Spel med snyggaste grafiken

Permalänk

Spel med snyggaste grafiken

Hallå hallå, som rubriken beskriver, vilket spel har bäst grafik? Det är klart att det är upp till var och en, smaken är som baken. Jag tycker personligen att Crysis (originalet e nog snyggare än warhead) samt Dirt 2 ligger främst på grafikfronten, helt sjuka spel. Synd att Crytec inte gjort något spel med ännu bättre grafik, hoppas att det som kommer till både pc och ps3 får snyggare grafik än ettan och warhead.

Permalänk
Medlem

Tycker man borde lägga ner energi på spelet som helhet hellre en på snygg grafik....

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kvickstick
Tycker man borde lägga ner energi på spelet som helhet hellre en på snygg grafik....

+1.
Crysis är grymt snyggt, men det är också allt det är enligt mig. Som spel tycker jag det är sjukt tråkigt, och det kan inte bra grafik hjälpa. Dirt 2 däremot är både sjukt snyggt och ett grymt bra spel

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem

Crysis är ooptimerat så mycket att det är äckligt. Det är teknologiskt snyggt, men det finns andra saker i grafik som kan imponera än effekter.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raptor
+1.
Crysis är grymt snyggt, men det är också allt det är enligt mig. Som spel tycker jag det är sjukt tråkigt, och det kan inte bra grafik hjälpa. Dirt 2 däremot är både sjukt snyggt och ett grymt bra spel

Jag tyckte både crysis och crysis warhead var grymt kul Och jag satte medvetet ner grafiken på low inom alla aspekt. jag anser alltså att crysis är ett bra spel inte bara för dess grafik, utan för att det flöt på lent och man kunde stealtha....

Visa signatur

q6600 @ 2,4GHz | 9800gtx+ Sli | 4096MB ddr2 | 2 x 500 Gb Samsung HDD | StealthXstream 600w | P182

Permalänk
Avstängd

Håller med om att Crysis bara är bra graffik och inget annat avinstallerade spelet efter bara 30 minuters spelade :/.. har dock inte provat Dirt 2 hört att det ska va bra graffik även om jag själv inte har någon passion för racingspel.. dock Age of Conan är ännu ett spel som borde läggas till listan sjuktsnygg graffik och ganska roligt att spela.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Crysis var riktigt bra tyckte jag med! Speciellt i slutet när det började komm ailiens med i historien!

Annars så är väll Assassins Creed 2 snyggt enligt vad jag har förstått, har dock inte spelat det själv!

Killzone 2 och Uncharted 2 är ju hur snygga som helst till PS3 och så kommer ju snart Heavy Rain ut som kommer att vara vackert!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

Älskade faktiskt crysis, dåligt optimerat men både askul (roligaste jag spelat på länge iaf warhead), och t.ex. explosionerna var ju så underbara så att man fick o****m när man sprängde en helikopter

Jaja det snyggaste är nästan race driver grid/dirt2 eller crysis. Får vara tråkig och leka mainstream då

Permalänk
Medlem

Crysis Orginal\warhead är utan tvekan det bästa i både grafik och spel tycker jag.. Jag har klarat det flera gånger och KÖR det fortfarande! Luuuuuve the nano suit

Visa signatur

Microsoft Surface Pro || Core i5-3317U CPU 1.7Ghz (2,6Ghz Turbo) | 4GB | Intel HD Graphics 4000 | 64GB SSD + 64GB MicroSD + USB 3.0| Surface Pro Pen | MS Surface Type Cover 2 |
Intel NUC D54250WYK||Intel® Core™ i5-4250U | 16 GB RAM | 128GB SSD | Intel® HD Graphics 5000, 1x Mini DP, 1x Mini-HDMI , Gigabit-nätverk, 4x USB 3.0

Permalänk
Medlem

kom igen, han frågade vilket spel som ni tyckte har bäst grafik ,inte ifall ni tycker att det är allt ett spel har att erbjuda.

Jag tycker crysis är riktigt snyggt men även spel med egen stil som tex Team Fortress 2 är något som jag gillar!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Älskar texturen I kläderna i bf bc/2 + ljudet är beawsome

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk

Aa, tf2 har sjukt snygg grafik på sitt sätt. Funderar på att köpa assassins creed 2, gillar bra grafik.

Permalänk
Medlem

Assasins Creed 2 är riktigt saftigt!

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Killzone 2 och Crysis är de snyggaste spelen.
Cryostasis: Sleep of Reason är bitvis brutalt snyggt med om du frågar mig, dock är det väl lite buggigt och extremt tungkört (precis som Crysis).

