Permalänk
Medlem

Mystiskt problem med router och CS

Nu har fått ett märkligt problem med min netgear router.
Har hemma Comhems bredband och modemet är kopplat till en Netgear WGR614 v7 wireless router.
Från den kör jag en stationär dator kopplad med nätverkskabel, xbox360 med nätverkskabel, en laptop över wlan och likaså en iPhone över wlan.
Allt funkar prima och alla enheter blir anslutna till Internet, tills dess att jag startar Counterstrike på den stationära datorn.
Då tappar alla enheter inom någon sekund Internetåtkomsten och jag får inte igång det igen.
Enda lösningen tycks vara att trycka in en liten sticka i routerns resethål och starta om den, följt av att köra "första gångs wizarden" igen på stationära. De enheter som var anslutna via trådlöst visar fortfarande att de är anslutna men de blir timeout så fort man försöker nå någon sida etc.

Så här är det varje gång, allt kan fungera i veckor tills dess man startar CS och då dör det direkt. Enda sättet att spela är att koppla förbi routern, alltså comhemmodemet direkt till datorn.

Vad är det som kan vara fel, och varför har det blivit så nu efter flera år utan problem?