Permalänk

Hjälp mer router DI-624+

Hej, nu är det så att jag har en Router av märket D-link 624+ (trådlöst nätverk också)
Jag har hittat massa trådar där folk gnäller på just Dlinks routrar... och speciellt denna... Tyvärr så kan jag inte köpa en ny för tillfället heller :/

Okej, skall försöka sammanfatta det så bra som möjligt.

Mitt problem började då min bror skaffade en ny bärbar dator, annars har jag kunnat ha Stationära (med ett trådlöst nätkort),xbox och andra nätverkskrävande grejer igång med den. Införskaffade mig en laptop för drygt en månad sen och den funkar fint med den.

Men när han skaffade en dator och skulle koppla upp sig trådlöst (eller med kabel) så klipper den min anslutning och endast hans funkar och vice versa beroende på vem som sitter ute på nätet först. Sedan så börjar den koppla upp mig på nätet, och sparkar ut... Kopplar upp, sparkar ut.. Ni förstår.

Efter som jag inte är så speciellt kunnig inom detta område så har jag bara kört "setup wizard" och låtit det räcka. Det är ingen kryptering på det utan det är helt öppet för alla.

Har ingen aning om vad jag skall göra, så snälla hjälp mig

Mvh

/M

Visa signatur

Zomg j4g h4|2 Sp3147 fö|2 mk7 CS!!??

Permalänk
Medlem

Menar du att du körde en wizard där to tog bort kryptering och efter det har det funkat men du vill nu ha tillbaka kryptering men samtidigt att ni båda ska kunna vara uppkopplade?

Eller menar du att du körde en setup wizard från början och problemet är inte löst i något fall.

(jag antar att det är de senaste då kryptering inte borde ha något med det att göra då samma problem uppstår om anslutningen görs med kabel)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kravien
Menar du att du körde en wizard där to tog bort kryptering och efter det har det funkat men du vill nu ha tillbaka kryptering men samtidigt att ni båda ska kunna vara uppkopplade?

Eller menar du att du körde en setup wizard från början och problemet är inte löst i något fall.

(jag antar att det är de senaste då kryptering inte borde ha något med det att göra då samma problem uppstår om anslutningen görs med kabel)

Ja, det andra alternativet. Men kan det vara någon inställning i routern som gör att det bara tillåts att en dator är uppkopplad och resten kickas från uppkopplingen?

Visa signatur

Zomg j4g h4|2 Sp3147 fö|2 mk7 CS!!??