iPhone-apps du inte klarar dig utan

Permalänk
Avstängd

nah cod zombie är dålig tkr jag..har den ändå då jag fixar mina apps gratis skulle aldrig kunna lägga pengar på sånt

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Ingen som vågat köpa The Quest eller någon av dess expansioner och kan berätta lite mer om det är köpvärt?

Permalänk
Medlem

Oldbooth Prenium!

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

På min iPhone finns det två spel som spelats mycket den senaste tiden:

Sword & Poker: Poker RPG som liknar Puzzle Quest. Kostar endast 7kr på iTunes Store just nu.
Defender Chronicles: Ett tower defense-spel med RPG-inslag.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
På min iPhone finns det två spel som spelats mycket den senaste tiden:

Sword & Poker: Poker RPG som liknar Puzzle Quest. Kostar endast 7kr på iTunes Store just nu.
Defender Chronicles: Ett tower defense-spel med RPG-inslag.

De ser intressanta ut, ska ladda ner LITE-versionerna och pröva direkt!

Permalänk
Musikälskare

Zenonia då?

Bästa spelet enligt mig

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Inaktiv

Spel :

Guitar Rock tour
Moron test
Labyrinth 2
Rolando 2
Fieldrunner

Spel som dessa är passar iphone utmärkt, och inga rpg:P

Program :

Beejive with push
5,0 camera
iCam webcam
2DO

Permalänk
Medlem

Jag vill efterlysa en app. Jag vill kunna fota en text från en skärm eller en bok/tidning och sen ska texten översättas till editerbartext och läggas i ett dokument eller i clipboard (alltså inte som en bild).

Någon som vet något ?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Hej. Underbart älskar denna tråden tack för alla tips!

Jag kan tipsa er gamla rävar, kanske även yngre som mig själv, om ett RPG som heter Minimae. 15 kr på Appstore. Finns recension på idg.se på iphonen. Tryck på Tester.

SVT PLAY kommer snart. Dom fick den inte beviljad för de va nåt jävla strul med nåt. SVT ska skicka in en ny nu o de är bara hoppas dom accepterar den fort som fan.

EFTERLYSNING: Mer tips om RPG spel som liknar FInal Fantasy. Level system uppskattas.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
Jag vill efterlysa en app. Jag vill kunna fota en text från en skärm eller en bok/tidning och sen ska texten översättas till editerbartext och läggas i ett dokument eller i clipboard (alltså inte som en bild).

Någon som vet något ?

JotNot, Kombinera det med Evernote och du har en grym dokumenthantering.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MartenKL
JotNot, Kombinera det med Evernote och du har en grym dokumenthantering.

men laddar inte evernot upp bilden för att OCRa?

Edit: hitta även
http://www.apptism.com/apps/scan-cam

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Hejsan eftersöker två apps som kan vara bra att ha

1a är att på dom gammla sonyericsson telefonerna fanns det ett program där man kunde skriva sms ifrån datorn osv, Det måste ju finnas till iphone med, att du kan svara å skicka sms ifrån datorn via wifi eller liknande ?

2a är att jag vet att det finns till mac är rätt säker iaf, Att kunna använda Iphonen som Webcam, Finns detta till windows ?

Tippsar om spelet "GNZ" Guns N Zombies, 7kr på appstore, väldigt roligt å lite beroende

Permalänk
Medlem

två nya frågor

På min andra telefon har jag Rainbow Six (strategi, klicka var gubbar ska gå/göra/skjuta) finns det något liknanden?

Vill ha ett program där jag kan Browsa filerna som finns på min PC.
Via SMB tex. Finns massa program man kan ladda ner för att browsa filer på iPhonen, men vill som sagt göra åt andra hållet

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Har en fråga, tänkte skaffa en GPS navigator till iphonen.
Kan någon rekommendera något från appstore som kostar 200 eller mindre som är bra
och pålitligt eller kostar en sådan nästintill lika mycket som en riktig GPS navigator ( dvs den skiten som kostar 1k spänn på appstore =P ).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Zenonia då?

Bästa spelet enligt mig

http://gameztraffic.com/wp-content/uploads/2009/12/zenonia.jp...

