Trådlöst internet till HTPC- vilket alternativ ?

Permalänk

Trådlöst internet till HTPC- vilket alternativ ?

Hej.

Har tänkt att köpa en Point of View Sydney
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=489478

Nu är det så att jag har tänkt köra detta via mitt trådlösa internet från Bredbandsbolaget.

Det är ca 10 meter mellan modemet som sänder signalen och där jag ska ha den nya maskinen i vardagsrummet. Sladd är inget alternativ så därför frågar jag er här. Vad är det bästa alternativet?

USB sticka som tar emot signalen?

Eller är det någon som har erfarnhet av att sätta dit ett trådlöst nätverkskort eller liknande? Får det plats i denna maskinen?

Är ingen hejare på datorer så förklara gärna för och nackdelar och vilket alternativ som borde fungera bäst. Har hört att USB stickan är rätt opålitlig men det kanske finns bättre o sämre!

tacksam för hjälp.

Permalänk
Inaktiv

D-link G810 fungerar lysande och det gör flera USB N draft stickor oxo.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ubbe1
D-link G810 fungerar lysande och det gör flera USB N draft stickor oxo.

Okej. Finns det billigare lösningar som fungerar bra? Så detta ska fungera att ha till HTPCn i vardagsrummet ihopkopplad med mitt modem från bredbandsbolaget ? Vore jäkligt smidigt om det var en stabil uppkoppling som håller måttet!:)

Permalänk
Medlem

Kabel är ju tveklöst det billigaste och stabilaste, men då det inte är ett alternativ så lägger jag en röst på ett internt nätverkskort, G eller N beroende på vad du har för modem/router.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]