Permalänk
Medlem

Bluescreen varje gång jag stänger av.

Hej jag är ny här på forumet så jag vet inte om det finns några liknande trådar

Men det är så att jag har fått ett konstigt problem. Det är så att varje gång jag stänger av datorn så blir de bluescreen. Detta är väldigt jobbigt då man aldrig kan stänga av datorn på rätt sätt utan jag måste alltid stänga av på strömbrytaren för det startar alltid om efter bluescreen.
Kan tillägga att det började krongla efter att jag höll på att installera jailbreak till IPoden.

Jag är väldigt tacksam för svar

// Pontus

Permalänk
Medlem

Något du installerat (försökt) om du har tur.

Dags att leta efter konstiga saker som lagt in. Program, Virus, trojaner, Adware, spyware, drivrutiner som krokar eller blivit korrupta.

I värsta fall måste du formatera och installera om allt innan du är säker på om felet ligger i Windows eller någon annanstans.

Permalänk
Medlem

virussökt har jag gjort tre gånger och nu hittar den inga virus. Detta låter ganska dumt men vilka typer av program kan vara bra att ta bort?

Jag har glömt att göra en säkerthetskopia utav windows men går det att formatera datorn ändå. Kan jag göra en säkerhetskopia nu efteråt.

Permalänk
Medlem

Du kan ju börja med att göra en systemåterställning till det datumet du vet att datorn fungerade som den ska.

Startmenyn > Program > Tillbehör > Systemverktyg > Systemåterställning (tror jag.)

Permalänk
Medlem

Problemet löste sig. Jag tog bort lite program så försvan problemet