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Crysis och Crysis Warhead är i skrivande stund utan tvekan världens snyggaste spel, och har varit det i drygt två respektive drygt ett år. Det näst snyggaste torde vara ArmA II tätt följt av, i ingen som helst ordning:

Resident Evil 5 (PC)

Uncharted 2: Among Thieves (PS3)

Killzone 2 (PS3)

Mirror's Edge (PC)

S.T.A.L.K.E.R. - Clear Sky/Call of Pripyat (PC)

Assassin's Creed II (PC)

Vad gäller Crysis 2 tror jag att man blir besviken om man ställt in sig på att på konsollerna få spela ett spel som överglänser första Crysis (grafiskt). PC-versionen av uppföljaren kan däremot komma att sno åt sig tronplatsen som grafikkung.

Permalänk
Medlem

Jag ser bara en i denna tråd som jag skulle tänka mig vilja joina min grupp på Facebook som finns i min signatur >< Satan jävla utseendefixerade spelare, haha! xD

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Självklart är det schysst när ett spel har grym grafik. Dock är nog det som är minst viktigt egentligen enligt mig. Dock måste jag säga att jag tycker Resident Evil 5 är grym snyggt + att det är bra optimerat.

Crysis gillar jag inte alls, det är snyggt men det är för "tungkört" i förhållande till hur snyggt det är.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Crysis eller Dirt 2 är de snyggaste spelen jag spelat, gillar inte dock att Crysis är så fruktansvärt ooptimerat. Dirt 2 är bättre optimerat, maxar det utan problem

Permalänk
Medlem

Super Metroid
Chrono trigger, Clear sky och
World of warcraft
Dessa spel väljer jag enkom för att de målar upp en vacker och sammanhängande värld som även är trevlig att utforska.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Men kom igen. Har vi snackat färdigt om grafik vs. spelbarhet nu? Ta den debatten i en annan tråd tack.

Själv tycker jag nog Killzone 2 är snyggast eftersom jag gillar designen och den mörka tonen i det spelet också. Crysis må vara tekniskt snyggare, men jag vilar mina ögon bättre på Killzone 2.

Dirt 2 är det snyggaste bilspelet tycker jag. (Dirt 1 är dock bättre i helhet.)

Edit: Glömde 2d: Super Metroid!!!

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AdFr
Dirt 2 är bättre optimerat, maxar det utan problem

Det handlar inte om att det är bättre optimerat, utan att DiRT 2 av logiska skäl inte är i närheten av att vara lika krävande som Crysis. Det förstnämnda är ett bilspel (om än bland de snyggare sådana) och är naturligtvis inte alls lika storskaligt som det senare, och det behöver det inte vara heller.

Kunde Crysis ha varit bättre optimerat? Definitivt, men till största del beror systemkraven på just att det är världens snyggaste spel. Fortfarande. Det är oerhört befängt att påstå något annat, även om somliga spel, om än av det mer linjära slaget, börjar komma ikapp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Jag ser bara en i denna tråd som jag skulle tänka mig vilja joina min grupp på Facebook som finns i min signatur >< Satan jävla utseendefixerade spelare, haha! xD

Ja du hade ju inte speciellt många medlemmar heller...

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

BioShock (2:an kommer snart!)
BattleField BC2, de jag sett.
S.T.A.L.K.E.R. är snyggt också.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Baldur's Gate II
Planescape: Torment
Icewind Dale II
Mafia

Permalänk
Medlem

Crysis
Dirt 2
Assassin's Creed 2
Battlefield BC2

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av digitaldigital
Hallå hallå, som rubriken beskriver, vilket spel har bäst grafik? Det är klart att det är upp till var och en, smaken är som baken. Jag tycker personligen att Crysis (originalet e nog snyggare än warhead) samt Dirt 2 ligger främst på grafikfronten, helt sjuka spel. Synd att Crytec inte gjort något spel med ännu bättre grafik, hoppas att det som kommer till både pc och ps3 får snyggare grafik än ettan och warhead.

Tetris annars är World in Conflict sjukt snyggt med alla sina rök effekter på all artilleri och atombomber

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Haha alla jävla torra som säger crysis borde uppsöka läkare :D:D:D:D:D:D

WOW är snyggast, kör i 1920*1200 upplösning på 56" lcd..ÄGG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HasseAro
Haha alla jävla torra som säger crysis borde uppsöka läkare :D:D:D:D:D:D

WOW är snyggast, kör i 1920*1200 upplösning på 56" lcd..ÄGG

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

haha

Permalänk
Medlem

Jag måste nog vara en av utstickarna då jag håller mig till Diablo
Synd bara för den låga upplösningen.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.