Permalänk
Medlem

Most bang for the bucks

Hejsan!
Nu börjar min stationära burk sjunga på sista versen och det är dags att hitta en efterträdare. Tyvärr har jag inte riktigt häng med sista åren
Vilket moderkort, propp, och ev minne ska jag ha? Vill ha från senaste generationen? klockvänligt och stabilt Någon vänlig själ som orkar förbarma sig?

Visa signatur

Mvh Fisen!
CPU:Intel Core i7-3770K@4,5Ghz |Kylare: Antec Kuhler H2O 620 |Mobo: Asus Sabertooth Z77|RAM: G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3|Grafik: Gigabyte R9 290 OC Windforce |OS:Windows 8.1 64 bit|Chassi:Fractal Design Define R3, Svart|Hårddisk SSD Samsung EVO 250 |Nättagg: Fractal Design Newton R2, 650W, modulär, 80 PLUS|Övrigt:Skärm AOC Q2963Pm - 29"|

Permalänk
Medlem

Vill du ha för bästa pris eller är det inget problem?

Visa signatur

Intel i7 920 (D0) 2.66GHz @ 4GHz Noctua NH-U12P SE1366 | Corsair 6GB DDR3 Triple Channel XMS | Asus P6T SE | Radeon HD4870 1GB DDR5 | Samsung F3 500GB | Corsair 650W | Antec Three Hundred | 22" Benq

Permalänk

Den här tråden borde nog ligga i köpråd ...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Mest valuta för pengarna. Ungefär som när jag köpte min Opteron för en struntsumma och klockade den till FX prestanda (dyr).

Visa signatur

Mvh Fisen!
CPU:Intel Core i7-3770K@4,5Ghz |Kylare: Antec Kuhler H2O 620 |Mobo: Asus Sabertooth Z77|RAM: G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3|Grafik: Gigabyte R9 290 OC Windforce |OS:Windows 8.1 64 bit|Chassi:Fractal Design Define R3, Svart|Hårddisk SSD Samsung EVO 250 |Nättagg: Fractal Design Newton R2, 650W, modulär, 80 PLUS|Övrigt:Skärm AOC Q2963Pm - 29"|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fisen
Mest valuta för pengarna. Ungefär som när jag köpte min Opteron för en struntsumma och klockade den till FX prestanda (dyr).

1. Pm:a moderator om flytt till "köpråd" .. SweC har möblerat om lite.

2. H u r m y c k e t " b u c k " ?

Mvh

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Ska det vara budget så skulle jag satsa på någon av AMDs nya dualcore proppar med moderkort och DDR3 minnen.
Moderkortet ska vara av lite bättre kaliber så du kan låsa upp de andra kärnorna (om du har tur) och sedan clocka processorn.
Då har du helt plötsligt en 4-kärnig processor som bör ligga över 3Ghz för en struntsumma pengar.

Sedan har vi mellansegmentet vilket består av en i5 processor, moderkort och DDR3 minnen.

Är pengar inga problem så är ju en i7 920 processor, moderkort samt DDR3 minnen ett bra val då processorn clockar som en gud.

Permalänk
Medlem

Som ovanstående inlägg! Satsa på en i7:a 920 samt DDR3 minnen av bra märke med ett Radeon 5870 grafikkort. Satsa även på ett Asus moderkort.

i7:an är väldigt tålig att klocka. Du får mer för pengarna än en AMD och du kan säkert använda dina komponenter till att även installera apples OS: OSX

Jag har lite planer på det iaf. Komponenterna stödjer det. AMD stöds ej!

Visa signatur

Intel i7 920 (D0) 2.66GHz @ 4GHz Noctua NH-U12P SE1366 | Corsair 6GB DDR3 Triple Channel XMS | Asus P6T SE | Radeon HD4870 1GB DDR5 | Samsung F3 500GB | Corsair 650W | Antec Three Hundred | 22" Benq