Permalänk
Robot

Min speldator

Jag håller på att bygga ihop ett i7-system nu, detta är vad jag har än så länge i en på tok för liten och kass låda. Bättre låda står på önskelistan!

När jag kommer längre så uppdaterar jag med fler bilder, och även en bygglogg!

Corsair h50/Asus Rampage II GENE/ I7 920.4,2GHz/ Corsair 6GB XMS3-12800/ VelociRaptor 150GB / XFX 9800GX2/ Corsair 850w/win 7 Ultimate Sve 64-bit

Besök albumet: Min speldator av dj-zed

Permalänk
Medlem

jadu, mer bilder ligger på vår önskelista

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk

10 poäng för att det var en bild man orkar inte se mer än så.. sen lyfte den lilla lådan poängen en del

Permalänk

kompakt bygge, några planer på att byta gpu med tanke på all cpu kraft?

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem

Hahah hur liten är den där lådan igentligen?

Ta fler bilder på lådan uteifrån och inneifrån

Permalänk
Medlem

Dator ser jag men var är spel?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Trevligt, men mer bilder skulle uppskattas

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Intressant, väntar på mer bilder ....

Visa signatur

Intel Core i9 9900k@4.9Ghz | Gigabyte Z390 Aurus Pro Wifi | 16GB G.Skill Trident Z RBG 3200Mhz | Corsair 500D RGB SE | Corsair H150i Pro RGB| ASUS STRIX 3080ti OC | Samsung 970 EVO 500GB M.2 SSD | Seasonic Plus Gold 750W | Benq 2430T | Windows 10 Pro 64bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alelale
Hahah hur liten är den där lådan igentligen?

Ta fler bilder på lådan uteifrån och inneifrån

H 35,5 B 18,5 D 32 alla mått är i cm

Visa signatur

Corsair h50/Asus Rampage II GENE/ I7 920.4,2GHz/ Corsair 6GB XMS3-12800/ VelociRaptor 150GB / XFX 9800GX2/ Corsair 850w/win 7 Ultimate Sve 64-bit /

Permalänk
Medlem

vad är FXF?

känner tiil XFX dock.

sen varför inte vänta med att lägga upp tills du har mer att visa eller vill visa?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muppens
Dator ser jag men var är spel?

Haha, alla dessa språkpoliser.

Visa signatur

[Chassi: Lancool PC-K62] - [PSU: Xilence 600W] - [MoBo: Asus P5KPL-C] - [CPU - Q6600 @ 2.40 GHz med stockkylare] - [GPU: Nvidia 8800GT] - [Minne: Apacer 2x2GB av okänd frekvens] - [HDD 1: Seagate 250GB] - [HDD 2: WD 500GB] - [Ljud: X-fi Fatal1ty Champion + Z-5500] - [Fläktkontroller: Zalman ZM-MFC 1 Plus] - [Skärm: Samsung SyncMaster 226BW] - [Tangentbord: Razer Tarantula] - [Mus: Logitech MX518] - [Musmatta: Steelseries av okänd modell] - [Headset: Razer Carcharias] - [OS: Windows 7]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andyboy88
kompakt bygge, några planer på att byta gpu med tanke på all cpu kraft?

Japp, jag ska skaffa ett Fermi-kort.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
vad är FXF?

känner tiil XFX dock.

sen varför inte vänta med att lägga upp tills du har mer att visa eller vill visa?

Har ändrat det nu, skrev fel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spongie
Haha, alla dessa språkpoliser.

Jag tänkte detsamma!

Sen alla ni som väntar på fler bilder, Det är på väg! Ni har fått några till nu, och jag jobbar på att få tid till att fixa fler. Så fort jag har en ny låda kommer även en utförlig bygglogg. Be patient!

Visa signatur

Corsair h50/Asus Rampage II GENE/ I7 920.4,2GHz/ Corsair 6GB XMS3-12800/ VelociRaptor 150GB / XFX 9800GX2/ Corsair 850w/win 7 Ultimate Sve 64-bit /

Permalänk
Skäggig legend

alltså... nej

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XHI
alltså... nej

Vad menar du med det??

Visa signatur

Corsair h50/Asus Rampage II GENE/ I7 920.4,2GHz/ Corsair 6GB XMS3-12800/ VelociRaptor 150GB / XFX 9800GX2/ Corsair 850w/win 7 Ultimate Sve 64-bit /

Permalänk
Medlem

H50 innehåller ju pyttelite luft, vore det inte smartare att placera radiatorn ovanför vattenblocket?

Visa signatur

XPS 15 9529 | i7-12700H | RTX 3050 Ti | 32 GB DDR4 | SK Hynix 1 TB | Dell U2719DC
"Computers are like bicycles for our minds."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skumtomteen
H50 innehåller ju pyttelite luft, vore det inte smartare att placera radiatorn ovanför vattenblocket?

Inte för låta dryg. Men har du några källor på det?

(skulle vara intressant att få läsa hur mycket)

Visa signatur

*Powemac g4 MDD 1ghz / 7000 rpm delta fläkt <3

Permalänk
Medlem

Nope, en polare sa det.

Men det låter jävligt troligt då jag knappast tror Corsair anstränger sig speciellt mycket med att få ut exakt all luft ur en serietillverkad pryl som H50.

Visa signatur

XPS 15 9529 | i7-12700H | RTX 3050 Ti | 32 GB DDR4 | SK Hynix 1 TB | Dell U2719DC
"Computers are like bicycles for our minds."

Permalänk
Medlem

Jag är förjust i blygsamma datorer, så jag älskar verkligen hur innandömet på din dator ser ut - men det är kanske lite för blygsamt för det du är ute efter. Men som tur är kommer du väl i rätt tid för att lätt hitta en fet datorlåda för småpengar - senaste tiden har det ju dykt upp allt mer intelligenta lådor för mindre pengar. Förr kändes ju bara en detalj som bottenmonterade nätdelar främmande, för mig i vilket fall, idag får man nästan lyckas för att hitta något annat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skumtomteen
Nope, en polare sa det.

Men det låter jävligt troligt då jag knappast tror Corsair anstränger sig speciellt mycket med att få ut exakt all luft ur en serietillverkad pryl som H50.

Din polare är knappast en kvalificerad källa, gilla det eller inte. Källkritik, analyserandet av information, är inte att underskatta.

Och att få ut all luft ur serietillverkade produkter är väl fan inte svårare än att få till med någon annan produkt? Skärpning.

Permalänk
Avstängd

power

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Jag är förjust i blygsamma datorer, så jag älskar verkligen hur innandömet på din dator ser ut - men det är kanske lite för blygsamt för det du är ute efter. Men som tur är kommer du väl i rätt tid för att lätt hitta en fet datorlåda för småpengar - senaste tiden har det ju dykt upp allt mer intelligenta lådor för mindre pengar. Förr kändes ju bara en detalj som bottenmonterade nätdelar främmande, för mig i vilket fall, idag får man nästan lyckas för att hitta något annat.

Din polare är knappast en kvalificerad källa, gilla det eller inte. Källkritik, analyserandet av information, är inte att underskatta.

Och att få ut all luft ur serietillverkade produkter är väl fan inte svårare än att få till med någon annan produkt? Skärpning.

Fast "andra produkter" tillhörande kategorien vattenkylning kopplas väl ihop själv hos användaren och ansvaret över att fixa bort överflödig luft ligger hos konsumenten/användaren.

Så rent logiskt borde slarv här, som alltid förekommer i massproduktion, kunna resultera i just problem med luft? För visst är H50 helt färdig i utförandet och ovälkommen luft är fast i systemet när användaren väl får sakerna?

Ta inlägget med en nypa salt, eftersom jag inte är helt insatt, rätta mig därför gärna .

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Din polare är knappast en kvalificerad källa, gilla det eller inte. Källkritik, analyserandet av information, är inte att underskatta.

Och att få ut all luft ur serietillverkade produkter är väl fan inte svårare än att få till med någon annan produkt? Skärpning.

Påbörjade ett svar men sazmo123boy hann före och skrev typ samma sak som jag hade tänkt skriva:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sazmo123boy
Så rent logiskt borde slarv här, som alltid förekommer i massproduktion, kunna resultera i just problem med luft? För visst är H50 helt färdig i utförandet och ovälkommen luft är fast i systemet när användaren väl får sakerna?

Visa signatur

XPS 15 9529 | i7-12700H | RTX 3050 Ti | 32 GB DDR4 | SK Hynix 1 TB | Dell U2719DC
"Computers are like bicycles for our minds."

Permalänk

Ta gärna en bild på hela chassit med sidodelen på

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk

Jag har bara en liten fråga, Är de så klokt att ha fläkten blåsa in värmen från radiatorn in i chassit ? eller har du inte på sidoplåten ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ViktorLjung
Jag har bara en liten fråga, Är de så klokt att ha fläkten blåsa in värmen från radiatorn in i chassit ? eller har du inte på sidoplåten ?

jag har ingen sidoplåt

Visa signatur

Corsair h50/Asus Rampage II GENE/ I7 920.4,2GHz/ Corsair 6GB XMS3-12800/ VelociRaptor 150GB / XFX 9800GX2/ Corsair 850w/win 7 Ultimate Sve 64-bit /

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj-zed
jag har ingen sidoplåt

Hehe, okej dåså

Permalänk
Hedersmedlem

hehe. jadu.. vad säger man. kul med m-atx och i7.
Får du på sidoplåten och täcker för fronten och gömmer DVDn så kanske jag kan godkänna den som "funktion går före design".
I övrigt är galleriet ganska dåligt gjort med tanke på kvaliteten på bilderna och genomförandet. Lådan ska ju rymma det man har i den. Som om du skulle behöva DVDn. Koppla bort den i så fall. I min nästa dator ska jag inte ha någon optisk spelare. synd bara på att datorlådorna där ute inte passar mina behov.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace