Den mest resp minst fruktansvärda dialekten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Haha, skön stil.... Jag höll på att riva ner BIO-duken när jag blev tvingad att gå och se "Snabba Cash"... Äcklig stockholms dialekt som är sååå torr och noll av själ och värme.. Nu tänker jag mest på "östermalm-dialekten"... För fan jävla fantasi-dialekt...

Personligen föredrar jag att lyssna på roliga Göteborgare som är snabba i käften...

Ja det är verkligen en fantasi-dialekt för det finns knappt ingen som pratar så. Jag har nog aldrig träffat någon som gör det, och jag känner flera personer som bor/bott på Östermalm.

Permalänk
Medlem

Den vidrigaste dialekten oavsett språk tycker jag är engelsmännens engelska. Låter så sjukt illa.

Permalänk
Medlem

Bäst: Göteborska (nej, jag är inte från Göteborg)
Värst: Skånska

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nord_93
Den vidrigaste dialekten oavsett språk tycker jag är engelsmännens engelska. Låter så sjukt illa.

Håller innerligt med i det. Speciellt White-Trash varianten de verkar prata på en del ställen.

Not-so-PK
Av svenska dialekter så har jag ingen direkt hat dialekt, skulle väl vara den sk. nysvenskan som en del 3e generationens invandrare verkar föredra. Då rejält pepprad med rinkeby/insert-förort-här-slang.

DISCLAIMER: Har inget emot invandrare, dock får deras barn gärna satsa lite mer på språket i 2+-generationen, då borde man ha hyfsad koll på svenska. Dock inte sagt att alla i demografin pratar på det sättet.

Permalänk
Medlem

Olika varianter på skånska är så olika, t.ex. så är skånska både en av min favoriter och den som jag ogillar mest.

Den här dialekten är hemsk! (tjejen som snackar i början):
http://svtplay.se/v/1750940/bobster/rea_gor_mackor_i_bobsters...

...medan den här dialekten är riktigt trevlig!
http://www.youtube.com/watch?v=nQjqrM84Olg&feature=related

Annars tycker jag att värmländska är riktigt trevligt också!

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Avstängd

Värst=Skånska *Malmöska*

Bäst=Kristianstad dialekt (Klart och lättuppfattade ord!)

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nord_93
Den vidrigaste dialekten oavsett språk tycker jag är engelsmännens engelska. Låter så sjukt illa.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Waleee
Håller innerligt med i det. Speciellt White-Trash varianten de verkar prata på en del ställen.

Not-so-PK
Av svenska dialekter så har jag ingen direkt hat dialekt, skulle väl vara den sk. nysvenskan som en del 3e generationens invandrare verkar föredra. Då rejält pepprad med rinkeby/insert-förort-här-slang.

DISCLAIMER: Har inget emot invandrare, dock får deras barn gärna satsa lite mer på språket i 2+-generationen, då borde man ha hyfsad koll på svenska. Dock inte sagt att alla i demografin pratar på det sättet.

:/ Riktig engelsk engelska kan ju vara det bästa som finns.

Permalänk

Norrländska är jättetrevligt!

Vet inte vad som är värst... Halmstad-traktens dialekt kanske?
Vissa bönder från Östergötland, typ från Tjällmo, är också helt hopplösa.

Permalänk
Medlem

Det blir bara värre ju längre ifrån man kommer Stockholm, i väst har vi gnällbältet för att sedan når Norge och deras språk, åker man norr ut hamnar man i Norrlands djupa skogar där det inte låter speciellt vackert men värst är söder ut, vi har småland för att bli värre när man kommer till Götet sen når man botten av landet och botten av språket i Skåneregionen.

Finast då? Hederlig Stockholmska! Dom på Gottland får en andraplats för dom snackar så skojigt.

Permalänk
Medlem

ogillar vell ingen dialekt, gillar skånskan och snackar blekingska (folk utifrån tycker det låter "bonnigt")

Permalänk
Medlem

Det finns en anledning att en stor del av all call centers och tidningsförsäljning sker i östersund där det pratas trevlig rikssvenska. Sen Jamtskan är trevlig om man förstår den.

Värst imo är skånska, mest för att den är svårast att förstå