VARNING: Nu har Microsoft fått ban feber igen

Permalänk
Avstängd

VARNING: Nu har Microsoft fått ban feber igen

Känner inte mer än rätt att gå ut och varna alla clockers som har en flashad Xbox 360.

Över 600000 xbox konsoler har bannats av MS så är du en av dem som inte blivit bannad än? Då borde du disconnecta när du läser detta.

Genom att bli bannad så kommer följande funktioner att låsas:
- Spärrad från Xbox live i 9999år
- Nedladdning av spel till Hdd - detta gäller oavsett original eller backup
- Media Center går ej att connecta till
- Played games och achievements blir spärrade och däremd kan man inte se sin gamerank

Med andra ord så blir din Xbox 360 i stort sett obrukbar.

Så tillsvidare så bör ni absolut inte gå online!

Regards
Marko´s Games

Permalänk
Avstängd

Är flashning lagligt då?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk

Lite sent ute va? Det sägs väl också att nuvarande talet är 600,000 (sexhundratusen) och inte 60,000

Sedan tycker jag det är lite fel att gå ut och varna för detta då de enda som egentligen berörs är de som, av någon orsak, har modifierat sin konsol för att kunna spela kopior och de borde ju blivit upplysta om möjligheten för denna när de köpte (eller flashade själv) sin modifiering.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Kan inte bli värre för dem som kör med flash...

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Avstängd

Absolut inte sent ute, snarare sprider ordet vidare och vad som händer med denna banning våg till skillnad från dem tidigare.

var 3:e person som köper en konsol antingen köper färdigflashad eller kommer att göra det. Att då gå ut med en varning är absolut inte fel då det är många personer som inte tar det på rent allvar förän det händer.

Det jag håller med dig om är att jag skrev fel antal men det är ändrat

Att flasha/chippa sin konsol är fullt lagligt i Sverige. Men i vissa länder är det helt olagligt.

Butiker som chippar/Flashar
Microstore
PSXcare
Chipper
Chipnplay
Manzzon

Listan kan bli lång

Permalänk

Eftersom det är över en vecka sedan denna vågen startades tycker jag det är lite sent, men okay

Kan du visa till en källa på att modifiering för att förbigå kopieringsskydd skulle vara tillåtet i Sverige? Vad jag vet så täcks detta av upphovsrättslagen från 2005 där det faktiskt blev förbjudet?

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Avstängd

http://www.inentertainment.co.uk/20091110/600k-xbox-live-acco...

Dom vet inte om dom ska banna i Europa än men det märks väl!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Att flasha/chippa sin konsol är fullt lagligt i Sverige. Men i vissa länder är det helt olagligt.

Det är en gråzoon, det är igentligen inte lagligt att förbigå kopierings skydd, det är en annan femma med t.ex. regions skydd för DVD, Men ett Kopierings skydd är då inte lagligt att förbi gå Bland annat.

Detta är vad folk gör när de flashar sina Xbox 360, att förbigå ett kopierings skydd som sagt va.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Tycker inte att man ska klaga, har du modifierat din konsol så får du skylla dig själv. Bryter du mot deras regler? Duuuuuuuuuuh
Blir så less på människor som blir arga och klagar över Microsoft för att dom har bannat konsolen, men tänk till vet jag varför!

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Har 2 jobbarkompisar som nyligen blev bannade

Visa signatur

För vissa borde de gå

Permalänk
Medlem

Man kan ju gissa att den största anledningen till att Microsoft gör såhär är att dom vill sälja fler konsoler. Det finns dom som köper en ny när detta händer.

Att se till att folk inte längre kan köpa sina spel online genom detta tilltag gör knappast saken bättre.

Och vill jag göra kopior på mina egna spel som jag betalat för borde det vara min ensak. Jag har skivor som gått sönder av diverse anledningar genom åren där man önskat att man haft en backup.

Microsoft kan ta o stoppa upp nått där bak!

Permalänk

Re: VARNING: Nu har Microsoft fått ban feber igen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Med andra ord så blir din Xbox 360 i stort sett obrukbar.

Förutom att du, eh, kan spela alla spel som vanligt?

Permalänk
Medlem

Re: Re: VARNING: Nu har Microsoft fått ban feber igen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Förutom att du, eh, kan spela alla spel som vanligt?

Frågan är om man orkar lyssna på den där jävla läsaren som låter som den håller på att dö.

Permalänk

Orka gnälla. Alla som tror att detta ligger i den fantastiska gråzonen borde ta sig en titt i Eulan direkt och inse att detta faktiskt bryter mot de regler som Microsoft satt upp.

Själv så sitter jag och skrattar. Jag menar, hur kan man bli sur när man redan innan visste riskerna att det kunde hända, eller var det lite av en "Nej, det kan aldrig hända mig" känsla.

