ATCS 840 Blue Power av Wolverine

Permalänk
Inaktiv

Detta var nog det snyggaste bygget jag sett i hela mitt liv. Finns det nån sida där man kan se fler byggen, alla samlade på samma plats?

Läste en kommentar om en snubbe som sa att om man vill dölja hårdvaran varför ha ett fönster, alltså tänk lite själv.

För att man vill visa upp sitt arbete kanske?

Permalänk
Medlem

Hantverksmässigt mycket bra, du lyckades med ditt o sponsorernas mål. Grattis till ett lyckat bygge.

Personligt tycker jag utsidan inte var stilren som är trenden nu för tiden. Vulgärt o skrikigt är så japanskt o så ute, det enda som fattades på ditt bygge var en drake för att vara en stock chassi från Lian Li, dvs jag o många andra vill ha en burk, men man ska inte tänka på att det är en datorburk som står där. Sen när nån frågar "vad är det" då svarar man stolt, det är min dator. O precis som en bil, öppnar man "huven" o visar "motorn" med ett leende. Kolla ferrari som visar upp sin läckra motor genom en glaslucka bak. Eller en gammal jänkare där man lyfter huven för o se den stora biffiga v8'an. En snyggt yttre där stilren styling är ledmotivet bygger jag efter. Sen så ska insidan vara ett snyggt mästerverk, ett motiv o gärna likt en bilmotor, läcker. Att cd'n fick vara utblottad är en miss tyvärr, passformen på fronten likaså.

Att du bygger som en hobby är uppenbart då proffsen bygger med vatten vilket du uppenbarligen har problem med. Att bygga med vatten har inget med prestanda o göra, det är ett tecken på skicklighet, trender är trender o omsätter miljoner. Du kan få min msn så kan jag lära dig hur man gör. Mitt senaste bygge fick jag vattenslangarna o likna extraktorgrenröret på en v-typad motor. Vatten är lättare o bygga än luft, om man vet hur man gör.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Detta var nog det snyggaste bygget jag sett i hela mitt liv. Finns det nån sida där man kan se fler byggen, alla samlade på samma plats?

Läste en kommentar om en snubbe som sa att om man vill dölja hårdvaran varför ha ett fönster, alltså tänk lite själv.

För att man vill visa upp sitt arbete kanske?

http://www.sweclockers.com/galleri/

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

alltid kul att följa såna här byggen men det här föll mig inte alls i smaken

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
http://www.sweclockers.com/galleri/

Dock menade jag enbart från honom

Sökte runt lite där, hittade dock bara folk som sett Wolverine och sen vill testa gravyr

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Dock menade jag enbart från honom

Sökte runt lite där, hittade dock bara folk som sett Wolverine och sen vill testa gravyr

Med tanke på att det finns cirka 5000 gallerier upplagda så har du nog lite mer att välja på än så.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gustavwth
Grymt bygge tycker allt ser super ut, förutom en sak, gravyren på intel x25 ssd hårddiskarna. Annars gillar jag allting, top betyg.

Tänkte precis samma sak. Allt ser perfekt ut förutom just gravyren på SSD diskarna!

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem

joda, helt ok för att vara en särvux mod

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Alla får väl ha sin smak och så.. smaken är ju som baken (delad) Men det här visar ju en entusiastmoddare som vet vad han vill ha och lyckas skapa det. Blande de cleanaste jag sett tror jag, gillar särskilt hur han visar vad för komponenter han använt utan att förstöra sin design

Permalänk
Medlem

Bra jobbat med håltagning och snyggt med stilrena val av inre design.

Men

Den ser ju ut som chassit till en gammal tramporgel de hade i skolan förra seklet.

//

Permalänk
Avstängd

förbannat snyggt ,vill ha

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alltid20
Hantverksmässigt mycket bra, du lyckades med ditt o sponsorernas mål. Grattis till ett lyckat bygge.

Personligt tycker jag utsidan inte var stilren som är trenden nu för tiden. Vulgärt o skrikigt är så japanskt o så ute, det enda som fattades på ditt bygge var en drake för att vara en stock chassi från Lian Li, dvs jag o många andra vill ha en burk, men man ska inte tänka på att det är en datorburk som står där. Sen när nån frågar "vad är det" då svarar man stolt, det är min dator. O precis som en bil, öppnar man "huven" o visar "motorn" med ett leende. Kolla ferrari som visar upp sin läckra motor genom en glaslucka bak. Eller en gammal jänkare där man lyfter huven för o se den stora biffiga v8'an. En snyggt yttre där stilren styling är ledmotivet bygger jag efter. Sen så ska insidan vara ett snyggt mästerverk, ett motiv o gärna likt en bilmotor, läcker. Att cd'n fick vara utblottad är en miss tyvärr, passformen på fronten likaså.