Zenonia har legat lite i glömska hos mig. Måste plocka upp det någon dag framöver.
Riktigt bra spel är det i alla fall.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk

har en fråga vad e de som händer när man jailbreakar iphone?

programm:
ElecToolKit (ohms lag m.m.)
TouchMouse (styr datorn med iphone)
wow armory
iSeismo

spel:
Rocket Bird (3D spel där man e en fågel som man styr för att inte köra på hinder)
Labyrinth 3D
falldown

alla spelen/programmen kmr från appstore och kostar inget

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem

Jag listade mina applikationer på ett annat forum... Men jag delar med mig av dem här också:

Namn: Archers: Bowman's Battle Free

Genre: Spel

Pris: Gratis

Betyg: 3/5

Jailbreak: Nej

Info: Det klassiska bowmanspelet. Du spelar själv mot datorn eller mot en kompis. Du skjuter med pilbåge eller armborst.

Omdöme: Småkul spel. Enkelt att styra och kontrollera, men det blir tråkigt ganska snabbt. Men det är småkul att utmana en kompis.

---------------------------

Namn: Bloons Lite Plus

Genre: Spel

Pris: Gratis

Betyg: 2/5

Jailbreak: Nej

Info: Klassiska bloons. Du är en apa som kastar pilar och ska smälla ballonger.

Omdöme: Det funkar. Det är hiskeligt svårt ibland, precis som på datorn. Det ska finnas tre levelpacks, men jag har bara tre st av level pack 1... Det finns möjlighet att välja obegränsat med pilar så det går att enkelt klara sig igenom hela spelet om man vill.

---------------------------

Namn: Bouncedown

Genre: Spel

Pris: Gratis

Betyg: 3/5

Jailbreak: Nej

Info: Du är en liten "blob" som ska undvika spikar i taket genom att hoppa ner från plattformar tillräckligt snabbt.

Omdöme: Ganska roligt men inte fantastiskt. Ibland upplever jag kontrollerna som lite långsamma. Men det är ganska beroendeframkallande ändå. Värt att pröva.

---------------------------

Namn: Canabalt

Genre: Spel

Pris: 22 kr

Betyg: 4/5

Jailbreak: Nej

Info: Du är en liten gubbe som springer på hustaken. Peta på skärmen för att hoppa, undvik lådor som gör att du springer långsammare och spring så lång sträcka som möjligt.

Omdöme: Beroendeframkallande och utomordentligt tidsfördriv. Det faller ner lite hinder ibland från himlen varav ett jag aldrig tagit mig runt, som tur är är har jag bara stött på det två gånger. Det gäller att balansera mellan kontroll och hög fart för att hinna reagera och samtidigt lyckas hoppa mellan husen. Rekommenderas varmt!

---------------------------

Namn: Chomp

Genre: Socialt

Pris: Gratis

Betyg: 5/5

Jailbreak: Nej

Info: Ett program som låter dig betygsätta applikationer med <3 eller </3 och efter det så tipsar det om vilka applikationer du gillar. Det går även att följa andra personer, så du kan se vilka applikationer din kompis gillar tex.

Omdöme: Fungerar oerhört bra. När man klickar på rekommenderade applikationer så tipsar den nästan alltid om en applikation jag redan har och tycker om. Jag har även hittat en del spel genom Chomp som jag verkligen gillar. Den kända youtubaren iJustine är kraftigt iPhoneberoende och jag rekommenderar att du följer henne på Chomp! Du måste ha den här!

---------------------------

Namn: Colloquy - IRC Client

Genre: Socialt

Pris: 15 kr

Betyg: 4/5

Jailbreak: Nej

Info: En IRC-klient med trevliga saker som autonickcomplete, lite smileys osv.

Omdöme: Förmodligen den bästa IRC-klienten till iPhone OS. Framförallt till det låga priset. Klart värt om du tycker att IRC är en kul grej.

---------------------------

Namn: Convert Units for Free

Genre: Hjälpmedel

Pris: Gratis

Betyg: 5/5

Jailbreak: Nej

Info: En enhetskonverterare. Klarar av i princip alla enheter du känner till och ytterligare några som du inte har hört talas om. Temperatur, vikt, längd osv.

Omdöme: Trevlig applikation och gör det den ska. Snabb och lättkörd. Rekommenderas om man behöver konvertera mellan konstiga vikt- eller areaenheter till exempel.

