Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Robot

hade trökigt en eftermidda...

tröttnade på dyra datalådor o sånt......ett gäng buntband o en trådback från källaren sen vart jag nöjd....allt e klockrent! dual core...1.6 som körs i 1.73....2 gig ram osså hd o dvd naturligtvis..tack Jörgen från falun o Stooort tack te min granne Mogge

Besök albumet: hade trökigt en eftermidda... av langsta

Permalänk
Medlem

Sätt hjul på den och du har en kundvagn du kan fylla saker i på inet.

Permalänk
Inaktiv

Det där ser inte så...säkert ut.. o_O

Permalänk
Medlem

En enda bild? Meningsuppbyggnaden otydlig och information om hårdvara obefintlig.

Poäng 4•i.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk

host *troll* host...

Permalänk
Medlem

lite spec...dådå...:acer moderkort sen en dual core 1.6...bra fläkt....låter ju ej så mycket 2 gig internminne..en 250 hd o ett pci-express nvidia 8500gt

Visa signatur

wille

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Sätt hjul på den och du har en kundvagn du kan fylla saker i på inet.

fan ja ingen dum ide...

Visa signatur

wille

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av langsta
lite spec...dådå...:acer moderkort sen en dual core 1.6...bra fläkt....låter ju ej så mycket 2 gig internminne..en 250 hd o ett pci-express nvidia 8500gt

Finns säkert över ett dussin dubbelkärniga processorer på 1,6 GHz. Moderkort kan specificeras noggrannare.

Kan du överklocka ett acermobo, det var udda.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk

är du från värmland ? hehe

Visa signatur

jag ÄLSKAR motocross!!

Permalänk
Medlem

näfan dalmas.......räcker det?

Visa signatur

wille

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muppens
Finns säkert över ett dussin dubbelkärniga processorer på 1,6 GHz. Moderkort kan specificeras noggrannare.

Kan du överklocka ett acermobo, det var udda.

mobn kommer från en acer 3630 sen uppdatera bios o så...inge avancerat..
sen en tidig 1.6 dual core

Visa signatur

wille

Permalänk

Bildkvaliteten var inget att hurra för.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

sorry...grannens dyra camera...han har troligtvis parkinsons...

Visa signatur

wille

Permalänk

Haha... känns som min gamla amdu duron på 800? mhz som låg i bios på runt en 120grader utan kylning stötskönkt till 32c när man la en kylfläns över utan att ens spänna fast

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Haha... känns som min gamla amdu duron på 800? mhz som låg i bios på runt en 120grader utan kylning stötskönkt till 32c när man la en kylfläns över utan att ens spänna fast

Hade en 800mhz duron jag med och provade exakt samma sak som dig xD Påminner mig om filmen från tomshardware då de kollar Athlon xp och p3/p4 processorer i spel

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem

DU får hela ett poäng.

Permalänk
Medlem

tackar! bygget sammanlagt med allt gick på 120 kronor!

Visa signatur

wille

Permalänk
Medlem

Du får mig hoppas att dom ändrar poängsystemet så man får möjligheten att en nolla räknas i statistiken och drar ner rejält...

Permalänk
Medlem

ryker de på sista bilden eller ?

Visa signatur

i5 - 4gb xms3 @ 1600MHz - 500gb wd hdd - 260gtx sli - antec twelve hundred - 750W corsair TX. W7 ultimate 64bit

& allt visas i en CRT från 1999;) 19" 100Hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1mike20
Hade en 800mhz duron jag med och provade exakt samma sak som dig xD Påminner mig om filmen från tomshardware då de kollar Athlon xp och p3/p4 processorer i spel

Fina tider men inga skydd på moderkorten tror jag har kvar den setup'en om jag inte minns fel

fina med de var ju blyertsmodden man kunde göra så man fick en bra ökning i prestanda

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zalkan
ryker de på sista bilden eller ?

näfan jag sitter framför den nu hur bra som helst!

Visa signatur

wille

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför det ska nedröstas så mycket. Detta är ju kreativt! Mycket roligare att se än vanliga, tråkiga chassin.

Kan visserligen hålla med om att det kunde varit mer informativt och kanske lite bättre skärpa på bilderna, men idén är ju underbar.

Verkar som att röstningen oftast sker efter priset på komponenterna och inte själva bygget.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du ska få 1p för din snilleblixt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nyskapande....

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

1 poäng för att det ser coolt ut

-5 poäng för "datalåda" heter dator!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

hahaha för tusan!
Du får en 10a för jag är otroligt trött och finner detta väldigt roande.

Permalänk
Medlem

rulla ut den utomhus och klocka lite ^^

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Haha... känns som min gamla amdu duron på 800? mhz som låg i bios på runt en 120grader utan kylning stötskönkt till 32c när man la en kylfläns över utan att ens spänna fast

Har jag missat något eller är det ni andra?
Det är ju Warning/Shutdown temperature han visar, inget annat.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragdeath
Har jag missat något eller är det ni andra?
Det är ju Warning/Shutdown temperature han visar, inget annat.

Kolla nedanför där det står
CPU temperature: 22c
System temperature: 27c

Visa signatur

Nej