Att du bygger som en hobby är uppenbart då proffsen bygger med vatten vilket du uppenbarligen har problem med. Att bygga med vatten har inget med prestanda o göra, det är ett tecken på skicklighet, trender är trender o omsätter miljoner. Du kan få min msn så kan jag lära dig hur man gör. Mitt senaste bygge fick jag vattenslangarna o likna extraktorgrenröret på en v-typad motor. Vatten är lättare o bygga än luft, om man vet hur man gör.

Varför inte lägga upp bilder i galleriet här på Sweclockers då? Här är länken http://www.sweclockers.com/galleri/ för det hade varit fint att skåda dina excellenta vattenkylningar:)

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Helt sjukt, grymt, snyggt och coolt.
10p +++

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alltid20

Att du bygger som en hobby är uppenbart då proffsen bygger med vatten vilket du uppenbarligen har problem med. Att bygga med vatten har inget med prestanda o göra, det är ett tecken på skicklighet, trender är trender o omsätter miljoner. Du kan få min msn så kan jag lära dig hur man gör. Mitt senaste bygge fick jag vattenslangarna o likna extraktorgrenröret på en v-typad motor. Vatten är lättare o bygga än luft, om man vet hur man gör.

Jag skulle bara vilja påpeka en liten detalj. Det finns massor av design och byggproffs överallt som gärna basunerar ut sin egen förträfflighet dock är det så att 99% av dessa inte kan visa upp en enda sak dom byggt vilket gör deras kommentarer väldigt svårt att ta på allvar. Jag har inga problem med att bygga med vattenkylning och att montera en sådan har absolut inget med skicklighet att göra. Jag känner personligen flera av de mest kända moddarna i världen och att bygga med vattenkylning är något som dom väljer att göra ibland och ibland inte.

Om du är ett sådant otroligt ess på byggen så varför står inte företagen i kö för att ge dig hårdvara och resor till event på olika ställen i världen? Men jag antar att du som de flesta andra helt enkelt inte kan leverera det som utlovas. Mina missöden med vattenkylning har ingenting med min förmåga att bygga med den jag har haft grym otur med läckande vattenblock, spruckna tankar mm mm. Dessutom är vattenkylningskomponenter väldigt svårt att bli sponsrad med och om man som jag inte har cash att köpa själv för så blir det inget byggt med vatten.

Jag vet exakt vad jag kan och inte kan och jag har vinster i 20+ Moddningstävlingar som resulterat i runt 40000:- i kontanter och mängder av hårdvara, ett 20 tal publiceringar i tidnigar i England, Sverige och USA Jag är den enda byggaren någonsin som vunnit CPU magazines Mad Reader Mod 3ggr. Samt jag har 30+ artiklar publicerade på nätet samt ett 20 tal trogna sponsorer. Jag ser mig själv som glad hobby byggare men om man ser till mina prestationer inom byggandet så är jag ett proffs med meriter och du är ingen med stora åsikter.

(sorry till er andra för min rant men ibland lessnar man till efter att ha behållt sitt lugn i 7år)

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd

Snyggt som attans.skicka ett mess till mig om du ska sälja burken vid nåt senare tillfälle

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen bygget och bilderna. När du tröttnat på datorn kan du väl skicka den till mig ;-D

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alltid20
Hantverksmässigt mycket bra, du lyckades med ditt o sponsorernas mål. Grattis till ett lyckat bygge.

Personligt tycker jag utsidan inte var stilren som är trenden nu för tiden. Vulgärt o skrikigt är så japanskt o så ute, det enda som fattades på ditt bygge var en drake för att vara en stock chassi från Lian Li, dvs jag o många andra vill ha en burk, men man ska inte tänka på att det är en datorburk som står där. Sen när nån frågar "vad är det" då svarar man stolt, det är min dator. O precis som en bil, öppnar man "huven" o visar "motorn" med ett leende. Kolla ferrari som visar upp sin läckra motor genom en glaslucka bak. Eller en gammal jänkare där man lyfter huven för o se den stora biffiga v8'an. En snyggt yttre där stilren styling är ledmotivet bygger jag efter. Sen så ska insidan vara ett snyggt mästerverk, ett motiv o gärna likt en bilmotor, läcker. Att cd'n fick vara utblottad är en miss tyvärr, passformen på fronten likaså.

Att du bygger som en hobby är uppenbart då proffsen bygger med vatten vilket du uppenbarligen har problem med. Att bygga med vatten har inget med prestanda o göra, det är ett tecken på skicklighet, trender är trender o omsätter miljoner. Du kan få min msn så kan jag lära dig hur man gör. Mitt senaste bygge fick jag vattenslangarna o likna extraktorgrenröret på en v-typad motor. Vatten är lättare o bygga än luft, om man vet hur man gör.

Japansk design ar val allt annat an vulgar o skrikig .