---------------------------

Namn: Decibel

Genre: Hjälpmedel

Pris: 7 kr

Betyg: 3/5

Jailbreak: Nej

Info: En decibelmätare med några få praktiska inställningar

Omdöme: Simpel och gör det den ska. Mest en småkul applikation, jag har inte jämfört med en riktig ljudmätare, men den mäter dagligt tal som ungefär 60 dB vilket är vad man brukar säga att dagligt tal ligger kring.

---------------------------

Namn: Doodle Jump

Genre: Spel

Pris: 7 kr

Betyg: 5/5

Jailbreak: Nej

Info: Du är en liten figur som hoppar uppåt på plattformar. För att stoppa dig finns monster, hål i "pappret", ufon, plattformar som exploderar eller bara klarar en studs. Till din hjälp har du fjädrar, helikoptermössa, raket, studsmatta och fjädrar som fastnar på fötterna för flera studsar i rad.

Omdöme: BRUTALT BEROENDEFRAMKALLANDE. Jag spelade 40 min första gången jag spelade det. Du styr genom att luta telefonen och skjuter monstrena genom att klicka på skärmen. Rekommenderas varmt! Det finns säkert en massa kloner av spelet att hitta gratis.

---------------------------

Namn: eBuddy

Genre: Socialt

Pris: Gratis

Betyg: 3/5

Jailbreak: Nej

Info: En chattklient. Hanterar msn, yahoo, aim, gtalk, facebook, icq myspace och hyves

Omdöme: Funkar okej, jag har bara använt den för msn och det fungerade okej. Men instant messanging är ingen underbar upplevelse på ett iPhone/iPod Touch hur man än gör. Rekommenderas.

---------------------------

Namn: Engadget

Genre: Nyheter

Pris: Gratis

Betyg: 3/5

Jailbreak: Nej

Info: Engadgets applikation. Man får de senaste artiklarna direkt i applikationen. Det går att spara artiklar för att enkelt kunna hitta dem igen om man inte hinner läsa klart dem.

Omdöme: Helt okej. Jag har dock övergett den till förmån för deras twitteranvändare vilket jag tycker är smidigare. Men där har jag ju ingen möjlighet att spara artiklar. Rekommenderas.

---------------------------

Namn: Facebook

Genre: Socialt

Pris: Gratis

Betyg: 4/5

Jailbreak: Nej

Info: Facebookapplikationen. Vad den gör säger sig självt.

Omdöme: Om du har facebook så är den här applikationen mycket bättre än att surfa på deras hemsida genom Safari. Den är snabbare och lättare att använda än Safari. Rekommenderas.

---------------------------

Namn: Finger Physics Free

Genre: Spel

Pris: Gratis

Betyg: 4/5

Jailbreak: Nej

Info: Ett pusselspel där man ska bygga ett så högt torn som möjligt. Få ett ägg att ramla ner i en korg osv.

Omdöme: Kul spel, ibland är det väldigt klurigt. De uppdaterar med nya banor ibland även på gratisversionen, men betalversionen har betydligt fler banor. Trevligt tidsfördriv, jag rekommenderar.

---------------------------

Namn: Google Earth

Genre: Hjälpmedel

Pris: Gratis

Betyg: 2/5

Jailbreak: Nej

Info: Google Earth behöver väl ingen direkt presentation? 
Du får Google Earth till din iPhone/iPod och den funkar som på datorn.

Omdöme: Långsam, därav det låga betyget. Annars är den klockren. Har man bra 3G-täckning fungerar den klockrent. Men om du är vilse är ”Kartor” en bättre och snabbare applikation. Mest en for the lulz applikation. Det kan vara kul att visa var man bor med en satellitbild tex.

---------------------------

Namn: Hangman Classic Free

Genre: Spel

Pris: Gratis

Betyg: 4/5

Jailbreak: Nej

Info: Hänga gubben på engelska. Går att välja ord bland ett antal olika kategorier.

Omdöme: Snabb och enkelt applikation som gör vad den ska. Trevligt tidsfördriv. Rekommenderas.

