Permalänk
Medlem

Acer Extensa 5630EZ Startar ej

Har råkat ut för ett litet skumt problem. Köpte en billig dator från elgiganten för 2 månader sen. Och nu har den börjat knasat, Den startar inte alls.

Det lyser grönt sken på batteriikonen när laddaren är i att den laddas.

Men om jag slår på den då så blinkar lampan till och slocknar i några sekunder för att sen tändas igen.

Försöker jag starta den med bara batteriet i så blinkar den 5 orange på batterilampan efter en massa tryck.

Försöker jag starta den utan batteri och bara ha sladden i händer ingenting.

Datorn går inte igång på något sätt. Varken fläktar eller hårddisk. Helt ljudlösoch stendöd förutot batterilampan som reagaerar på knapptryck.

Har testat att hårdvarureseta, ta ut batteri och sladd håll in powerknappen i nån minut sen i med batteri och ac och starta. Händer ingenting då heller.

Har även plockat ur minnen hårddisk och trådlösa nätverkskortet utan nån som helst skillnad.

Mindre kul att höra från elgiganten att Acer brukar ha datorn mellan 2-6 månader när det gäller support av deras datorer.

Någon som har något tips vad det kan vara?

Alla tips tages tacksamt emot

Permalänk

Normalt så kan man köra en bärbar med enbart laddaren och utan batteriet ens isatt.
För mig låter det som ett fel i laddnings regulatorn, men frågan är om denna sitter i laddaren, batteriet eller datorn.
Mitt tips blir ändå laddaren.

Tag med datorn till Elgiganten och be att få koppla in den på en laddare i demohyllan.
Eventuellt får du även låna ett batteri...

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk

Mycket gnäll på Acers support, tyvärr har jag haft min på lagning 2ggr i Tyskland men ingen av gångerna har det tagit längre tid än 11 dagar! måndag v1 till torsdag v2