Permalänk
Medlem

Provar nu, låter som en supertjänst!

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.

Permalänk
Medlem

Måste säga att det är riktigt smidigt, går mycket snabbare än att ta en printscreen för att sedan ladda upp den.

Lär använda denna tjänst framöver.

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem

Ett mycket bra program, använder det varje dag!

En snabbknapp för att ta en helskärmsbild och ladda upp skulle vara användbart, dock.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bra idé.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungdahl

Men... När kommer en klient för Mac?

Version 0.5 (Mac OS X)

Ute nu, finns att ladda hem här: http://piclair.com/download/
Vad som finns i versionen kan ni läsa här: http://piclair.com/features/

Permalänk
Medlem

Har ett problem,

Du ser att själva texten från programmet kommer med i bilden..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av head
Har ett problem, http://piclair.com/data/8432f946d73249d741720d4d999d1e24.png

Du ser att själva texten från programmet kommer med i bilden..

Det händer inte för mig när jag tar snapshot med menyn i rutan.

Däremot kraschar programmet ganska ofta. Alldeles nyss fick jag något parameter error när jag skulle ta en bild. Kör Win XP SP3.

Visa signatur
Permalänk

Enda problemet jag har är att programmet helt plötsligt kan vara nerstängt utan att jag stängt ner det.
Annars så älskar jag det!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Generalkyckling
Enda problemet jag har är att programmet helt plötsligt kan vara nerstängt utan att jag stängt ner det.
Annars så älskar jag det!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dkd
Det händer inte för mig när jag tar snapshot med menyn i rutan.

Däremot kraschar programmet ganska ofta. Alldeles nyss fick jag något parameter error när jag skulle ta en bild. Kör Win XP SP3.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av head
Har ett problem, http://piclair.com/data/8432f946d73249d741720d4d999d1e24.png

Du ser att själva texten från programmet kommer med i bilden..

Testa och se om den senaste versionen löser problemet, 2.3 finns ute med ett antal fixar i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UuixI
Testa och se om den senaste versionen löser problemet, 2.3 finns ute med ett antal fixar i

Tyvär är det den versionen som jag kör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av head
Tyvär är det den versionen som jag kör.

Är det alltid eller endast när du tar print över hela skärmen ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UuixI
Är det alltid eller endast när du tar print över hela skärmen ?

Det händer alltid, man ser att menyn blinkar till när man valt "upload".

Permalänk
Medlem

Skulle det vara alldeles för jobbigt att implementera nån automatisk uppdateringsfunktion? Eller i alla fall en liten pop-up som visar att en ny version finns.
Skulle underlätta Piclair-livet för dom flesta användare skulle jag tro!

För övrigt får jag IBLAND med den streckade linjen till höger om det jag 'ringat in' när jag laddar upp, som head beskriver.

Permalänk
Medlem

Buggarna som gjort att programmet kraschar ska vara lösta nu. ?
Inför nästa version ska vi åtminstone ordna så att en notifiering dyker upp om att en ny version har kommit.

Head: Den där buggen kan inträffa om man markerar från övre högra hörnet till nedre vänstra,
så menyn hamnar inne i markeringsområdet. Detta ska ordnas i framtiden! Men du får väl inte problemet om du markerar så att menyn hamnar utanför ditt markeringsområde? Om fortsatt problem, Vad kör du för OS ?

Permalänk
Medlem

Version 2.5 (Windows)
What's new in 2.5?

* Several bug fixes
* Improved marker tool
* You can turn on automatic check for new versions

För er som hade problem med att de blev kvar ränder och menyn vid uppladdning kan ta och testa denna och berätta resultatet, tack för hjälpen så här långt, vi jobbar vidare

Permalänk
Medlem

Nu finns de olika länk-taggar under bilderna för att länka i forum mm.

tex:

Permalänk
Medlem

Eftersom länken till bilden så smidigt läggs in i clipboard borde det väl vara möjligt att stänga av autoöppningen av bildens piclair-sida? Ibland behöver man inte den sidan alls.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dkd
Eftersom länken till bilden så smidigt läggs in i clipboard borde det väl vara möjligt att stänga av autoöppningen av bildens piclair-sida? Ibland behöver man inte den sidan alls.

Yes de ska bli..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UuixI
Yes de ska bli..

Utmärkt! Ni har gjort ett väldigt användbart program. Det skulle vara kul med lite siffror, hur många använder till exempel programmet och hur många bilder laddas upp i timmen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dkd
Utmärkt! Ni har gjort ett väldigt användbart program. Det skulle vara kul med lite siffror, hur många använder till exempel programmet och hur många bilder laddas upp i timmen?

Vi ska lägga in något sådant när vi får nya designen, men än så länge är de ca 100bilder/30 olika ip-adresser per dag.

Hur sprider vi piclair vidare?

Permalänk
Medlem

Tipsa alla som finns och be dem tipsa sina kompisar. Se till att få in det på en massa freeware-sidor och dylikt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Grymt smidigt program men som vissa påpekar borde designen göras om, känns som man kommit in på en skum sida p.g.a att man skrivit fel URL

Permalänk
Medlem

Man borde kunna välja att spara på hårddisken direkt istället för att ladda upp alla bilder och sedan så borde ni lägga till en funktion så att man kan fota hela skärmen utan att behöva markera allt. Det skulle vara bra för oss som spelar i fullscreen Det skulle även vara kul med en random bild funktion på hemsidan.

Annars ett väldigt bra program som jag tror kommer användas flitigt här på forumet!

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludd3
Grymt smidigt program men som vissa påpekar borde designen göras om, känns som man kommit in på en skum sida p.g.a att man skrivit fel URL

Det är på g

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Memon
Man borde kunna välja att spara på hårddisken direkt istället för att ladda upp alla bilder och sedan så borde ni lägga till en funktion så att man kan fota hela skärmen utan att behöva markera allt. Det skulle vara bra för oss som spelar i fullscreen Det skulle även vara kul med en random bild funktion på hemsidan.

Annars ett väldigt bra program som jag tror kommer användas flitigt här på forumet!

Yes full print ligger med o ska komma till nästa version, kul att du gillar programmet

Permalänk
Medlem

Vi har iaf gjort om bildvisnings sida nu, vad tycker ni om den?

Permalänk
Medlem

Tack för ett mycket användbart program.

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Medlem

Super program!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nord_93
Super program!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johan^junior
Tack för ett mycket användbart program.

Kul att ni gillar de Sprid piclair

Permalänk
Medlem

Verkligen en supertjänst!

Tillfredsställer mina behov vid forumposter och då man skall visa arbetskollegor "småbuggar" då jag jobbar med webutveckling.
Skönt att det funkar för båd PC samt MAC användare.

Snabbt smidigt, 10p helt enkel!

Keep up!

Visa signatur

Skriv vad du menar, och mena det du skriver

Permalänk
Medlem

Programidén är briljant! Väldigt ofta jag vill visa nånting jag har på min skärm för någon över nätet, men orkar inte med hela proceduren att ta en skärmdump och ladda upp nånstans eller skicka över MSN.

Mitt förslag är dock att ni starkt funderar över att skippa serverdelen av er tjänst. Nu är detta kanske ett sidoprojekt och ni tycker det är kul att jobba med hemsidor, men i långa loppet kommer ni arbeta ihjäl er om ni ska försöka konkurrera med alla de bilduppladdningssidor som redan finns. Programmet skulle lika gärna kunna ladda upp bilden till någon av dessa. Helst den användaren själv vill. Om ni får bra stöd för alla de största tror jag detta program kan bli omåttligt populärt. Jag hittar i alla fall inget liknande program.

Lycka till