Komplett speldator inkl allt 8k-12k

Permalänk
Medlem

Komplett speldator inkl allt 8k-12k

Det var ett tag sen jag var insatt, så jag ska fråga er som är mer inne just nu. Jag vill ha en dator för att spela spel på. Vad är det jag ska tänka på? Jag har läst på en del själv om det här med SSD och lite annat, men det är fortfarande för mycket att ta in på en gång. Jag tror att jag vet ungefär vad jag vill ha, men inte exakt vilka det ska komma från.

22"-24" skärm

SSD + lagringsHDD

all kringrustning (bra ljud är lika viktigt som bra bild imo)

Tyst när jag inte spelar, annars ska det inte distrahera från spelet. Finns alltid slutna lurar...

Sista chassit jag hade var en Antec P182 med ett modulärt agg. Jag är inte helt insatt i vilka chassis som är bra just nu, men det ska vara tyst (när jag inte spelar), stilrent och tillräckligt kylt. Som P182 var.

Budgeten är rörlig, kan man säga. Det viktiga är att det är PRISVÄRT. Hellre det än "lite bättre, mycket dyrare". Sist hade jag en HD3870 med en A64 3700+, så oavsett blir jag nog nöjd. Jag kommer vilja spela moderna spel i stil med CoD 4 och WiC. Jag hejar på underdog, så det får gärna vara AMD, men inget krav. i5 eller vad den heter ska vara prisvärd, annars?

Något oklart? Sorry! Ställ gärna frågor.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Re: Komplett speldator inkl allt 8k-12k

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jean-Luc Picard
Det var ett tag sen jag var insatt, så jag ska fråga er som är mer inne just nu. Jag vill ha en dator för att spela spel på. Vad är det jag ska tänka på? Jag har läst på en del själv om det här med SSD och lite annat, men det är fortfarande för mycket att ta in på en gång. Jag tror att jag vet ungefär vad jag vill ha, men inte exakt vilka det ska komma från.

22"-24" skärm

SSD + lagringsHDD

all kringrustning (bra ljud är lika viktigt som bra bild imo)

Tyst när jag inte spelar, annars ska det inte distrahera från spelet. Finns alltid slutna lurar...

Sista chassit jag hade var en Antec P182 med ett modulärt agg. Jag är inte helt insatt i vilka chassis som är bra just nu, men det ska vara tyst (när jag inte spelar), stilrent och tillräckligt kylt. Som P182 var.

Budgeten är rörlig, kan man säga. Det viktiga är att det är PRISVÄRT. Hellre det än "lite bättre, mycket dyrare". Sist hade jag en HD3870 med en A64 3700+, så oavsett blir jag nog nöjd. Jag kommer vilja spela moderna spel i stil med CoD 4 och WiC. Jag hejar på underdog, så det får gärna vara AMD, men inget krav. i5 eller vad den heter ska vara prisvärd, annars?

Något oklart? Sorry! Ställ gärna frågor.

Tack på förhand.

För spelen är ju först och främst grafikkortet viktigast. Just nu är det HD5850 som är ett givet val, men tillgängligheten är skrämmande låg. Vill du inte vänta så är dubbla HD5770 kort i Crossfire väldigt snabbt och likvärt prestandamässigt också.

Processor så kolla på Phenom II quadprocessorerna eller Intel's Core i5 750.

Minne köp Corsair.

Glöm SSD i dagsläget. Det är extremt oprisvärt och knappast något att lägga pengarna på såvida man inte ska dra till med många fler tusen kronor.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Kolla in min burk som jag säljer
http://www.blocket.se/stockholm/Komplett_Vattenkyld_gaming_da...

Om du inte vill ha 4870x2 grafik kortet så kan du få köpa datorn utan.

btw den är riktigt tyst

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darrefreak
Kolla in min burk som jag säljer
http://www.blocket.se/stockholm/Komplett_Vattenkyld_gaming_da...

Om du inte vill ha 4870x2 grafik kortet så kan du få köpa datorn utan.

btw den är riktigt tyst

Fin burk men jag tror du får sänka priset lite om du vill ha den såld på swec, sånna priser får du bara på blocket.

Har inte så mycket att komma med när det gäller tips, är ganska lost själv. Men en I5:a tycker jag du definitivt ska satsa på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KikkomaN^SWE
Fin burk men jag tror du får sänka priset lite om du vill ha den såld på swec, sånna priser får du bara på blocket.

Har inte så mycket att komma med när det gäller tips, är ganska lost själv. Men en I5:a tycker jag du definitivt ska satsa på.

på vilket sätt är det för dyrt?

Datorn ny idag : 14.500~
vatten kylningen: 3.000~
Skärm: 2.000~

Övriga tillbehör:
Logitech ForceFX feedbak 1000~
Cyber snipa Stinga mus 500~
Steel series Qck++ 200~
Logitech media 600 300~

Jag har ju liksom köpt alting i sommras.
jag tycker redan att det är ganska billigt =/

Alla kvitton och allt finns.

kan ju inte skänka bort grejerna..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darrefreak
Kolla in min burk som jag säljer
http://www.blocket.se/stockholm/Komplett_Vattenkyld_gaming_da...

Om du inte vill ha 4870x2 grafik kortet så kan du få köpa datorn utan.

btw den är riktigt tyst

Jag vill ha tips på nya paket, inte förra sommarens... dessutom är marknadsföring i forumet otillåtet.

Med det sagt är jag inte intresserad av vattenkylning, och saker som mus och tangentbord är i min mening personliga, och även om det är en 133t mus som du älskar, kanske den inte känns lika skön i min hand, du vet?

Permalänk
Medlem

Ok sorry