Permalänk
Medlem

Problem med nätverkskort i Windows 7

Hubba.

Jag har problem med mitt nätverkskort i Windows 7. Den tappar anslutningen väldigt ofta, både när datorn är på lr vid uppstart. Det finns inga vad jag har hittat drivrutiner på Msi hemsida till Win 7.

Men Win 7 hittar den vid installation å vid win update. I xp är det inga problem alls. Hur ska ja göra??Detta är en bild från Xp

Detta är en bild från Win 7 pro

*Edit*
Sorry!! Efter lite letade så kanske ja har hittat drivisar som fungerar. Hör av mig igen om det inte fungerar!

Visa signatur

CoolerMaster Silencio S400TG * MSI B450M Mortar Max * AMD Ryzen 3600X* Corsair 16gb ddr 4 3600mhz Vengeance * Samsung SSD Basic 840-Series 250GB * DeepCool Gammax l240 v2 * ASUS GeForce GTX 1060 3GB Dual OC * 3*Hdd (3.5Gb) * Benq G2420DB

Permalänk
Medlem

Tjaba. Dom nya drivrutiner till mitt nätverkskort fungerar heller inte, när man startar upp burken så har man inget internet. Utan jag får antigen inaktivera det å aktiviera det igen, lr ta bort det i enhetshanteraren för att få det att fungera!!

Tittar man i enhetshanteran så har den kortet men funka vill det bara om gör som ja nyss skrev! Drivrutinerna ska ju vara till mitt inbyggda kort å till win 7..

Visa signatur

CoolerMaster Silencio S400TG * MSI B450M Mortar Max * AMD Ryzen 3600X* Corsair 16gb ddr 4 3600mhz Vengeance * Samsung SSD Basic 840-Series 250GB * DeepCool Gammax l240 v2 * ASUS GeForce GTX 1060 3GB Dual OC * 3*Hdd (3.5Gb) * Benq G2420DB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Vila i frid
Permalänk
Medlem

har ett liknande problem med mitt nätverk då det som tappar all kommunikation nä jag t.ex tankar nått från nätet och nån kompis som drar från mig samtidigt och då måste jag inaktivera och aktivera igen för att få det och funka

Har Win7 64bit jag med och drivisar funkade inte

Visa signatur

MSI X370 GAMING PRO CARBON | AMD Ryzen 7 1800X 4.0 GHz| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2666Mhz | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | Corsair Vengeance C70 Military Green | Samsung 960 EVO 250GB | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Windows 10 64 |
CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Tyvärr brukar nya system lida av barnsjukdomar.
Prova Realteks hemsida som tidigare sagts. Annars prova med windows vista drivrutiner ibland kan det fungera då systemen är så pass lika.

Annars backa till Windows XP tills det finns drivrutiner som fungerar bra i Windows 7. Visserligen riktigt jobbigt att installera om hela tiden.

Eller prova på något nytt i form av valfri Linux och kolla om det fungerar bra där. Endast ladda ner valfri livecd ingen behov av installation så ser du om det fungerar felfritt där. Kör på det ett tag tills en vettig drivrutin finns till Windows 7.

Annars måste jag säga att Windows 7 är jue fortfarande i stort Vista som alla klagade på. Visst minnesförbrukningen är mindre i Windows 7.

Windows 7 är allt som Vista inte är. Windows 7 är ett hyfsat operativsystem men fortfarande en riktig snigel.

Jag tycker fortfarande Windows XP är bättre än Windows 7. Det enda som är bättre med Windows 7 är säkerheten fast ligger fortfarande långt efter Linux där. Windows 7 har dock directx och spelbarheten och kompabiliteten med massor av program och spel.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB