Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
ja o vem fråga om din

så du ska va lika tyst o bara gå lägga dig bredvid mamma o gråta

Skärp dig, det enda du verkar göra på detta forum är ju att trolla och dryga dig, så du kan ju föregå med gott exempel och lugna ner dig.

Att påpeka när folk använder felaktiga termer på ett forum där detta är relevant är det inget fel på. Dock behöver man inte sjunka ner på sandlådenivå och kasta sandströsslad kattskit i käften på varandra som det gjordes under eftermiddagen.

Dags att återgå till ämnet? TS dator dvs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamezz
5-2-2-1 blir väl ändå 0?

Jo, men det går inte att sätta 0p.

Also, dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zelaxe
Jo, men det går inte att sätta 0p.

Also, dator.

0 poäng = ingen röst ;).

Permalänk
Hjälpsam

10p lätt.

Hungriga troll äter en fräck data

Citat:

GFX: AMD Radeon 4870x2 1GB
ush å fy gammalt 4870x2 gammalt skräp duger knappt till cs 1.6

Helt värdekass för CS1.6 med tanke på hur bra är på Open GL ^^

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Men för i helvete! Vem fan bryr sig om rättstavning och om han kallar en dator för data? Visst jag skulle aldrig göra det men vad fan har det med saken att göra?
Varför klaga på komponenterna när det står klart och tydligt:
"Byggde den av delar från lite gamla projekt som jag egentligen aldrig har brytt mig om."
???

Sjyst(eller juste? vad anser ni som är sådana besserwissers?) LAN(lägg märke till det era sly*or) bygge annars, alltid gillat idén med att sätta in bra komponenter i ett litet chassi.
10p för att balansera betyget lite : D

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 427_Cobra_Jet
Men för i helvete! Vem fan bryr sig om rättstavning och om han kallar en dator för data? Visst jag skulle aldrig göra det men vad fan har det med saken att göra?
Varför klaga på komponenterna när det står klart och tydligt:
"Byggde den av delar från lite gamla projekt som jag egentligen aldrig har brytt mig om."
???

Sjyst(eller juste? vad anser ni som är sådana besserwissers?) LAN(lägg märke till det era sly*or) bygge annars, alltid gillat idén med att sätta in bra komponenter i ett litet chassi.
10p för att balansera betyget lite : D

Kan inte annat än att hålla med...

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

Nu har jag fått pengar av Malmedahl och jag ska bygga en liten data till honom med som han kan ha på lan fest. Om någon annan vill med ha data så skicka PM till mig så kan jag göra det för pengar.

anemic: Jag förstår inte riktigt vad du menar. Kan du bara hålla med om saker? Jag tycker det verkar konstigt.

Permalänk

lustig snubbe...

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Medlem

Shit, detta spårar ju ur totalt. Galleri-skaparen borde lära sig att ta kritik i alla dess former och folk i allmänhet borde lära sig att bitcha mindre. Räcker med 1 kommentar om det felaktiga språkanvändandet, inte mer.

Grymt iaf. Funderar bara vad du köra för OS för att få ATI/nVidia att fungera? Mig veterligen så funkar det inte att köra så under Vista iaf? W7?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Puttemjukt fönster 7 kan ha 2 olika grafikkort samtidigt. passar jättebra att det kommer nu när jag behöver ny data o allt. hur gla som helst!

tack klemens, när kommer du börja åt mig igäntligen eller kan jag ta den du redan gjort istället efter som du skall göra samma?

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1

Permalänk
Medlem

Kompakt liten rackare, Snyggt jobbat!

Permalänk
Medlem

Jag vill oxå ha data!

Permalänk

Malmedahl: du kan få samma som jag har ok?

scienta: Jag har inte gett någon respons på varken bra eller dålig kretik så vad du pratar om förstår inte jag. Både XP och 7 har stöd för dubbla gpuer av olika märken. Vista kan inte ha den.

