Permalänk
Robot

Kylflänsbyte på GeForce 6200

Efter att ha fräschat upp päronens dator fick jag lust att piffa upp grafikkortet lite.

Grafikkortet är ett GeForce 6200... som har några år på nacken.

Originalflänsen var inget att skryta med, så därför bytte jag den mot en CPU-fläns från en 10år+ gammal dator

Idletemperaturen med originalflänsen var sköna 75 grader.

Med den nya flänsen sänkte jag idle till 30-32

Ursäkta att jag inte knäppte bilder under hela förloppet.

Besök albumet: Kylflänsbyte på GeForce 6200 av rectumfrier

Permalänk
Medlem

från 75 till 30 ? o.O

Permalänk
Medlem

Passade pinsen direkt? Kalas bra juhe
Jäkligt stor tempskillnad måste jag säga, kan ju inte var fel.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Awsome!
Minimods me like!

Permalänk

Ja det blev en jäkla tempskillnad

Jag la den gamla flänsen över den nya, och ritade med blyertsstift genom (gamla flänsens) hål direkt på den nya flänsen. Bara att börja borra!
Efter det fick jag ju justera 2-3 pinnar på flänsen, sen var det bara stoppa i push-pinsen.

Det gick förvånadsvärt lätt.

Tack och bock för kommentarer och betyg

Visa signatur

Tack å bock, Hårdrock!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrooK
från 75 till 30 ? o.O

Skulle inte förvåna mig böt fläns på en atom från en pytte liten till en lite större pytte liten. Poff så var tempen hälften.

Nice byte, den söta lilla 6200 är inte så illa heller.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrooK
från 75 till 30 ? o.O

- Snarare en litotes

Permalänk
Medlem

jag tror att jag har en lika dan dator som dig...
...om det är en acer.

Permalänk

Du har inga Load temps då det är under load man vill ha det så kallt som möjligt.

Visa signatur

håll klafen jag är dyslektiker
- egva 780i sli - q6600 + TRUE @ 3,5GHZ(Max 4.4GHZ med SS) - 2x8800gt SLI - OCZ SLI PC6400 4096MB - Fractal Design Newton 650W - Lian LI PC-A05B -
HP 2020 tablet pc

Permalänk

Det är en Acer e500.

Jag orkade inte dra igång nått program som stress, då jag inte bryr mig speciellt mycket om datorn.
Bättre med bara idle än ingenting alls...

Visa signatur

Tack å bock, Hårdrock!

Permalänk
Medlem

haha det är bra, Inte funderat på att dra på en fläkt ochså ? se hur mkt idle-tempen ligger på då ?

Visa signatur

OLD FASIONSHOW...
Gigabyte GA-MA790X-UD3P. AMD Phenom black edition 3.4Ghz,Corsair 2 GB 800MHZ, Asus 3870 512MB DDR4 851MHz/1143MEM, 2,7 TB. HD 4,7TB och en ful jävla burk!

Permalänk

Jo.. jag funderade på att sätta på en 40mm fläkt men det blev inte av

Visa signatur

Tack å bock, Hårdrock!

Permalänk
Medlem

Hahahha, lol Skillnad är huvudsaken! Nicely done

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Detta är egentligen det jag tycker är moddning och överclockning. Vad jag skulle vilja se är att du satte på en tyst fläkt (behöver inte snurra fort) och sedan drar upp frekvensen på kortet lite. Både CPU och Minne. Tack för en kul mod.

Permalänk
Medlem

Geforce 6200 är ju inte direkt grafikkortens värsting! Jag har en till min gamla Sempron, funkade rätt fint att köra WoW och CS när det begav sig.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Old school modding hehe

Permalänk
Medlem

snyggt =D älskar när folk moddar "gamla" datordelar

Visa signatur

ASRock P45TS - Intel core 2 duo 2,8Ghz Thermaltake bigtype +12mm CM rödLED - ASUS ENGT240, DDR2 Samsung 2Gb x2, maxtor 160Gb, 3st SEAGATE 250Gb. 420Watt