Allt hopp om Alan Wake till pc är borta..

Permalänk

Hur kan man se fram emot någonting från Microsoft?

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragdeath
Hur kan man se fram emot någonting från Microsoft?

Jag såg fram emot W7, jag ser fram emot Halo Reach. Ochj ändå så spelar jag aldrig MP på konsol. Tyvärr så älskar jag Halo universumet för mycket så att jag ska kunna skippa liret.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tooobe
Missat detta? http://www.rockstargames.com/maxpayne3/index2.php

Det har jag inte missat, men det lät knappas bli lika bra som 1an och 2an, kommer säker bli gjort till konsol och sen får vi PC spelare någon kass portning.

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tooobe
Missat detta? http://www.rockstargames.com/maxpayne3/index2.php

Rockstar som gör spelet... lika mycket Max Payne som OPF2 är OPF (operation flashpoint)

Max Payne är inte lönnfet, skäggig och skallig gubbe

Remedy och Bohemia FTW!

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd

Ni som vill ha Alan Wake och inte vill vänta på PC Ver så....

Säljer jag mitt 360 om nån vill köpa

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Huvudanledningen är såklart att tillverkaren tror att detta bäst ekonomisk gynnar dem. Vilket kan ha flera orsaker till varför fallet är sådant.
Som nämnts förseningen vilket kanske har inneburit att grafiken måste uppdateras för pcn. Och då kanske det är bättre att släppa den till xboxen nu och sedan hålla på med pcn lite längre. Orsaken till att inte säga detta kan vara att de vill att folk nu ska köpa den dyra xbox-versionen och inte vänta på pc-verionen.

Sedan vi konsumenter bestämmer ganska bra genom våran plånbok vad producenterna tillverkar. Så vill spelmarknaden ha fler pc spel som ej är dåliga konsolportningar, så kommer nog spelmarknaden att få det. Och speltillverkarna gör det som de tror tjänar mest pengar på.

Det största problemet med spel-pc tycker jag att de är så himla dyra och behöver uppgraderas hela tiden, visst för många som har spel-pc som sin största hobby har kanske råd. Men ser man till hela spelmarknaden, så tycker jag det inte är konstigt att många istället väljer konsol.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Rockstar som gör spelet... lika mycket Max Payne som OPF2 är OPF (operation flashpoint)

Max Payne är inte lönnfet, skäggig och skallig gubbe

http://media.rockstargames.com/maxpayne3/global_data/screens/...

Remedy och Bohemia FTW!

Nej de råkade bara förväxla namnen. Det där är absolut inte Max Payne. Det är ju John McLane

Jag har inga stora förhoppningar på Max Payne 3 om inte Remedy utvecklar det. Det kommer säkert bli ett bra action spel. Men ett bra max payne spel? Probably not.

EDIT: Ja justja. Handlade ju om Alan Wake här... ja, vad ska man säga. Fick precis en anledning att skicka tillbaka mitt 360 till tyskland för reparation (igen...) istället för att låta det förbli ett bokstöd. Men jag skulle verkligen ha föredragit en PC version. Och en ordentlig sådan.. Oh well.

Permalänk
Avstängd

På tal om Max Payne... har ni glömt förändringen mellan 1:an och 2:an? Som det var ett jädrans gnäll över då det lanserades. Själv tyckte jag första spelet var riktigt kul med sitt "bullettime" eller vad det nu hette. Men när Max Payne inte var samma karaktär i 2:an så tyckte jag bara det verkade konstigt. xD

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Trist... om påståendet stämmer och det är inte direkt kul att se på den stora "dyrkan" bland många människor (marknaden) på konsoller som den enda rätta teknikform för framtida spel.

Sedan det där med kvalitén och spelglädjen på många nya spel... det finns ett och annat att önska på förbättringar i det området - något som tas redan upp i tråden, som jag kan hålla med om.