Största anledningen med att modifiera sin 360 är för att spela nerladdade spel, det kan ingen undgå. Dyrt? Visst, det kan stämma men är ingen giltig grund att stå på. Vill ni inte använda deras konsol eller spela deras spel så köper man inte den från första början.

Nej, vi går runt och laddar ner spel för det är för dyrt! Vart är världen på väg? Har man en normal inkomst så är det inte mycket pengar. Inte mycket mer än annat skit man köper i onödan. Microsoft får göra det som de anser är rätt i den nuvarande situationen, med utgångspunkt från deras EULA.

Men ni får väl fixa en grupp på Facebook och grina tillsammans.

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Det är en gråzoon, det är igentligen inte lagligt att förbigå kopierings skydd, det är en annan femma med t.ex. regions skydd för DVD, Men ett Kopierings skydd är då inte lagligt att förbi gå Bland annat.

Detta är vad folk gör när de flashar sina Xbox 360, att förbigå ett kopierings skydd som sagt va.

Jo, det får du. I Sverige har vi ännu inte stazi-liknande direktiv (även om det snart säkerligen även finns här med tanke på vilket patetiskt och förfittat folk vi tydligen blivit) och du får göra precis VAD DU VILL med de prylar du köpt, oavsett vad som står i någon "shrink-wrap EULA" eller liknande idiotiskt dravel.

Visa signatur

8x64-bit POWER5+, 2TB memory, 15.2mb L2-Cache, 2xFC & 2X10Gbit Ethernet -- en _riktigt_ dator har IBM P5+.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magatsu Taito
Orka gnälla. Alla som tror att detta ligger i den fantastiska gråzonen borde ta sig en titt i Eulan direkt och inse att detta faktiskt bryter mot de regler som Microsoft satt upp.

Själv så sitter jag och skrattar. Jag menar, hur kan man bli sur när man redan innan visste riskerna att det kunde hända, eller var det lite av en "Nej, det kan aldrig hända mig" känsla.

Största anledningen med att modifiera sin 360 är för att spela nerladdade spel, det kan ingen undgå. Dyrt? Visst, det kan stämma men är ingen giltig grund att stå på. Vill ni inte använda deras konsol eller spela deras spel så köper man inte den från första början.

Nej, vi går runt och laddar ner spel för det är för dyrt! Vart är världen på väg? Har man en normal inkomst så är det inte mycket pengar. Inte mycket mer än annat skit man köper i onödan. Microsoft får göra det som de anser är rätt i den nuvarande situationen, med utgångspunkt från deras EULA.

Men ni får väl fixa en grupp på Facebook och grina tillsammans.

Word. Kan inte annat än hålla med

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
Word. Kan inte annat än hålla med

True true, det roliga är ju att folk ska ha kakan och äta upp den oxå!
Inte nog med att dom piratar, sen börjar dom grina när dom blir bannade och inte kan spela live heller
Intressant att dom ens från början var villiga att betala för guldmedlemskap..

Permalänk
Medlem

Vem har blivit sur?

Man är väl medveten om risken när man flashar... Fortfarande är det helt och hundra procent värt det.

Att förbjuda modifikation av någonting man har köpt är sjukt (Tur att vi inte är där i Sverige... än). Att bli spärrad från Live för att man moddat konsollen är en annan sak.

Däremot tycker jag det är lite fel att röra de andra funktionerna (till exempel att hårdiskinstallerade spel slutar fungera) om man åker fast. Men det är sånt man får leva med.

Har hur som helst inte sett en enda själ, varken på det här forumet eller andra, som blivit arg över att ha fått sin xbox bannad efter flashat firmware...

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av khanan
Jo, det får du. I Sverige har vi ännu inte stazi-liknande direktiv (även om det snart säkerligen även finns här med tanke på vilket patetiskt och förfittat folk vi tydligen blivit) och du får göra precis VAD DU VILL med de prylar du köpt, oavsett vad som står i någon "shrink-wrap EULA" eller liknande idiotiskt dravel.

Igen, visa gärna källa på detta. Ta dock en titt på Upphovsrättslagens tillägg från 2005 först då ingrepp som förbigår kopieringsskydd där förbjuds. Detta har ingenting med MS EULA att göra.

Om jag inte misstar mig faller piratkort under samma paragraf.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Re: VARNING: Nu har Microsoft fått ban feber igen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Känner inte mer än rätt att gå ut och varna alla clockers som har en flashad Xbox 360.

Över 600000 xbox konsoler har bannats av MS så är du en av dem som inte blivit bannad än? Då borde du disconnecta när du läser detta.

Genom att bli bannad så kommer följande funktioner att låsas:
- Spärrad från Xbox live i 9999år
- Nedladdning av spel till Hdd - detta gäller oavsett original eller backup
- Media Center går ej att connecta till
- Played games och achievements blir spärrade och däremd kan man inte se sin gamerank

Med andra ord så blir din Xbox 360 i stort sett obrukbar.

Så tillsvidare så bör ni absolut inte gå online!