---------------------------

Namn: iDragPaper Free

Genre: Spel

Pris: Gratis

Betyg: 1/5

Jailbreak: Nej

Info: Du ska dra slut på pappret på en toarulle

Omdöme: Simpelt och tråkigt. Finns inte så mycket att göra annat än att öva sig på att scrolla på telefonen/iPoden väldigt snabbt. Kan inte rekommendera den här direkt…

---------------------------

Namn: IM+ Lite

Genre: Socialt

Pris: Gratis

Betyg: 3/5

Jailbreak: Nej

Info: En chattklient. Klarar twitter, google talk, yahoo, msn, aim/iChat, icq, myspace och jabber. Har en inbyggd browser.

Omdöme: Helt okej applikation. Likvärdig med eBuddy. Rekommenderas.

---------------------------

Namn: Just Light Flashlight

Genre: Hjälpmedel

Pris: Gratis

Betyg: 5/5

Jailbreak: Nej

Info: En applikation som gör din skärm helt vit så att iPhonen/iPoden blir en ficklampa.

Omdöme: Gör det den ska och är väldigt snabb. Bästa ficklampeapplikationen. Rekommenderas om du vill ha en ”ficklampa”

---------------------------

Namn: K-Cube

Genre: Spel

Pris: Gratis

Betyg: 3/5

Jailbreak: Nej

Info: Rubiks kub. 2*2*2 eller 3*3*3

Omdöme: Fungerar okej. Lite småsvår att styra i början. Men när man får kläm på det går det att lösa 3*3*3 på ungefär 2-3 minuter. Rekommenderas

---------------------------

Namn: K-Slider Lite

Genre: Spel

Pris: Gratis

Betyg: 2/5

Jailbreak: Nej

Info: Det klassiska pusselspelet där du en bild delas upp i ett antal rutor som sedan blandas om. Ditt jobb är att återställa bilden i sitt ursprungliga skick genom att flytta runt på bitarna.

Omdöme: Ganska kul spel. Den här sortens pusselspel kan bli brutalt svåra men man blir snabbt bättre. Småkul tidsfördriv. Rekommenderas

---------------------------

Namn: Kapowie

Genre: Spel

Pris: Gratis

Betyg: 4/5

Jailbreak: Nej

Info: Ett prickskyttespel som går på tid och du har begränsat med skott.

Omdöme: En del delspel är väldigt svåra och det känns som att det är lite svårt att sikta rätt. Men överlag är det ett roligt spel och helt okej tidsfördriv. Rekommenderas.

---------------------------

Namn: LifeGame

Genre: Övrigt

Pris: Gratis

Betyg: 2/5

Jailbreak: Nej

Info: En liten ”livssimulator”. Små prickar lever, dör eller förökar sig beroende på hur många prickar som finns runt omkring.

Omdöme: Småintressant. Man kan få till väldigt komplexa formationer trots att instruktionerna för de små prickarna är så simpla. Hög nördfaktor.

---------------------------

Namn: Moodagent

Genre: Musik

Pris: Gratis

Betyg: 3/5

Jailbreak: Nej

Info: En applikation som gör spellistor åt dig. Lite grann som Genius.

Omdöme: Fungerar ibland bättre och ibland sämre än Genius, oftast bättre dock. Stor nackdel är att du inte kan multitaska om du inte har jailbreakat. Rekommenderas

---------------------------

Namn: Moonlight Mahjong Lite

Genre: Spel

Pris: Gratis

Betyg: 3/5

Jailbreak: Nej

Info: Ett pusselspel som går ut på att du ska rensa ett spelbräde med brickor som har olika symboler på sig. Du tar bort brickorna i par. Det ska gå att lösa alla spel som spelet slumpar fram.

Omdöme: Svårt. Men mest så är det lite klumpiga kontroller. Men zoom och att man kan vrida och vända kameran underlättar mycket. Småkul tidsfördriv, rekommenderas.

---------------------------

Namn: NYTimes

Genre: Nyheter

Pris: Gratis

Betyg: 5/5

Jailbreak: Nej

Info: New York Times applikation. Du får artiklar och nyheter direkt i telefonen. Du kan sortera efter kategori, senaste eller mest mailade.

Omdöme: Mycket bra tidningsapplikation, förmodligen den bästa. Sen går det alltid att hitta något roligt och intressant att läsa. Rekommenderas mycket varmt!

