Jobb - Graduate schemes i Sverige?

Permalänk
Medlem

Jobb - Graduate schemes i Sverige?

Hej,
Har bott i England dom senaste 7 åren och läser nu mitt sista året på Universitet.
Ska nu börja söka jobb i Sverige.

I England så har dom flesta stora företagen "Graduate Schemes" finns det något liknande i Sverige? Var är bäst attt söka Jobb ifall man vill söka till jobb som är om 4-6 månader?

Söker jobb inom IT industrin,har erfarenhet e.g. jobbat för Symantec.

Visa signatur

AMD OPTERON athlon 3800 x2. DFI LANPARTY nforce 4ULTRA D, 2x1 gig twinmos Chassi Themlake 3,3| GC = Powercoler x850 XT Vivo, Logitech G15, Aiwa surround System, NEC DVD Burner, 1 x 1 x 200 gig 1x500 gigmaxtor SATA 1, 1 x180 gig Western Digital 1x320 western

Permalänk
Medlem

Som jag förstår det innebär graduate scheme ungefär samma sak som en trainee-plats. Rätta mig gärna
En snabb googling gav denna sida:
http://www.traineeguiden.se/

Permalänk
Medlem

Se om du kan hitta något trainee-program som låter intressant, det är nog ungefär vad du letar efter. De brukar vara på 12-18 månader och ibland ännu längre. Ofta får man då pröva på att arbeta på 2-4 olika avdelningar inom företaget och ibland ingår även en praktikperiod utomlands.

Många av traineeprogrammen som drar igång till hösten har ansökningsperiod nu så du får nog lägga på ett kol om de intresserar dig.

Edit: Trustor hann före...

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Tack det var exakt det jag letade efter. Men dessa trainee program,dom speciferar ej någon lön,men antar att man får det eller?

Visa signatur

AMD OPTERON athlon 3800 x2. DFI LANPARTY nforce 4ULTRA D, 2x1 gig twinmos Chassi Themlake 3,3| GC = Powercoler x850 XT Vivo, Logitech G15, Aiwa surround System, NEC DVD Burner, 1 x 1 x 200 gig 1x500 gigmaxtor SATA 1, 1 x180 gig Western Digital 1x320 western

Permalänk
Medlem

Ja, en trainee är i regel avlönad med samma lön som en vanlig tillsvidareanställning.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?