuvudtaget är gay.

Hehe, var det trollningens motsvarighet till att slå med kärringracket i brännboll eller?

På ämnet: Det kommer bara bli löjligt om ni tatuerar er för att tatuera er. Det är lite som att försöka se cool ut, det är det lättaste sättet att se ut som en tönt.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk

Lyssna inte på fjomparna här inne som säger att ni ska sitta o tänka över era tatueringar, de e bara o köra! Har själv gjort två stycken som jag kom på dagen innan och någon timme innan, as nöjd! När ni kommit på ett motiv o de känns helt rätt är de bara dumt o tänka ett halvår till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Det är lite som att försöka se cool ut, det är det lättaste sättet att se ut som en tönt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Lyssna inte på fjomparna här inne som säger att ni ska sitta o tänka över era tatueringar, de e bara o köra!

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

Syrran min har gjort en som jag tänker kopiera.
Står "Skapad av" följt av vår mammas signatur under.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Lyssna inte på fjomparna här inne som säger att ni ska sitta o tänka över era tatueringar, de e bara o köra! Har själv gjort två stycken som jag kom på dagen innan och någon timme innan, as nöjd! När ni kommit på ett motiv o de känns helt rätt är de bara dumt o tänka ett halvår till.

Det betyder att du gick och bokade en tid hos en tatuerare innan du visste vad du skulle göra bara-för-att?
Coolt...

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Syrran min har gjort en som jag tänker kopiera.
Står "Skapad av" följt av vår mammas signatur under.

Pappan då? ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag vill se stora monstertrucks med eld och vapen över hela ryggen.
Vill se en text som lyder typ "fucked for life".
Nån som är sugen? vill se resultat så snabbt som möjligt.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry
Jag vill se stora monstertrucks med eld och vapen över hela ryggen.
Vill se en text som lyder typ "fucked for life".
Nån som är sugen? vill se resultat så snabbt som möjligt.

Hahahahah :D. Gör någon det är det nästan så att jag är villig att betala för den.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaN00bie
Hahahahah :D. Gör någon det är det nästan så att jag är villig att betala för den.

Du får nog betala för mer än gadded om någon ska vara villig att göra den

http://www.sr.se/cgi-bin/stockholm/nyheter/artikel.asp?Artike...

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Pappan då? ^^

Vi kan väl nöja oss med att han inte riktigt förtjänat det mer än vad han gjorde under 1983 och 84

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitZan
Det betyder att du gick och bokade en tid hos en tatuerare innan du visste vad du skulle göra bara-för-att?
Coolt...

Nepp, kom på vad jag ville göra o ringde sedan in o hörde med killen o han sa att de gick bra dagen efter. Tatueringsställe vid davidshall i malmö.

Den andra gled jag bara in o frågade ifall de hade tid o göra en snabb på fyra bokstäver, vilket gick bra.

Den tredje blir en stor fet jävla serbisk fågel delat med de svenska lejonet på vårat statsvapen Så häftigt det kan bli.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Nepp, kom på vad jag ville göra o ringde sedan in o hörde med killen o han sa att de gick bra dagen efter. Tatueringsställe vid davidshall i malmö.

Davidshall i Malmö.. hmm det var inte där den skumma trance/rave-klädesaffären låg?

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry
Jag vill se stora monstertrucks med eld och vapen över hela ryggen.
Vill se en text som lyder typ "fucked for life".

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Den tredje blir en stor fet jävla serbisk fågel delat med de svenska lejonet på vårat statsvapen Så häftigt det kan bli.

Jag tror jag ser ett samband

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."