Om någon mer vill ha en data som den så skicka pm med pengar till datan

Ni som tycker att jag skriver dåligt är dumma. Jag vet att jag är dålig och ni är inte snälla när ni skriver som ni skrivit. Tänk på att alla inte kan bra på allt men data kan jag göra med. Jag har bott i sverige i 11år språket är svårt och jag bryr mig inte om er.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scienta
Shit, detta spårar ju ur totalt. Galleri-skaparen borde lära sig att ta kritik i alla dess former och folk i allmänhet borde lära sig att bitcha mindre. Räcker med 1 kommentar om det felaktiga språkanvändandet, inte mer.

Grymt iaf. Funderar bara vad du köra för OS för att få ATI/nVidia att fungera? Mig veterligen så funkar det inte att köra så under Vista iaf? W7?

exakt det räcker att en säger det inte hela forumet och 31 st inlägg på sidan

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KLEMENS_SPADE
Malmedahl: du kan få samma som jag har ok?

scienta: Jag har inte gett någon respons på varken bra eller dålig kretik så vad du pratar om förstår inte jag. Både XP och 7 har stöd för dubbla gpuer av olika märken. Vista kan inte ha den.

Om någon mer vill ha en data som den så skicka pm med pengar till datan

Ni som tycker att jag skriver dåligt är dumma. Jag vet att jag är dålig och ni är inte snälla när ni skriver som ni skrivit. Tänk på att alla inte kan bra på allt men data kan jag göra med. Jag har bott i sverige i 11år språket är svårt och jag bryr mig inte om er.

Hahaha, exakt det jag menar. Lär dig ta kritik! Du stavar illa osv. och då kommer folk självklart att kommentera det. Men du får se till att se förbi det. Det är ju ändå inte vad det handlar om här.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scienta
Hahaha, exakt det jag menar. Lär dig ta kritik! Du stavar illa osv. och då kommer folk självklart att kommentera det. Men du får se till att se förbi det. Det är ju ändå inte vad det handlar om här.

Tror dock det inte handlar om att en specifk person skall kunna ta kretik eller ej. ett humant sinne håller sig an utan att häva ur sig olämpliga kommentarer, även om det gör att dess egna ego att må bättre för det är vad allt handlar om. ens egen vinning.

en annan intressant terori är att fela är mänskligt, vad är då de som ser sig som perfekta...

Permalänk
Inaktiv

"kritik".

Jag börjar misstänka att Klemens och Malmedahl är samma person, samma stavfel och snackar öppet om deras så kallade överrenskommelse, i hopp om att inviga ett förtroende mot Klemens för oss övriga?

Inget ont riktat mot varken Klemens eller Malmedahl men jag förstår inte varför man skulle vilja betala någon för att sätta ihop något sådant? Det finns ju betydligt lämpligare grejer att köpa och sätta ihop själv, mATX är ju inte rocket-science direkt..

Permalänk

Får hålla med, det är jätte mycket mer komplicerat med ATX framför mATX *nicka*
sen hur skulle något fungera om det inte kostade något, någon utför en tjänst som man själv i vanliga fall inte kan/vill och i sin tur utbyta detta mot en annan tjänst/ting av rimligt värde.

skippa de och göra allt gratis. YES! there goes wall street.

Permalänk
Medlem

Gör PhysX-kortet stor skillnad? Kändes lite overkill, men jag är inte speciellt insatt i den biten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zelaxe
1p för att du skriver data istället för dator och diverse särskrivingar.

Sitter du i galleriet för att bedöma folks språk eller bilder?

Kasta inte sten i glashus. Din egen svenska verkar inte heller speciellt bra, då du i texten ovan uppvisar både stavfel samt tvivelaktig meningsuppbyggnad.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emilsstat
Får hålla med, det är jätte mycket mer komplicerat med ATX framför mATX *nicka*
sen hur skulle något fungera om det inte kostade något, någon utför en tjänst som man själv i vanliga fall inte kan/vill och i sin tur utbyta detta mot en annan tjänst/ting av rimligt värde.

skippa de och göra allt gratis. YES! there goes wall street.

