Permalänk
Medlem

Speldatorn ~10k

Nu har tillfället kommit att det är dags o köpa ny datorn. Min budget ligger runt 10000 - 11000.

Det ska vara en gaming dator då det är det mesta jag gör. Behöver bara själva "burken" då jag har allt annat.

Jag kör W7 som OS så det behöver jag inget. Annars så är det inget speciellt jag vill ha / behöver.

Behöver bara bra tips på datorer som klarar av de high end grafiker som spelen idag har.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Plocka ihop en på inet och låt dom bygga den annars leta på forumet många riktigt bra dator paket som medlemarna har plockat ihop.

Visa signatur

Fractal Design define R5 Black | Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING| M.2 Samsung 970 EVO 250GB | Corsair RM750X | Corsair 8gb DDR4 2666Mhz | EVGA GTX980 | Win10 home

Permalänk
Medlem

[img]LÄNK[/img]

Visa signatur

Fractal Design define R5 Black | Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING| M.2 Samsung 970 EVO 250GB | Corsair RM750X | Corsair 8gb DDR4 2666Mhz | EVGA GTX980 | Win10 home

Permalänk
Medlem

Att bygga ihop datorn själv är inga problem. Det kan jag och har gjort flera gånger. Så klara och ihoppsatta behövs inte.

Denna tipsade en kompis till : http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=486145

Är det något?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blodet
Att bygga ihop datorn själv är inga problem. Det kan jag och har gjort flera gånger. Så klara och ihoppsatta behövs inte.

Denna tipsade en kompis till : http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=486145

Är det något?

Den ser bra ut förutom grafikkortet inte ett dx11 kort.
Läst rätt mycket på forumet och i5 750 är väldigt prisvärd samt mycket billigare så då kan du köpa bättre grafikkort.

Visa signatur

Fractal Design define R5 Black | Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING| M.2 Samsung 970 EVO 250GB | Corsair RM750X | Corsair 8gb DDR4 2666Mhz | EVGA GTX980 | Win10 home

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Hur starkt nätagg måste man ha egentligen?
Samt frågorna runt värme. Den datorn jag har nu blir såpass varm att den stänger av sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gameman
Den ser bra ut förutom grafikkortet inte ett dx11 kort.
Läst rätt mycket på forumet och i5 750 är väldigt prisvärd samt mycket billigare så då kan du köpa bättre grafikkort.

Wow det har lanserats den otroliga summan 1 spel under tiden DX11 har existerat, DX11 kan vi inte förvänta oss som standard föränn om 2 år och ja du då har det kommit bättre kort än dem nuvarande aktuella DX11 korten.
DX11-kort=Pengar du kunde lagt på högpresterande DX10.1-kort istället för sunkigt DX11-kort.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080