Antec 1200 / Corsair 650w / Gigabyte p55 UD4

Permalänk

Antec 1200 / Corsair 650w / Gigabyte p55 UD4

Tjena har lite problem här, någon som sitter på en Antec 1200 / Corsair 650w / Gigabyte p55 UD4.

Själv har jag fått lite problem med systemet, försöker att starta upp datorn då startar den i 1 sekund och stängs av.

Har också testat att komma in på bios genom att koppla bort alla onödiga komponenter. Men det sker samma sak, har följt manualen och lekt lite med f-panelen allt ger samma resultat, kan det vara så att jag kopplar fel någonstans? Båda ATX kontakter är i samt pci till graffen.

Allt var nytt, så kanske det kan ligga något fel i dessa komponenter? Andra komponenter som ska in i bygget är en i5 750, Gforce 260 graffe, 500gb WD black, 4g ram corsair ram.

Vore tacksam för all hjälp info

Permalänk
Medlem

Re: Antec 1200 / Corsair 650w / Gigabyte p55 UD4

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte1986
Tjena har lite problem här, någon som sitter på en Antec 1200 / Corsair 650w / Gigabyte p55 UD4.

Själv har jag fått lite problem med systemet, försöker att starta upp datorn då startar den i 1 sekund och stängs av.

Har också testat att komma in på bios genom att koppla bort alla onödiga komponenter. Men det sker samma sak, har följt manualen och lekt lite med f-panelen allt ger samma resultat, kan det vara så att jag kopplar fel någonstans? Båda ATX kontakter är i samt pci till graffen.

Allt var nytt, så kanske det kan ligga något fel i dessa komponenter? Andra komponenter som ska in i bygget är en i5 750, Gforce 260 graffe, 500gb WD black, 4g ram corsair ram.

Vore tacksam för all hjälp info

Förstår inte riktigt vad du menar, Är allt nya delar som du ska bygga ihop?
Har du haft processor,minnen,Hdd,grafikkort monterade ?

Permalänk

japp allt har vart monterad, sen försökte jag starta datorn efter 1 sekund slocknade den, så försökte göra "fel sökning" efter guiden som kom med i manuallen. Ta bort vissa delar som Hdd, cd-rom och försöka starta datorn igen. Samma sak hände då som förr den startade i 1 sekund sen slocknade den.

osv osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte1986
japp allt har vart monterad, sen försökte jag starta datorn efter 1 sekund slocknade den, så försökte göra "fel sökning" efter guiden som kom med i manuallen. Ta bort vissa delar som Hdd, cd-rom och försöka starta datorn igen. Samma sak hände då som förr den startade i 1 sekund sen slocknade den.

osv osv

Gick cpu lätt ner i hållaren och kylarfläktkabeln ansluten?
låter ju nästan som cpu fel.
Får du några pip koder från internhögtalaren?
Vissa manualer kan man utläsa pipkoder.

Permalänk

det låter inget, tror inte moderkortet "kan göra något ljud ifrån sig" dock är osäker. Som sagt försökte starta den utan ram minnerna, och under den 1 sekunden dator var på kom det inget ljud ifrån den samma sak när jag drog ur grafik kortet.

Cpu'n gick lätt in och kylfläken är ansluten

Permalänk

kolla så att moderkortet inte "kortsluts" mot chassit, alltså, inget mellan moderkortsplåten och moderkortet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte1986
det låter inget, tror inte moderkortet "kan göra något ljud ifrån sig" dock är osäker. Som sagt försökte starta den utan ram minnerna, och under den 1 sekunden dator var på kom det inget ljud ifrån den samma sak när jag drog ur grafik kortet.

Cpu'n gick lätt in och kylfläken är ansluten

I dom flesta chassi finns en liten högtalare men den måste vara ansluten till moderkortet, den kabeln hittar du i kabel bunten som är monterad i chassit och som du ansluter HDD led o power knappen etc...
Ja kolla oxå som Ashandarei säger,distanser som sitter på fel ställen kan kortsluta.

Permalänk

Det enda jag kan komma på är att jag la på några gummin på skruvarna mellan moderkortet och chassit. Dessa kom med moderkortet. (små cirklar som passar in i skruvarna)

Permalänk

pröva att ta bort dem och se vad som händer