Försökte du vara rolig eller något? Om något så smurfar intressesmurfen...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Försökte du vara rolig eller något? Om något så smurfar intressesmurfen...

Nu skall du inte rulla äpplen över plöjd åker. Jag har dock inte hört eller sett något än klemens kan du inte skynda dig lite...jag skulle ju få denna eftersom det blir samma ändå?

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosensparven
Så du menar alltså att det är okej att kalla en diskmaskin enbart för "en disk" så länge man SYFTAR på diskmaskin?

Det går inte på något rimligt sätt att försvara användandet av "data" som synonym till "dator".

http://ne.se/data
http://ne.se/dator

Skall du mot förmodan försöka skola någon på internet så se till att du gör det rätt för bövelen!

Angående galleriet så gillar jag att du använder 9800GX2 enbart till fysik, 5p enbart för det! Dock var galleriet i övrigt ganska mediokert så poängsumman stannar där.

Ja det kan du göra. Rätta mig om jag har fel men gissar på att du säger bil och menar en automobil? Förstår du hur jag tänkter?

Visa signatur

Noctua har ju blivit lite av en mercedes eller bmw inom datorkylning. Men istället för att ha en karaktäristisk grill som bmw har man satsat på bajsbrun och laxrosa - olafett

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bajuka
Ja det kan du göra. Rätta mig om jag har fel men gissar på att du säger bil och menar en automobil? Förstår du hur jag tänkter?

"Ja det kan du göra." - Verkligen? Du ser inga problem med att kalla en diskmaskin för "en disk"? "Jag var på elgiganten och köpte en ny disk idag" låter ju, ursäkta uttrycket, efterblivet.

Jag förstår hur du tänker, men jag håller verkligen inte med att ditt exempel på något sätt skulle bekräfta någon slags regel att det går att plocka bort ett självständigt ord från ett sammansatt ord och fortfarande bibehålla samma innebörd!

Bil är för övrigt ett eget ord (ej ett självständigt ord från ett sammansatta ord) som härstammar från automobil, uppenbarligen började det som en förkortning och blev sedan så allmänt rotat så ordet automobil föll bort helt.

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosensparven
"Ja det kan du göra." - Verkligen? Du ser inga problem med att kalla en diskmaskin för "en disk"? "Jag var på elgiganten och köpte en ny disk idag" låter ju, ursäkta uttrycket, efterblivet.

Jag förstår hur du tänker, men jag håller verkligen inte med att ditt exempel på något sätt skulle bekräfta någon slags regel att det går att plocka bort ett självständigt ord från ett sammansatt ord och fortfarande bibehålla samma innebörd!

Bil är för övrigt ett eget ord (ej ett självständigt ord från ett sammansatta ord) som härstammar från automobil, uppenbarligen började det som en förkortning och blev sedan så allmänt rotat så ordet automobil föll bort helt.

Haha, lingvistikmästaren! Du erkänner själv det du försöker förneka i ovanstående. Tkr du borde läsa/titta på lite av Fredrik Lindströms arbeten innan du sätter dig in som språkpolis (ta det inte personligt).

Det gäller även alla andra, för den delen. Vill ni sedan diskutera lingvistik, snälla ta det i forumet och skita inte ner andra trådar! Ursäkta btw att jag själv gör det nu, men känner att detta går överstyr helt.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Vad betyder Tkr? Har sett att folk skriver det ibland när man spelar på internet och någon dödar någon i samma lag?

Malmedahl: Jag jobbar med datan så du får vänta tills den är klar. Om du vill ha gamla så är det okej?

Varför pratar ni om bilar och diskmaskiner i min galleritråd? Tycker inte att något av det ni diskuterar är relevant till min data. Ni som har gett relevant bra och dålig kritik tackar jag. Ni andra är bara smutsiga svenskar som smutsar ner mitt galleri med dålig kamratskap och för med er en dålig stämmning.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KLEMENS_SPADE
Vad betyder Tkr? Har sett att folk skriver det ibland när man spelar på internet och någon dödar någon i samma lag?