Regards
Marko´s Games

Kan förstå dom bannar modifierade boxar, MEN

har inte spelat på 1 vecka nu och startade min ORIGINAL BOX och den är bannad? fan inte klokt. har kontaktat deras support så får vi se vad dom säger. så jävla retligt nu när man låg och spelade forza3 online,

fixar dom inte min box vet jag inte vad jag gör borde kunna gå via någon reklamationsnämnd? eller kanske bättre att köpa en ny?

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Inaktiv

Det är fullt lagligt att göra kopior av sina spel i Sverige. Jag vet inte om det går att göra med en PC för xbox-spel, men om det är omöjligt anser jag att det är himla fel av Microsoft. Bara för att man kan göra något olagligt så betyder det inte att man gör det. Som att man skulle banna alla bilar från Sveriges vägar för att den kan köra snabbare än hastighetsbegränsningen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
Det är fullt lagligt att göra kopior av sina spel i Sverige. Jag vet inte om det går att göra med en PC för xbox-spel, men om det är omöjligt anser jag att det är himla fel av Microsoft. Bara för att man kan göra något olagligt så betyder det inte att man gör det. Som att man skulle banna alla bilar från Sveriges vägar för att den kan köra snabbare än hastighetsbegränsningen.

Precis! Bara för att man bär omkring stilett eller butterfly på stan så innebär det inte att man tänkt bruka våld med den mot annan person.
Helt sjukt att man förbjuder vissa saker egentligen.
Löjliga lagar som förhindrar folk från att kunna begå brott.

Problemet är ju... man behöver inte flasha sin xbox om man inte då förstås vill spela brända spel. Är man rädd om sin skiva så kan man installera på hårddisken och skivan ligger då i säkert förvar i xboxen.

Precis som springkniv inte är det mest optimala arbetsredskapet och därför finns det ingen anledning att bära det på stan.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Köper du en xbox för att kunna spela och ta del av material online ska du följa de regler som microsoft satt upp. Tycka vad man vill om dessa men visst är man medveten om vad som gäller. Vill man bygga om sin xbox för att kunna använda den till saker den inte är avsedd för har man inte längre rätt att ta del av microsofts online-del. Är väl inget att bli upprörd över. Sålänge du sitter ensam hemma och använder din xbox till det det du tyckte det var värt att modda den för drabbas du ju inte på något sätt. Var nöjd med ditt val och gnäll inte om du drabbas för att du brutit ett avtal.

Ang. de fantastiska bilparallellerna som så ofta dyker upp. I detta fall vore det väl bättre att jämföra xbox live med en sluten tävling där det finns regler uppsatta för hur din bil ska vara designad för att du ska få delta istället för att jämföra med de regler som gäller på våra allmänna vägar.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Antec P182 | MSI Z97 MPOWER - Haswell Refresh | i5-4690K | Noctua NH-D14 | 16GB | CM Silent Pro 620W | ASUS Radeon R9 280 3GB DirectCU II TOP | Philips Brilliance 272C | Samsung SyncMaster T220

HTPC: | GA-MA790X-UD4 | 4G Corsair Dominator PC8500 | Phenom II 940 | Noctua NH-U12P | 400w Corsair | NAD 32"A2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av puffes
Köper du en xbox för att kunna spela och ta del av material online ska du följa de regler som microsoft satt upp. Tycka vad man vill om dessa men visst är man medveten om vad som gäller. Vill man bygga om sin xbox för att kunna använda den till saker den inte är avsedd för har man inte längre rätt att ta del av microsofts online-del. Är väl inget att bli upprörd över. Sålänge du sitter ensam hemma och använder din xbox till det det du tyckte det var värt att modda den för drabbas du ju inte på något sätt. Var nöjd med ditt val och gnäll inte om du drabbas för att du brutit ett avtal.

Ang. de fantastiska bilparallellerna som så ofta dyker upp. I detta fall vore det väl bättre att jämföra xbox live med en sluten tävling där det finns regler uppsatta för hur din bil ska vara designad för att du ska få delta istället för att jämföra med de regler som gäller på våra allmänna vägar.

det enda jobbiga är att det inte bara är online biten som plockas bort.
Xboxen får begränsat användsningsområde, man kan inte använda den till att streama film och man kan inte installera spel på hårddisken. Ej heller spela de originalspel som man redan installerat.
De strippar funktionen rätt hårt.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

karma is a funny thing. Om du använder din flashade 360 till att spela piratkopierade-spel säger jag bara: SKYLL DIG SJÄLV, LOL. Way to go microsoft

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

VARNING: polisen har börjat få trafikkontroll feber igen

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Inaktiv

Rätt åt de som åker dit. Ni kan ju köpa en ny konsol för de pengar ni inte köpt spel för.

Permalänk
Hedersmedlem

Med hänvisning till http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7... väljer jag att låsa den här tråden.

*tråd låst*