Win Xp Activation kan inte logga in.

Permalänk

Win Xp Activation kan inte logga in.

Helt plötsligt, efter att ha suttit på samma installation i 2-3 år så kan jag inte längre logga in på mitt xp. Kommer inte ens in i felsäkert läge. Det var likadant igår, men då räckte det med att jag startade om datorn och då fungerade det. Nu har jag försökt massvis med gånger. Jag får upp loginskärmen, men när jag loggar in så kommer Windows Product Activation upp och jag måste aktivera det annars loggas jag ut. Det är Win Xp Pro det handlar om. Har tyvärr "tappat" min windowsnyckel. Kan det vara att aktiveringsfilerna blivit korrupta? Eller har microsoft gjort någon update som gör att det inte funkar? Har inte accepterat några nya villkor vid windows update.

Permalänk

nu lyckades inloggningen, genom att jag drog ut nätverksladden innan jag startade datorn. men problemet återstår, windows tror inte operativsystemet är aktiverat. hur löser jag detta?

Permalänk
Medlem

en som är registrerat 2005 vet säkert att man enbart pratar om legal införskaffat programvara. Om du nu kan logga in så syns väl också nyckeln som du använder idag eller? Ring MS support och hör med de vad som har hänt.

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem

Köper det igen om du inte längre har din nyckel. Alternativt köper ett nyare OS när du ändå är i farten.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

jo. men det är helt fel läge för mig just nu att ominstallera mitt os, vill helst vänta med det någon månad eller två, får väl dra ur sladden innan jag startar datorn så länge. kan man ens köpa ett retail win xp nu förtiden? känns inte värt pengarna att köpa win 7 till den här datorn.

Permalänk
Medlem

Sitter du på en äkta kopia med giltig licens?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heddan
Sitter du på en äkta kopia med giltig licens?

+1
du tror int att det är så enkelt som att microsoft har släppt en update som känner av att du inte är helt laglig?

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk

jag har en riktig kopia av windows. dock har jag haft problem med hela installationen väldigt länge, skjutit upp på ominstallation hela tiden. men nu funkar det som sagt om jag inte är ansluten vid start så ska ta och leta reda på min windowsskiva var nu den kan vara, är som sagt runt 3 år sen jag använde den senast.

Permalänk
Medlem

Licensen sitter ju oftast på din PC och inte på skivan.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

om du högerklickar på "den här datorn" och tar egenskaper så brukar licensnyckeln ofta stå där.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr_Spackel
Licensen sitter ju oftast på din PC och inte på skivan.

jo men jag har inte använt mig av oem windowset som kom till datorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heddan
om du högerklickar på "den här datorn" och tar egenskaper så brukar licensnyckeln ofta stå där.

Det som står där är inte installationsnyckeln utan en annan kod som man oftast anger till MS vid support.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr_Spackel
Det som står där är inte installationsnyckeln utan en annan kod som man oftast anger till MS vid support.

Kanske beror på vilken version man använder. Jag har använt den nyckeln till både Windows 2000 och Windows XP tidigare.

Permalänk
Medlem

Kan säga att det är inte standard att nyckeln syns i helhet där i windows, inga retail eller oem jag sett har en nyckel där.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com