---------------------------

Namn: Peggle

Genre: Spel

Pris: 22 kr

Betyg: 5/5

Jailbreak: Nej

Info: Du skjuter små bollar och ska träffa små orangea ”pluppar” för att klara banan.

Omdöme: Otroligt beroendeframkallande och väldigt roligt tidsfördriv. Rekommenderas oerhört varmt! Väl värt de 22 kronorna!

---------------------------

Namn: Photoshop.com Mobile

Genre: Hjälpmedel

Pris: Gratis

Betyg: 4/5

Jailbreak: Nej

Info: Photoshop för telefonen/iPoden, för att beskära bilder och ändra exponering, mättnad, kontrast osv.

Omdöme: Trevlig applikation. Snabb och det finns förhållandevis många alternativ. Rekommenderas om du vill göra dina bilder lite snyggare.

---------------------------

Namn: Prisjakt

Genre: Hjälpmedel

Pris: Gratis

Betyg: 3/5

Jailbreak: Nej

Info: Prisjakts applikation. Hitta lägsta priset på en viss produkt.

Omdöme: Fungerar okej men inte fläckfritt. Märkbart mer buggig än deras hemsida. Men ändå väldigt användbar.

---------------------------

Namn: Res I STHLM

Genre: Hjälpmedel

Pris: Gratis

Betyg: 5/5

Jailbreak: Nej

Info: SLs reseplanerare som applikation.

Omdöme: Fungerar grymt bra. Överlägset bästa sättet att hitta hur du ska åka. Mycket bättre än att använda SLs hemsida i telefonen. Rekommenderas till alla som ska använda Stockholms lokaltrafik.

---------------------------

Namn: SF Bio

Genre: Hjälpmedel

Pris: Gratis

Betyg: 3/5

Jailbreak: Nej

Info: Boka biobiljetter med din telefon/iPod.

Omdöme: Fungerar bra. Snabb, lättkörd och lättnavigerad. Tyvärr så kan du inte välja platser.

---------------------------

Namn: Skype

Genre: Socialt

Pris: Gratis

Betyg: 3/5

Jailbreak: Nej

Info: Skype för röst eller textchattande.

Omdöme: Fungerar ok. Kan inte användas på 3G-nätet.

---------------------------

Namn: Soosiz

Genre: Spel

Pris: 22 kr

Betyg: 5/5

Jailbreak: Nej

Info: Ett innovativt plattformsspel. Du är en liten gubbe som ska ”rädda världen”. Det finns även en gratisvariant så att du kan prova på om du inte är säker på att det är något för dig.

Omdöme: Väldigt beroendeframkallande, väldigt sött och väldigt roligt. Det är lagom svårt och det är lite lagom svåra problem som ska lösas på vägen. Ganska långt är det också. Rekommenderas väldigt varmt!

---------------------------

Namn: Spotify

Genre: Musik

Pris: Gratis, kräver premiumkonto

Betyg: 3/5

Jailbreak: Nej

Info: Spotify behöver väl ingen närmare presentation?

Omdöme: Fungerar bra. Låtarna cachas så att du inte blir av med musiken om du åker in i en tunnel eller liknande. Rekommenderas om du har premiumkonto.

---------------------------

Namn: Tap Tap Revenge

Genre: Spel

Pris: Gratis

Betyg: 3/5

Jailbreak: Nej

Info: En guitarheroklon ungefär.

Omdöme: Rätt kul spel. Jag blev inte jättebiten. Men jag är inget stort fan av guitarhero heller. Gillar du guitarhero gillar du nog den här applikationen.

---------------------------

Namn: Traffic Rush

Genre: Spel

Pris: Gratis

Betyg: 3/5

Jailbreak: Nej

Info: Du styr över en korsning och du ska se till att bilarna inte krockar. Klicka på dem för att få dem att stanna en stund, dra med fingret över dem för att de ska åka snabbare.

Omdöme: Ganska roligt spel. Helt okej tidsfördriv. Kontrollerna fungerar okej men inte helt fläckfritt.

---------------------------

Namn: TV-Guide Sweden (Free)

Genre: Hjälpmedel

Pris: Gratis

Betyg: 3/5

Jailbreak: Nej

Info: En reklamfinansierad TV-tablå. Har typ alla kanaler.