Malmedahl: Jag jobbar med datan så du får vänta tills den är klar. Om du vill ha gamla så är det okej?

Varför pratar ni om bilar och diskmaskiner i min galleritråd? Tycker inte att något av det ni diskuterar är relevant till min data. Ni som har gett relevant bra och dålig kritik tackar jag. Ni andra är bara smutsiga svenskar som smutsar ner mitt galleri med dålig kamratskap och för med er en dålig stämmning.

Ta dina personliga ärenden i PM:
§ 1.3 Personliga ärenden, privata diskussioner eller liknande får inte förekomma i forumet."

Sedan så kallar du oss smutsiga svenskar vilket kan ses som ärekränkande och stötande:
§ 1.2 Det är förbjudet att skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande. Argumentera gärna, men låt det aldrig spåra ur till pajkastning.

Jag har redan påpekat innan att man inte förstår vad din rubrik till ditt galleri betyder, och det finns faktiskt en regel även för detta:
§ 3.1 Välj en rubrik som tydligt visar vad tråden du skapar handlar om.

Övriga regler har du på: http://www.sweclockers.com/forum/regler.

Och som jag redan frågat innan, när kommer det tydligare bilder på datorn? Tyvärr finns det ingen regel som gäller otydliga bilder, kanske något för moderatorerna att lägga till?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Ta dina personliga ärenden i PM:
§ 1.3 Personliga ärenden, privata diskussioner eller liknande får inte förekomma i forumet."

Sedan så kallar du oss smutsiga svenskar vilket kan ses som ärekränkande och stötande:
§ 1.2 Det är förbjudet att skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande. Argumentera gärna, men låt det aldrig spåra ur till pajkastning.

Jag har redan påpekat innan att man inte förstår vad din rubrik till ditt galleri betyder, och det finns faktiskt en regel även för detta:
§ 3.1 Välj en rubrik som tydligt visar vad tråden du skapar handlar om.

Övriga regler har du på: http://www.sweclockers.com/forum/regler.

Och som jag redan frågat innan, när kommer det tydligare bilder på datorn? Tyvärr finns det ingen regel som gäller otydliga bilder, kanske något för moderatorerna att lägga till?

Så du vill att det skall finnas ett kvalitéts krav på bilderna och att man då måste införskaffa en bra kamera som i sin tur är godkänd av forumsägaren/na för att lägga ut bilder på forum/bildgallerier.

Permalänk

Emilsstat: Så du gör ett påstående om vad han tycker, inte frågar om vad han tycker? Eller om han tycker som du skriver. Jag har lärt att frågor alltid slutar med ett frågetecken, eller?

anders.149: Vad är det du tycker är otydligt min bilderna? Jag har tagit dom med min kamera telefon så styrkan kan inte bli så bra men jag gissa att du vill ha andra angles? Du får göra request i så fall. Svårt att veta hur man gör dig glad

Permalänk
Medlem

EDIT: Obefogat trams.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KLEMENS_SPADE
Emilsstat: Så du gör ett påstående om vad han tycker, inte frågar om vad han tycker? Eller om han tycker som du skriver. Jag har lärt att frågor alltid slutar med ett frågetecken, eller?

anders.149: Vad är det du tycker är otydligt min bilderna? Jag har tagit dom med min kamera telefon så styrkan kan inte bli så bra men jag gissa att du vill ha andra angles? Du får göra request i så fall. Svårt att veta hur man gör dig glad

Ursäkta, jag måste ha förväxlat ditt galleri med ett annat, dina bilder var tydliga nog.

Om det är möjligt skulle jag vilja se hela datorns baksida. Jag skulle gärna vilja se hur baksidan av moderkortsplåten ser ut. Jag är lite nyfiken över möjligheter att dra kablar där.