/Saint25

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
På tal om Max Payne... har ni glömt förändringen mellan 1:an och 2:an? Som det var ett jädrans gnäll över då det lanserades. Själv tyckte jag första spelet var riktigt kul med sitt "bullettime" eller vad det nu hette. Men när Max Payne inte var samma karaktär i 2:an så tyckte jag bara det verkade konstigt. xD

Det är samma karaktär i både ettan, tvåan och trean. Rockstar har redan visat att dom är bra på att göra mörka spel om kriminella människor. Är det någon som ska göra Max Payne förutom Remedy är det ju helt klart Rockstar.

Alan Wake tror jag inte kommer vara speciellt bra ö.h.t. förövrigt men man får väl se när det kommer till Xbox.... Och inte PC

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Då är de väl bara o bita i det sura äpplet o vara utan spelet. Precis som med resten av spelen som finns till alla konsoler men inte till PC.

Alla konsollspel som inte finns till PC har inte heller blivit marknadsfört som ett PC spel fram tills slutskedet av tillverkningen. Så hur du ens kan dra en sådan jämförelse förstår jag inte alls.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knuckles
Utan konsoller skulle speltillverkarna aldrig gå plus finansiellt. Konsoll är snart den bästa spelplatformen om man vill spela dom senaste spelen och jag tycker det är bra

Och vad fan ska du med ett 5850 till om konsol är så fantastiskt? Du får ju en 360 för samma pris -.-

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard11
Och vad fan ska du med ett 5850 till om konsol är så fantastiskt? Du får ju en 360 för samma pris -.-

Man kan faktiskt äga både en spel PC, och konsoll samtidigt FPS, strategi och sim spel gör sig bäst på PC, medans resten gör sig bättre på konsoll.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Avstängd

När(om) det släpps så blir det säkert en portning från konsol så det kvittar nästan i alla fall att det kommer eller inte

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard11
Och vad fan ska du med ett 5850 till om konsol är så fantastiskt? Du får ju en 360 för samma pris -.-

FYI så ägde jag redan 2st 360 (Premium PAL och NTSC Elite) när jag köpte mitt 5850 kort för 250$ vilket är väldigt billigt och bra deal. Behövde uppgradera från 8800GT tack vare diverse problem med fläkten och överhettning.

Jag lirar faktiskt på PC oxå så du behöver inte oroa dig för att grafikkortet inte används men tack för att du var lite bekymrad

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
På tal om Max Payne... har ni glömt förändringen mellan 1:an och 2:an? Som det var ett jädrans gnäll över då det lanserades. Själv tyckte jag första spelet var riktigt kul med sitt "bullettime" eller vad det nu hette. Men när Max Payne inte var samma karaktär i 2:an så tyckte jag bara det verkade konstigt. xD

Utveckla gärna detta en bit. Nu var det ett par år sen jag spelade igenom båda spelen senast men detta är aldrig något som jag märkt av. Inte samma karaktär på vilket sätt?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TrollTrall
Utveckla gärna detta en bit. Nu var det ett par år sen jag spelade igenom båda spelen senast men detta är aldrig något som jag märkt av. Inte samma karaktär på vilket sätt?

Han gör ju face-downlift mellan spelen, 1:an är han en yngling, 2:an en gamling och i 3:an en lönnfet, skallig gubbe som leker Jonh McClane wannabe (Die hard)

yippee-ki-yay mutherfucker (kunde inte låta bli)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
http://www.strategyinformer.com/news/6978/microsoft-alan-wake...

Nu slipper man vänta till pc alla fall, vilket jävla nonsens att påstå detta spel passar bäst till 360 only när det först annonserades till pc only.. jaja

Fan va surt. Charmen med spelet var skulle ju vara sagolika snygga miljöer med mörka skräckinjagande nätter.
Nu lär det bli förbannat fult och tråkigt till 360 :/

och spelet skulle ju vara anpassat för quad cores!

Fy fan säger jag bara.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av femkantig
jag hoppas att du trollar..