Omdöme: Fungerar okej, lite långsam kanske och ganska ful. Den gör det den ska. Rekommenderas som TV-tablåapplikation.

---------------------------

Namn: TWiT

Genre: Underhållning

Pris: Gratis

Betyg: 3/5

Jailbreak: Nej

Info: En applikation som låter dig streama det som sänds från TWiT-nätverket. Det är de bästa teknikpodcasterna du kan hitta.

Omdöme: Om man som jag har blivit ett inbitet fan av podcast så är det här en bra applikation. Men den är inte perfekt, den kräver bra 3G-täckning. Jag skulle istället rekommendera att prenumerera på de podcaster du skulle finna intressanta genom iTunes istället.

---------------------------

Namn: Twitterrific

Genre: Socialt

Pris: Gratis

Betyg: 3/5

Jailbreak: Nej

Info: En trevlig applikation för twitter. Har en inbyggd browser.

Omdöme: Fungerar bra. Lite svår att lära sig för det finns bara ikoner och ingen text. Men när man väl lärt sig den fungerar den väldigt bra. Rekommenderas om du har twitter.

---------------------------

Namn: Unblock Me Free

Genre: Spel

Pris: Gratis

Betyg: 4/5

Jailbreak: Nej

Info: Du ska föra en röd träbit ut genom ett hål genom att flytta runt på omkringliggande träbitar.

Omdöme: Lagom svårt pusselspel, helt okej tidsfördriv. Rekommenderas om du gillar pusselspel.

---------------------------

Namn: Wired Product Reviews.

Genre: Nyheter

Pris: Gratis

Betyg: 3/5

Jailbreak: Nej

Info: Wireds applikation. De lägger upp recensioner av diverse teknologi.

Omdöme: Ganska kul applikation. Bara ikoner och ingen text på ”hemskärmen” vilket gör att det blir lite jobbigt att använda applikationen. Men recensionerna är mycket bra och håller hög kvalitet. Är man intresserad av teknik rekommenderar jag applikationen.

---------------------------

Namn: Wooden Labyrinth 3D Free

Genre: Spel

Pris: Gratis

Betyg: 3/5

Jailbreak: Nej

Info: Det klassiska labyrintspelet där du har en kula som du ska föra från start till mål utan att falla ner i något hål som finns utspridda i labyrinten.

Omdöme: Helt okej tidsfördriv. Lite enkelt kanske. Finns oändligt med banor vilket är trevligt. Du kan välja själv hur halt golvet ska vara och hur många hål det ska finnas.

---------------------------

Namn: WordSearch Puzzlemania

Genre: Spel

Pris: Gratis

Betyg: 3/5

Jailbreak: Nej

Info: Hitta ord gömda bland random bokstäver.

Omdöme: Helt okej tidsfördriv men inget man sitter och spelar flera timmar i sträck.

---------------------------

Namn: WordSearch Unlimited Free

Genre: Spel

Pris: Gratis

Betyg: 3/5

Jailbreak: Nej

Info: Samma som den ovan.

Omdöme: Samma som ovan. Lite andra kontroller och lite andra inställningsmöjligheter. Men överlag så är det samma sorts spel.

---------------------------

Namn: XE Currency

Genre: Hjälpmedel

Pris: Gratis

Betyg: 5/5

Jailbreak: Nej

Info: En valutakonverterare.

Omdöme: Mycket smidig valutakonverterare. Gör det den ska med bravur.

---------------------------

Namn: Yr.no

Genre: Hjälpmedel

Pris: Gratis

Betyg: 5/5

Jailbreak: Nej

Info: En väderapplikation som faktiskt visar rätt väder till skillnad från den man får direkt med telefonen/iPoden.

Omdöme: Mycket bra applikation. Nästan lika bra som hemsidan. Visar vädret mellan 00-06, 06-12, 12-18 och 18-00. Finns på svenska och du har möjlighet att spara ett antal olika platser. Rekommenderas varmt.

---------------------------

Namn: OvenBreak Free

Genre: Spel

Pris: Gratis

Betyg: 5/5

Jailbreak: Nej

Info: Lite som Canabalt. Man är en pepparkaksgubbe som ska ta sig ur ugnen och man kan hoppa eller glida.

