Permalänk
Medlem

Samsung R580-JS02?

Hej!

Jag är nu på väg att slå till på den här skönheten, och tänkte höra om det är någon som har eller har använt den? Vad har ni för intryck isf.? Den ligger på 7690 kr på NetOnNet just nu...

Jag skall dock tillägga att jag inte vill ha AMD, varken på CPU eller GPU. Har ingen tillit för dem längre.

Finns det något bättre förslag om man vill ha minst 1GiB dedikerat grafikminne, minst 4 GiB DDR3-RAM samt en core i-CPU, eller är det Samsungen som gäller?

Jag skulle t.ex. gärna ha FULL-HD-upplösning på monitorn, men de verkar springa iväg så extremt i pris då.

Min budget ligger väl på runt 8000-9000...Hej!

Jag är nu på väg att slå till på den här skönheten, och tänkte höra om det är någon som har eller har använt den? Vad har ni för intryck isf.? Den ligger på 7690 kr på NetOnNet just nu...

Jag skall dock tillägga att jag inte vill ha AMD, varken på CPU eller GPU. Har ingen tillit för dem längre.

Finns det något bättre förslag om man vill ha minst 1GiB dedikerat grafikminne, minst 4 GiB DDR3-RAM samt en core i-CPU, eller är det Samsungen som gäller?

Jag skulle t.ex. gärna ha FULL-HD-upplösning på monitorn, men de verkar springa iväg så extremt i pris då.

Min budget ligger väl på runt 8000-9000...

Visa signatur

smaaland

Permalänk
Medlem

Hej! Jag är också väldigt sugen på denna och skulle ha köpt den redan om inte en tysk hemsida gett den 1.5/5 på skärmen för att den ska vara usel på kontrast, om min tyska inte sviker mig:). Men den fick i helhetspoäng väldigt bra! Sehr gut!:). Men jag blir nojig för det där med skärmen.

Permalänk
Medlem

Oj, det låter konstigt. Jag har sett den igång i butik, och det där med skärmen var inget jag lade märke till iallafall, även om jag inte kollade så noggrannt.
Men det låter skumt när det faktiskt är Samsung vi talar om, och vilken kvalitet de i övrigt har på sina TV-apparater t.ex.?

Visa signatur

smaaland

Permalänk
Medlem

De som testar kan ju vara så himla petiga också. Man själv ser det säkert inte och det kommer säkert nån annan recension som visar nåt helt annat. Så är det alltid. Det var ju inte länge sen experterna åkte dit på det där med 720p vs 1080p. De såg ju ingen skillnad och samma här kan jag tänka mig. En annan recenscent kommer säkert ge skärmen bra betyg. Men jag väntar tills dess.

Permalänk
Medlem

http://www.notebookjournal.de/tests/review-test-samsung-r580-...
Det är länken till det tyska testet så kan ju du också se. Annars har jag stått och testskrivit och klämt på den och måste säga att jag är riktigt imponerad över tangentbordet, designen och att den sägs vara väldigt tyst!

Permalänk
Medlem

Glömde bort att säga att den i testet har i5 processor istället för i3 men övriga spec verkar vara samma så det är nog samma skärm.

Permalänk
Medlem

Mmm.. Har läst det testet redan. Det lutar nog åt att jag åker och köper Samsungen imorgon.
Ingen som har den i sin ägo redan, eller kan tillägga något annat intressant?

Visa signatur

smaaland

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anderch
Mmm.. Har läst det testet redan. Det lutar nog åt att jag åker och köper Samsungen imorgon.
Ingen som har den i sin ägo redan, eller kan tillägga något annat intressant?

Säg till vad du tycker om datorn.

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Medlem

Datorn är riktigt grym! Jag rekommenderar er att köpa den. Dock en grej som saknas är Optisk ljud vilket har ställt till problem för mig. Men det är det enda minuset faktiskt, har använt datorn i över 2 månader nu