Nej. Jag trollar inte. Hellre ser jag att utvecklare får in pengar så att vi spelare får bättre spel. Om en bar utvecklare tror att de drar in mer pengar på en plattform så kör på, gå inte under bara. Pc spelare verkar inte vara särskilt villiga att betala för en produkt, om det inte är ett dussin-mmo med månadsavgift, och därmed sitter vi med halvkassa portningar och tråkiga wow-kloner.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tooobe
Missat detta? http://www.rockstargames.com/maxpayne3/index2.php

Han menar väl att Remedy ska gå tillbaka till Max Payne-serien, inte att dem ger det till ett Rockstar-baserat utvecklingsföretag. Rockstar Games bryr sig inte ett smack om PC-gamers (längre), kolla bara på GTA 4.
Sabbar Rockstar Max Payne 3 så blir jag... arg. Jag tippar på att MP3 kommer bestå av minimalt med narration/comic-strips och bara "casual gaming".
Please, prove me wrong Rockstar Games!

Angående Alan Wake så är jag riktigt besviken. Ett till företag (Remedy) att stryka från listan då...

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Avstängd

Det är bara att strunta i spelet och ladda hem allt som kommer från Remedy framöver.

Oerhört korkat av dem att behandla sina kunder så här. De hade ett gott rykte efter Max Payne som de nu helt spolar ner i toaletten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Han menar väl att Remedy ska gå tillbaka till Max Payne-serien, inte att dem ger det till ett Rockstar-baserat utvecklingsföretag. Rockstar Games bryr sig inte ett smack om PC-gamers (längre), kolla bara på GTA 4.

Va? GTA 4 är ju bäst på PC? Vad har dom gjort för fel då?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Han gör ju face-downlift mellan spelen, 1:an är han en yngling, 2:an en gamling och i 3:an en lönnfet, skallig gubbe som leker Jonh McClane wannabe (Die hard)

yippee-ki-yay mutherfucker (kunde inte låta bli)

Åh, jag tog det bara för givet att händelserna i första spelet slet ganska hårt på honom. Såg inte det som nått underligt. 3:an däremot... Räknar inte den som kanon men det återstår väl att se antar jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Nu lär det bli förbannat fult och tråkigt till 360 :/

Och hackigt

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Morr :/ lagt ner 30k i onödan på ny burk

när man kolla det här klippet från 2006 intel
Så var det PC 100% :/
http://www.youtube.com/watch?v=D3HybhZjcGE

Visa signatur

[Asus Z87-Deluxe][Intel Core i7-4770K] 2*Kingston HyperX 3K SSD 240GB] [2*Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 8GB] [2*4TB WD RE Enterprise][2*Gigabyte GeForce GTX 780Ti GHz Edition Sli ] [Corsair AX 1200i] [Windows 8.1]

Permalänk
Medlem

Sitter själv och försöker verkligen anstränga mig att bry mig om ett spel som ärligt talat ser ut som ett konsolspel till att börja med.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solaris
Sitter själv och försöker verkligen anstränga mig att bry mig om ett spel som ärligt talat ser ut som ett konsolspel till att börja med.

Ja allvarligt talat så tycker jag det ser ut som ett spel som faktiskt inte skulle passa på dator. Jag tycker faktiskt alla "adventure" eller free roam spel. Alltså typ GTA passar bättre med handkontroll. Visserligen kan man ju koppla in en sådan till PC.

Men visst är det lågt av dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Ja allvarligt talat så tycker jag det ser ut som ett spel som faktiskt inte skulle passa på dator. Jag tycker faktiskt alla "adventure" eller free roam spel. Alltså typ GTA passar bättre med handkontroll. Visserligen kan man ju koppla in en sådan till PC.

Men visst är det lågt av dom.

GTA är bättre med mus och tangentbord Endast åka bildelen som är bättre med handkontroll.

Även om jag äger ett PS3 kan jag inte tänka mig spela GTA IV till PS3 när det passar så mycket bättre till PC.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd

M$ & Có vill att spelet inte kommer till PC, men Remedy säger inte att dom inte ska göra spelet till PC..

Alltså det finns fortfarande hopp, då är det ett stort jävla tack till Remedy.. Och en fet pungspark på M$

Källa = http://www.megagames.com/news/remedy-explains-why-pc-alan-wak...

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.