Omdöme: Superenkelt, superkul, beroendeframkallande som fan. Skaffade den precis och när jag klarat gratisversionen ska jag nog köpa hela spelet Rekommenderas varmt.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Alex Jones radio...

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Avstängd

@TampongTomte

Bra lista, eBuddy har fått lite stryk för att det samlar in lite väl mycket personlig information utan din vetskap som skickas tillbaka till utvecklaren.

Fick inget vettigt ur Chomp, den sade att alla appar jag hade inte fanns i den svenska appstoren. Kanske har det fixats.

IGN har en ganska simpel app där de senaste recensionerna dyker upp. Jag gillar, enkelt och överskådligt.

Tomshardware har två appar, tomshardware och tomsguide, har bara testat tomshardware och är mycket nöjd.

SR Poddradio är grym för att lyssna på Sveriges Radio när man vill, men precis som allt utom iPodappen går det inte att göra något annat medans man lyssnar (gäller även Spotify, TWiT, RSS Player Podcast mfl)

Quickoffice för den som vill ha tillgång till officedokument på iPhone har ingen konkurrent

NPR News för något så speciellt som statligt finansierat amerikansk radio. Mycket neutralt amerikanskt perspektiv på nyheter.

Solitaire City Deluxe har nämts här tidigare, absolut bästa patiens-appen.

JotNot för att skanna dokument

Evernote för att hantera anteckningar inklusive JotNot scans mellan dator och iPod.

Svenska Spels Målservice, otroligt komplett målservice.

Touchnote för den som vill skicka fysiska vykort från sin iPhone, jag har testat de flesta konkurrenterna och Touchnote var bäst på det mesta. Det finns en svensk site som är bättre men de har ingen iPhone-app.

TUAW för apple-fanboys, personligen lite för mycket apple för mig.

Air Mouse Pro, grymt bra men jag skulle vilja ha samma funktioner som Signal Server, Signal Server fungerar via web-app ochg är grymt om du vill slippa slå på TVn för att välja och vraka ur din musiksamling från datorn. Gratisalternativ från Logitech kan vara intressant för den som inte vill betala för alla extrafunktioner Air Mouse Pro gör.

IDG.se för ett svensk affärsperspektiv på IT-nyheter, mycket bra för att vara IDG.

För den matintresserade finns mängder med appar och skall man hitta vad man söker måste man dessvärre ha flera installerade:
ARLA Kökets kokbok, Barillas kokbok, Coop Recept, menyse, Tasteline recept ger tillsammans en ganska komplett receptsamling, Jamie olivers kostar ju 55:- så den har jag skippat men den skall vara mycket bra.
Michelinguiden är dyr och saknar lite sökfunktioner (Som hela sverige exempelvis) men för den intresserade ändå prisvärd. På Stan innehåller ganska gammal info och DNs matpatrull verkar inte slita ihjäl sig för att hålla den uppdaterad.

mBoxMail är oslagbar som hotmailklient. Klart prisvärd trots 75:-.

För den som har en Windows Home Server finns WHS Mobile för att administrera din WHS från mobilen.

Jag får inte plats med min fotosamling på mobilen och allt är inte upplagt på flickr men med Simplify Photo installerat på datorn och i iPhonen kan jag se alla mina bilder när jag vill.

TV4 Play fungerar sådär, om någon timme släpps ju äntligen SVT Play.

Saknar
G4TV (Bästa TV-Kanalen, finns ej i sverige, webapp osmidig)
Cnet (Webapp sämst)
CNN (Finns bara på amerikanska app-storen)
Bonniers Stora Kokbok
Vår Kokbok
Notifiering vid "Breaking News"
Nuance Dragonspeech (Finns bara på amerikanska appstoren)
Stabil SIP-Klient för min operatör (Wx3) som fungerar över 3G och Wifi.

