Steam problem i Windows 7

Permalänk
Medlem

Steam problem i Windows 7

Har problem med Steam nu. Installerade Windows 7 häromdagen..

Steam startar, men så fort jag öppnar upp "games", "servers" eller något annat så dör steam..

Någon som kan hjälpa mig med mitt problem?

* Avnänder Windows 7 Ultimate x64

Visa signatur

OS: W11 | CPU: Threadripper 1950x | Minne: HyperX Predator RGB 2933 MHz 64GB| GFX: AORUS Waterforce 4080 ti | HDD sys: Samsung 850 EVO 2tb| Samsung 970 EVO 2tb | HDD other: ~31tb | Mus: Razer Deathadder Chroma| Tangentbord: Razer Ornata Chroma | Chassie: Hyte Y60 | Mobo: Asus Rog x399 e-gaming | Kylare: NZXT Kraken X62 CPU | Högtalare: Creative Gigaworks T40 II 2.0 | Hörlurar: Artic 7 | One Plus 10 pro | Nikon D800/Z6 II | Lumix G9 | http://www.instagram.com/tjofsmedia |

Permalänk
Medlem

Installerat steam efter du bytt operativsystem eller enbart startat från en gammal installation? (jag rekommenderar en ny installation ifall du kör på en gammal, mitt steam krånglade innan jag installerade om det. Kör också win 7 x64..)

Annars prova att stänga av windows brandvägg och se om det fungerar då. Fungerar steam när den är avstängd måste du släppa igenom steam i brandväggen igen (du har uppenbarligen redan släppt igenom den en gång då du har loggat in men ibland räcker inte det). Är såklart inte att rekommendera att vara helt utan brandvägg. Du kan alltid testa ladda ner steam och installera igen. Har läst om ditt problem förr men vet ingen 100% lösning på problemet.

Förresten det är ingen tidigare win 7 beta, typ innan 7100 du använder? för då kan du ha problem av det skälet..

Permalänk
Medlem

Jag tror problemet ligger i det du säger, Jag installerade steam, sen la in jag in steamapps från Vista.. kom på det innan, så tog bort det. och nu öppnar steam sig, så blir att ladda hem spelen igen!

Visa signatur

OS: W11 | CPU: Threadripper 1950x | Minne: HyperX Predator RGB 2933 MHz 64GB| GFX: AORUS Waterforce 4080 ti | HDD sys: Samsung 850 EVO 2tb| Samsung 970 EVO 2tb | HDD other: ~31tb | Mus: Razer Deathadder Chroma| Tangentbord: Razer Ornata Chroma | Chassie: Hyte Y60 | Mobo: Asus Rog x399 e-gaming | Kylare: NZXT Kraken X62 CPU | Högtalare: Creative Gigaworks T40 II 2.0 | Hörlurar: Artic 7 | One Plus 10 pro | Nikon D800/Z6 II | Lumix G9 | http://www.instagram.com/tjofsmedia |