Permalänk

Märkligt ljusfenomen i Norge

Detta bara måste postas. Ett av det märkligaste jag sett på länge.

Vapen, UFO eller demoner från avgrunden?

Visa signatur

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley

Permalänk
Medlem

Mycket märkligt!

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

En rysk missil...

Läste att båtarna fick kör förbud i området tidigare, så de visste att de skulle gå ner där...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Men ger en missil det där?

Borde de isf inte varit en bra jävla stor missil?
Och då tänker jag så stor att den borde synts på nån form av radar nånstans.

Eller är jag helt ute och cyklar?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Finns en film på fenomenet när det slutar. Den slutar i mitten och "hålet" sprider sig utåt.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

Fan va gött med lite action i världen!

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Fan va gött med lite action i världen!

ja fan, de är de inte nog med! hahaha!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Känns som den här passar.
Det är en portal!
http://www.youtube.com/watch?v=EHIFMkmhDY0

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Hai Guys! Whats goin' on?

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Medlem

fan va skumt...

To Arms! Ufon!

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Musikälskare

ALIENS! ARRRRGGGHHH-BLRAAAGGHHH

Äntligen kommer dom

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag har GRYMT svårt att se att de skulle vara en missil..

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

förmodligen en spotlight som lyser upp från marken bara

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

(Var tvungen att göra en sån^^)

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Musikälskare

Äh de kommer inte vara nått spännande ändå, sjukt trisst...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Det var en rysk missil avfyrad från en U-båt.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Vadå? Så ni såg det? Jaja, jag ska stänga av mina nya strålkastare. Jeez...

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Avstängd

Här kan ni se hur det antagligen hände:
http://www.youtube.com/watch?v=dnIrx2MT85s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Här kan ni se hur det antagligen hände:
http://www.youtube.com/watch?v=dnIrx2MT85s

Och det är vad?

Permalänk

En missil som spinner omkring i cirklar? TT och vilka det nu var har fått bekräftelse från ryska försvarsdepartementet att det var dom som failade. Den sågs även ganska bra här uppe i norr, folk i Kiruna osv hade sett den.

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Filleokus
En missil som spinner omkring i cirklar?

Jepp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Filleokus
En missil som spinner omkring i cirklar? TT och vilka det nu var har fått bekräftelse från ryska försvarsdepartementet att det var dom som failade. Den sågs även ganska bra här uppe i norr, folk i Kiruna osv hade sett den.

Så ryssland skjuter iväg missiler över norge? Kanske för att fira fredspristagaren Barack?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Filleokus
En missil som spinner omkring i cirklar? TT och vilka det nu var har fått bekräftelse från ryska försvarsdepartementet att det var dom som failade. Den sågs även ganska bra här uppe i norr, folk i Kiruna osv hade sett den.

Så det är "OK" att faila med att skjuta missiler nuförtiden? Detta hade suttit fint under kalla kriget Vart avfyrades missilen ifrån? Testsyfte?

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nivv
Så det är "OK" att faila med att skjuta missiler nuförtiden? Detta hade suttit fint under kalla kriget Vart avfyrades missilen ifrån? Testsyfte?

Tydligen provskjutningar av en ny rysk missil http://en.wikipedia.org/wiki/Bulava

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Fan då.. Visst, inget är väl 100% säkert, men det med missilen verkar ganska vettigt.

Hade nästan hoppats på besök av gröna män i foliehattar.

Permalänk

Mycket kan det vara men en missil ligger långt ner på listan. Man skjuter inte ballistiska missiler över Norge och Finland utan mot östra Ryssland. Om den avviker så spränger man den. Dessutom så stiger dessa snabbt mot en höjd på cirka 100 mil innan de börjar sjunka mot målet. Det går knappt att se en missil på 100 mils höjd.

Visa signatur

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley

Permalänk
Medlem

Långt ner på listan?

Citat:

The Russian Ministry of Defence later confirmed that a test launch of a Bulava submarine-launched ballistic missile from the RFS Dmitriy Donskoy, located in the White Sea, had failed due to a malfunction of the missile's third stage.

http://au.news.yahoo.com/a/-/newshome/6574426

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deathsearcher
Mycket kan det vara men en missil ligger långt ner på listan. Man skjuter inte ballistiska missiler över Norge och Finland utan mot östra Ryssland. Om den avviker så spränger man den. Dessutom så stiger dessa snabbt mot en höjd på cirka 100 mil innan de börjar sjunka mot målet. Det går knappt att se en missil på 100 mils höjd.

Ryssarna har ju gått ut att de var en missil

NAVTEX som sändes "Station F - F Archangelsk,RUS
2009-12-08 16:54:55"
Alltså innan, men ryssarna har fakeat allt och visste att något mystiskt skulle ske?

ZCZC FA79
031230 UTC DEC 09
COASTAL WARNING ARKHANGELSK 94
SOUTHERN PART WHITE SEA
1.ROCKET LAUNCHING 2300 07 DEC TO 0600 08 DEC
09 DC 0200 TO 0900 10 DEC 0100 TO 0900
NAVIGATION PROHIBITED IN AREA

http://www.frisnit.com/cgi-bin/navtex/view.cgi?id=1159919&lan...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Jag läste om den här nyheten igår, men jag förstår fortfarande inte riktigt varför ryssarna får skicka missiler över Norge?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Jag skulle inte alls bli förvånad om de redan efter något år skulle finna intelligent liv i Norge efter denna händelse.

Nej men det är missilen. Det jag grunnar på är om det är tillåtet att skjuta om över ett annat land om man skjuter tillräckligt högt? Och det just är förklaringen på varför Ryssland kunde göra detta?

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".