Permalänk

Den setupen kan driva Crysis på högsta 4AA så den kommer funka utmärkt! Du kan dock gå ner på en 550w nätagg om du inte tänker köra crossfire, vilket jag inte tror moderkortet klarar.

/S

Syftar på 1680x1050 i upplösning när jag snackar Crysis.

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk

Tack för snabbt svar! Det ska jag nog göra eftersom det var en bra idé, dock har jag en fråga till, är det så att jag kommer ha DirectX 11 med detta? Har inte fått någon 100% uppfattning om DirectX.

Tack!

Permalänk
Medlem

Sådär, nu står det mellan det andra paketet jag visat och denna. Tror nog mest på detta, får övertyga varför SSD och 5870 är bättre än 5970

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAZZEMEISTER
Tack för snabbt svar! Det ska jag nog göra eftersom det var en bra idé, dock har jag en fråga till, är det så att jag kommer ha DirectX 11 med detta? Har inte fått någon 100% uppfattning om DirectX.

Tack!

Grafikkortet stödjer DX11 ja sen stödjer inte de spelen du raddade upp DX11 ändå (BC2 vet jag inte)

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk

Bra, har inte fått 100% svar någon gång innan dess tack saandberg, Blir dem här komponenterna med en 550w nätagg

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanslagna igen*

Permalänk

oj, förlåt, är ny på forumet, men jag lär mig av mina misstag!

ursäkta.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAZZEMEISTER
oj, förlåt, är ny på forumet, men jag lär mig av mina misstag!

ursäkta.

Reglerna säger "Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne", och det det är väl samma burk ni (jag antar att ni är två olika personer) talar om?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Reglerna säger "Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne", och det det är väl samma burk ni (jag antar att ni är två olika personer) talar om?

Ja det har blivit ett missförstånd mellan oss båda... ber om ursäkt för det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saandberg
Du kan dock gå ner på en 550w nätagg om du inte tänker köra crossfire, vilket jag inte tror moderkortet klarar.

Moderkortet klarar både X-fire och sli så tycker han ska behålla nättagget som det är så att han enkelt och kostnads effektivt kan addera ett kort ifall det behövs senare. //Propan

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Kör på i5 mobo + SSD istället!

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Som sagt, finns det ingen möjlighet till att bygga själv/ta hjälp av kompis och köra på Windows XP eller fixa Windows 7 gratis som student eller något? Skulle ju spara nästan 2000 kr på det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gigabayt
http://i48.tinypic.com/1z4a3ys.jpg

Sådär, nu står det mellan det andra paketet jag visat och denna. Tror nog mest på detta, får övertyga varför SSD och 5870 är bättre än 5970

Jag hade kört på det där.Fast hoppat upp till 80gb ssd.

Permalänk
Medlem

Du kan hitta billigare windows 7 på Tradera.

Köpte själv Windows 7 Ultimate 64bits Svenska för 400 kr

Annars ser setupen riktigt trevlig ut.

Lycka till...

Visa signatur

Intel Core i9 9900k@4.9Ghz | Gigabyte Z390 Aurus Pro Wifi | 16GB G.Skill Trident Z RBG 3200Mhz | Corsair 500D RGB SE | Corsair H150i Pro RGB| ASUS STRIX 3080ti OC | Samsung 970 EVO 500GB M.2 SSD | Seasonic Plus Gold 750W | Benq 2430T | Windows 10 Pro 64bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av völund
Du kan hitta billigare windows 7 på Tradera.

Köpte själv Windows 7 Ultimate 64bits Svenska för 400 kr

Annars ser setupen riktigt trevlig ut.

Lycka till...

Köp inte där, läs här varför:

http://www.techbloggen.se/blog/?p=322