Permalänk
Medlem

Display vid f@h

Hej alla glada ! Och en God Fortsättning på er !

Jag började folda igår ( Sweclock teamet såklart ).
Det kommer att dyka upp en massa frågor men, jag tror jag börjar med följande:

När man får upp displayen ( den där cellen som snurrar eller vad det nu är )
så har jag sett på en del bilder att det står info foldingen också men, det gör det inte på min " display" hur fixar jag detta ?

Som så här : >>> KLICKA PÅ MIG ! <<<

Tacksam för all hjälp jag kan få...

Permalänk
Casemod-mästare

jag har samma problem som volfram när jag foldar med CPU

Permalänk

Kan jag få be om en lite med detaljerad problembeskrivning?

Jag erkänner: jag har inte tittat på GPU-klientens "display" sen jag återvände för ett par månader sen, fick ta upp den nu... (har knappt tittat på den gamla gpu-klientens infoskärm heller, och GUI-CPU-klienten har jag aldrig installerat, utom en gång på Mac)
Skulle jag få 0,5% ppd-ökning mot att den funktionen inte fanns på datorn är mitt val väldigt snabbt och lätt... Utseendet kan inte vara viktigt i det vi gör.

CPU och GPU-klienternas GUI är troligtvis olika och kan mycket väl visa olika info, skillnaderna mellan olika versioner av klienterna är antagligen mindre, men även där är det få som kan förändringarna version till version i huvudet.
Man är det något annat än sådana skillnader det handlar om kan det vara kul att känna till.

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Casemod-mästare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
Kan jag få be om en lite med detaljerad problembeskrivning?

Jag erkänner: jag har inte tittat på GPU-klientens "display" sen jag återvände för ett par månader sen, fick ta upp den nu... (har knappt tittat på den gamla gpu-klientens infoskärm heller, och GUI-CPU-klienten har jag aldrig installerat, utom en gång på Mac)
Skulle jag få 0,5% ppd-ökning mot att den funktionen inte fanns på datorn är mitt val väldigt snabbt och lätt... Utseendet kan inte vara viktigt i det vi gör.

CPU och GPU-klienternas GUI är troligtvis olika och kan mycket väl visa olika info, skillnaderna mellan olika versioner av klienterna är antagligen mindre, men även där är det få som kan förändringarna version till version i huvudet.
Man är det något annat än sådana skillnader det handlar om kan det vara kul att känna till.

så här ser min CPU folding ut

och om du jämför med denna bild

jag har för mig att jag har ver 6.23

Permalänk

Vilket OS (7 eller vista?)? ej kollat, men det är inte en bugg som beror på sånt?
Har inte kollat på buggar där då jag inte gått från XP än

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Casemod-mästare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
Vilket OS (7 eller vista?)? ej kollat, men det är inte en bugg som beror på sånt?
Har inte kollat på buggar där då jag inte gått från XP än

Win 7 x64

Permalänk
Medlem

Det där är väl den gamla viewern? Men varför ha en viewer alls? Dem drar bara prestanda från foldingen och den nuvarande viewern dödar foldingens prestanda Totalt. ca 320 iter per sekund istället för 1 000 000+ iter per sekund med viewern stängd.

Använd FahMon istället för att ha en översikt av foldingen.

*edit, nej vettefasen vad siffrorna är, den kan inte visa rätt. Men en WU tar veckor med Viewern öppen och timmar med viewern stängd.