Permalänk
Medlem

"Quickoffice för den som vill ha tillgång till officedokument på iPhone har ingen konkurrent"

Själv tycker jag att Documents to go är mycket bättre och mer prisvärt än quickoffice.
Iofs har jag bara använt quickoffice kort på en kompis iphone, så kanske har det mer att erbjuda än vad jag hunnit prova.
Men om någon står i valet av att inhandla en office-app så är det här ytterligare en att kolla upp iaf.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getupkid

Själv tycker jag att Documents to go är mycket bättre och mer prisvärt än quickoffice.
Iofs har jag bara använt quickoffice kort på en kompis iphone, så kanske har det mer att erbjuda än vad jag hunnit prova.
Men om någon står i valet av att inhandla en office-app så är det här ytterligare en att kolla upp iaf.

Länk för den som vill sätta sig in mer i dessa två officeappar:
Bloggare om varför han använder båda

Förenklat, Documents to Go har integrering med Microsoft Exchange Server.
Quickoffice har integration med Box.net, Dropbox, Google Docs and MobileMe.
För editering av excel fungerade bara quickoffice, nu tror jag båda gör det. Generellt är Quickoffice bättre att arbeta i med en filhanterare lokalt bla.

Båda apparna har fått rejäla uppdateringar och det visar att konkurrens om samma funktionalitet är bra för konsumenter.

Jag skall genast skaffa Documents to Go Premium.

Permalänk
Medlem

FallDown! är perfekt när man har tre minuter över att slå ihjäl.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Har fastnat ganska bra för "Ocarina". Kostar endast 7kr på Appstore. Ganska kul att spela lite flöjt med telefonen
Om någon annan här använder/ska skaffa så är min Ocarinas nick "M" (Är inte särskilt bra dock).
Går ni in och lyssnar på andras låter runt om i världen på telefonen så dyker jag upp ibland upp till vänster om Afrika för någon anledning (måste varit pga att jag stängde av platstjänster).

Rekommenderar denna skarpt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninotramp
15 kr för tid i ronder i boxning?

KB VWC, 8rep/15sek x 80 set
OTM swings/snatches?
Timer för TGU?

Förvånsansvärt bra för 15kr.
Använder den nån timme i veckan, och jag blir stark som ett litet djur!

Permalänk
Medlem

Cydia:
Background + MultiFlow - Multitasking med snyggt ui
SBSettings - Snabbt sätt att fria upp minne / stänga av/på 3G osv.
WinterBoard - Snygga till telefonen
MobileTerminal - Namnet säger allt
Notifier - Ett måste, lägger en ikon på lockscreen och en uppe i statusbar'en ifall man har missat samtal/sms/kalender event/osv
Installous - .
Kirikae - Taskmanager
Five Icon Dock & Five-Column SpringBoard - 5x5 rymmer mer än 4x4

AppStore:
BeatMaker - GULD! Bör kollas upp om man tycker om att göra musik
Meter Blitz - Rolig spaceshooter
GymGoal - Snyggt och praktiskt att ha med på gymmet
Facebook - ofc..
Engadget - Engadget.com
iSeismometer - Läser av telefonens accelerometer
BeeJive - MSN/Facebook chat
WolframAlpha - WolframAlpha.com
Shazam - "Vad är det där för låt?"
iHandy Carpenter - Kanske inte exakt, men riktgivande
Navigon/TomTom - Gps

Permalänk
Medlem

Nån som vet om man kopplar visa electron till iphonen så man kan köpa apps, om de dras direkt från kontot eller om de skickas en räckning?

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Har fastnat ganska bra för "Ocarina". Kostar endast 7kr på Appstore. Ganska kul att spela lite flöjt med telefonen
Om någon annan här använder/ska skaffa så är min Ocarinas nick "M" (Är inte särskilt bra dock).
Går ni in och lyssnar på andras låter runt om i världen på telefonen så dyker jag upp ibland upp till vänster om Afrika för någon anledning (måste varit pga att jag stängde av platstjänster).

Rekommenderar denna skarpt

Skulle avråda folk från denne program, med tanke på du blåser in i micen, och från munnen kommer det varmt och fuktig luft och ibland lite annat och bredvid där så sitter det ett vitt klister märke, om den ändra färg, så kan du glömma din iPhone garanti. men det är upp till var och en....

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Ingen som vet nått om de dras direkt från banken eller om de skickas räkning om man har visa electron`?

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontus94:

Ingen som vet nått om de dras direkt från banken eller om de skickas räkning om man har visa electron`?

För mig dras det direkt från kontot, antar att det är samma föra alla med elektron.