Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Tipsa om ROLIGA linux spel här!

Permalänk

Tipsa om ROLIGA linux spel här!

Spel som jag tycker det är lätt att fastna för är dessa:

- Frozen Bubble
- lbreakout2
- Neverball

Men vill ha fler tips på roliga småspel till Linux eftersom jag är ny!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Har sett den här tråden innan så jag sökte, den var inte lätt att hitta låg på sista sidan över sökresultat
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=1...

Permalänk
Medlem

gnujump/sdljump

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Permalänk
Hedersmedlem
  • StepMania

  • XMoto

  • BzFlag

  • NetHack (;))

EDIT: Gridwars.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Urban Terror (fps baserad på Quake3-motorn alternativt Ioquake (tror jag den heter) som är motsvarande fast med öppen källkod)

Visa signatur

I \w+ regular expressions.

Permalänk
Medlem

Xjump AKA Falling Towers!

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

http://www.tastystatic.com/ inte open source (än)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Battle for Wesnoth
Teeworlds

Permalänk
Medlem

Nexuiz är riktigt trevligt.

Visa signatur
Permalänk

Vendetta Online, fast det finns för Mac och Win också....
Och det är inte gratis men man får spela åtta timmar

http://vendetta-online.com/

MMORPG prova det, skitnajs

Permalänk
Inaktiv

Quake Live!

Permalänk
Medlem

Nexuiz!

edit: Oj, redan nämnt. Nåja, värt att nämnas två gånger.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem

N

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

X-Moto
Supertux

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk

Heroes of Newearth

Visa signatur

Stationär: PC-K62 | i7 930 @ 2.8ghz | TRUE | Gigabyte X58A UD7 | 6 gb | GTX570 | 2x500+2x1000+320 gb | Windows 7
Server: Athlon II X2 240E | Asus M4A78T-E | 8 gb | 320 GB + 8x2TB | FreeBSD
Bärbar: Thinkpad T60 | C1S 1.6 ghz | 2 gb | 40 gb hdd | Archlinux https://www.dropbox.com/referrals/NTEzMjU3MDk

Permalänk
Medlem

Beror väl lite på om du vill ha ett spel "tillverkat för" linux eller ett som går utmärkt att köra genom tex. Wine?

Oavsett: Jag skulle nog rekommendera "World of goo" eller Warcraft 3. Personligen är det nog det enda jag lirar just nu och det enda jag egentligen kan rekommendera :).

Permalänk
Medlem

Lite offtopic kanske. Men har inte OP hängt på Linux och övriga operativsystem i de senaste fem åren? "Ny" är väl lite fel ord då.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om det inte behöver vara gratis spel: Unreal Tournament 2004 och Heroes of Might and Magic 3 finns till Linux.

Visa signatur
Permalänk

World of Goo
Quake Live

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Romar
Lite offtopic kanske. Men har inte OP hängt på Linux och övriga operativsystem i de senaste fem åren? "Ny" är väl lite fel ord då.

Meganeoman, den evige linuxnybörjaren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Meganeoman, den evige linuxnybörjaren.

Snarare den evige forumtrollet.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

ingen har ju sagt netris än!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Meganeoman, den evige linuxnybörjaren.

Med ett första inlägg på Linux och övriga operativsystem under 2003-12-05. Meganeoman, du har alltså kört linux mer eller mindre i mer än sex år! Hur kan du kalla dig ny fortfarande?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Romar
Med ett första inlägg på Linux och övriga operativsystem under 2003-12-05. Meganeoman, du har alltså kört linux mer eller mindre i mer än sex år! Hur kan du kalla dig ny fortfarande?

Suck, tråkigt att folk hackar hela tiden! Vad spelar det för roll om jag gjort inlägg om linux redan 2003??? Tråden handlar om tips på roliga spel till Linux!

Har aldrig kört linux och lärt mig det. Men det behöver ju inte betyda att jag aldrig har installerat det! Det har jag gjort ett par gånger men det har alltid slutat att jag gått tillbaka till Windows nästan direkt! Mest på grund av okunskap!

Har bara varit nyfiken att se hur nya linux distar ser ut osv.

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

World of Goo är helt underbart på sitt egna lilla sätt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Suck, tråkigt att folk hackar hela tiden! Vad spelar det för roll om jag gjort inlägg om linux redan 2003??? Tråden handlar om tips på roliga spel till Linux!

Har aldrig kört linux och lärt mig det. Men det behöver ju inte betyda att jag aldrig har installerat det! Det har jag gjort ett par gånger men det har alltid slutat att jag gått tillbaka till Windows nästan direkt! Mest på grund av okunskap!

Har bara varit nyfiken att se hur nya linux distar ser ut osv.

Men då vet du ju åtminstånde hur det funkar?

Permalänk
Medlem

Bastet

Ett sadistiskt Tetrisspel som aktivt arbetar emot dig. Får du fler än tio rader måste du vara nånslags tetrisgud.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

OpenTTD såklart
FreeCiv möjligen.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk

FreeCol

Citat:

FreeCol is a turn-based strategy game based on the old game Colonization, and similar to Civilization.