Permalänk
Medlem

datorn startar ej

tjabba

Idag har jag köpt ett nytt nätaggregat, men när jag har kopplat i alla kablar i moderkort, hårddisk, osv. startar inte datorn som den ska. det som händer är att datorn startar men endast fläktarna går igång. ingen bild på skärmen. det är som att grafikkortet inte får ström eller något? är det nån som kan hjälpa mig få alla kablar på rätt plats så att min dator funkar?

tack på förhand! / kalle

Visa signatur

Ska det stå nåt hära...?

Permalänk
Medlem

Tjena, jag är också intresserad av svar på detta, samma sak har hänt mej

Datorn startar, fläktarna snurrar igång, inget pip eller så och bilden är svart samt skärmens strömlampa blinkar - precis som om kabeln vore utdragen.

Permalänk
Avstängd

Låter som nåt grafikkort fel.:( Pröva och sätt VGA kabeln direkt i moderkortet?:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

haft ett liknande problem med en dator jag byggt ihop.. visade sig vara att jag inte tryck ner RA-Minnena ordentligt, dubbel kolla:P

Visa signatur

MSI X370 GAMING PRO CARBON | AMD Ryzen 7 1800X 4.0 GHz| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2666Mhz | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | Corsair Vengeance C70 Military Green | Samsung 960 EVO 250GB | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Windows 10 64 |
CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

jag har ingen kabel som går från grafikkortet till moderkortet. men där emot har jag två stycken ström ingångar i moderkortet en 12x2 pins och en 4x2 pins. från nätagget kommer tre kablar, en 10x2 + 2x2 pins som går att sätta ihop till 12x2 (som passar). och en som är 2x2. och en 3x2 + 1x2 (som går att sätta ihop till en 4x2) men bara 3x2 passar. inget går igång med 12x2 + 3x2 men fläktarna går igång när jag bara har i 12x2.

mina dator delar är:

moderkort: Gigabyte GA-MA770-UD3, Socket-AM2+/AM3
AMD 770+SB700, ATX, DDR2 , Firewire, GbLAN, PCI-Ex(2.0)x16

grafikkort: HIS Radeon HD 4670 1GB GDDR3, IceQ,
PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP

nätaggregat: OCZ 500W StealthXStream Power Supply

Visa signatur

Ska det stå nåt hära...?