Permalänk
Medlem

kommer den flaska. ny dator

hej fick nyss en ny dator av pappa. den har inte kommit än men här är den http://turn-it.se/view_item.php?item=847 fast med crossfire och ett starkare nättagg nu undrar jag om grafik kortet bara kommer vara overkill och inte va värt det. och sedan om ja skulle bytta processorn till en 955 istället. stöder moderkortet det såfall och är det nåt direkt jag skulle kunna uppgradera. skulle hellre byggt själv med en i5a men nu blev det som det blev. tack på förhand

Permalänk

jag kan säga dig att den datorn är skapligt bra den funkar säkert till ett 955.

Permalänk
Medlem

Svårt att uttala sig om moderkortet stöder PII 955 men det gör det antagligen.
Dock behöver du inte vara ett dugg orolig för att den cpu:n som sitter i datorn "flaskar".

Vilka upplösningar och vilka spel kommer du spela ? Om du bara spelar i 1920*1080/1200 tycker jag det räcker gott med ett 5770.

Visa signatur

Intel 2500k @ 4400MHz - Asus Maximus Gene IV - Noctua U12P - 8gb Corsair Vengence - EVGA 560Ti SOC - Corsair F60 - FD Define mini - Corsair 650W - BengQ E2400HD

Permalänk
Medlem

kommer köra 1920 upplösning och cod mw2 för det mesta men den är redan crossfire så för sent att ändra

Permalänk
Medlem

Tycker inte att det är värt att köpa en 955:a, då är det väl bättre att försöka klocka den där...

Permalänk
Hedersmedlem

Vi ser gärna att ett pris finns med i rubriken här i köprådsforumet för att underlätta för andra medlemmar att snabbt söka information samt att vi undviker mängder av snarlika ämnen.

Det är lätt att glömma just priset i farten och absolut inget konstigt, vi hjälps åt att rätta till det så alla kan ha nytta av din trådstart.

Jag låser tråden tillfälligt så kan du skriva ett PM till mig eller någon annan moderator med ett förslag på ny rubrik så redigeras och öppnas tråden igen. Glöm inte att bifoga en länk till tråden så blir det lättare för oss att hjälpa dig.

Är du osäker klickar du på denna länk med förklaring och tydliga exempel.

*Tråd tillfälligt låst*

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.