Permalänk
Medlem

Galet snyggt! Man blir blåögd av avund

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Trevligt!

Visa signatur

3900X | 2080 TI | 64GB RAM | 1TB NVME Pcie4 | C49RG90

Permalänk
Medlem

En idé wolver?
Kanske ska börja med att ge feedback för ett mycket snyggt bygge och bra svar till "alltid20"! Jag satt och flinade för mig själv när jag läste det och kände igen så många gånger där folk har skrivit att dom är presidenter i USA och liknande (överdrev nu men ni fattar vinken)

Då till idén: Skulle ni här på sweC inte kunna ha någon form av tävling där ett av dina verk "lottas" ut, detta är väll iofs kanske dina privata verk med sponsorer skaffade privat men då givetvis med ekonomiskt stöd från SweC? Jag skulle vara med i den tävlingen så fort den sattes upp och även om det skulle ha med sms-kostnader att göra så skulle jag vara med
Säljer du förresten några datorer eller behåller du allt, verkar inte troligt, var säljer du det isåfall och vad skulle en sådan rigg som denna kunna gå på? Återigen, riktigt snyggt!

Mvh Sebastian

Visa signatur

Chassi: Antec Sonata III | CPU: Intel Core i5 750 @ 4.2 GHz | GPU: AMD XFX 5870 @ 1GHz | RAM: 8 GB Corsair 1600 CL8 VENGEANCE | Processorkylare: Noctua NH-U12P | Moderkort: Gigabyte GA-P55A-UD3R | HDD: Samsung 500 GB SATA 7200 RPM + Intel X25-m SSD 80GB + OCZ TRION SSD 240 GB | OS: Windows 7 Professional 64 bit

Permalänk
Medlem

Tycker det är beundansvärt hur många kalla detta för "cleant". Menar de kabeldragningen då eller? De kan ju inte på allvar syfta på chassit som följer alla andras spår att göra något som ser ut att vara taget ur transformers (ja, robotarna).

Man önskar ju att man kunde se saker som var både bra, rena och lite mer vuxna.

Visa signatur

Tommie Hansen
---
byme

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt! Gillar att det var ett lite mer "normalt" chassi, dvs något man skulle kunna tänka sig använda själv. Högersidan tycke jag dock blev lite för mycket blått aluminium, själv hade jag föredragit mer av det svarta där. Men mycket snyggt ändå.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nä, inget för mig. Jag tycker det saknas tanke bakom designen som är för plottrig och skrikig i min smak. Vill kunna vila ögonen på detalje men vart jag än tittar så sticker det i ögonen, med undantag för någon enskild detalj på insidan.
Jag får känslan av att Wolverine försöker efterlikna SleepstreameR men når här inte hela vägen fram. Jag föredrar Wolverines tidigare byggen bättre där hans personliga stil mer kommer till sin rätt.
Däremot är det alltid lika inspirerande att se hur välbyggt allt är.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Grymt bygge Wolverine. Inte min smak på designen men så ska det ju vara med design att alla har olika smak. Jag tycker dina chassin är konstverk och de berör på olika sätt. En del är snygga, andra brutala, vissa tänkvärda och en del faller inte i smaken men samtliga imponerar hantverksmässigt.

Och tack även för att du tar dig tid att svara på alla frågor om moddning och kommentarer, även från trollen. Det finns alltid förståsigpåare och avundsjuka människor som känner sig tvungna racka ned på det man gör. Du verkar dock ha en sund inställning och tar inte åt dig.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem

till alla ni som klagar på [WP@]Wolverine att "han" lägger upp galleri på framsidan.... sluta klaga vi borde ju vara stolta över att ha han på sweclockers.se och att han lägger ut sina mästerverk på här.

Ti [WP@]Wolverine grymt snyggt chassi som vanligt =D
kan man beställa ett moddat chassi från dig?

Permalänk
Medlem

Inte riktigt min färgkombo (rött och svart gillar jag bäst)
Men fortfarande riktigt grymt snyggt som alltid.

Börjar få ett stort behov av en ssd eller två. Får bli senare under året dock.

Måste bara säga att jag faktist föredrog första toppens design ^^ men men det blev fortfarande grymt.

@Drogen.
Håller med dig helt och fullt.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

10/10 riktigt grymt!

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem

Riktigt bra arbeta W, 10/10

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Wow,, mycket gnäll.
Som om det ens går att göra en modd som alla tycker är helt perfekt och som överensstämmer med allas favoritfärger.

Jag tycker det var en klockren modd.

* Ett helt nytt utseende utifrån orginallayouten sett.
* Bra fantasi med bla. täckplåtar och placering av ssd.
* Bra hantverk, det ser proffsigt ut.
* Reaktion,, verket skapar uppenbarligen debatt.

Plåtarna på ssd är bra för att bryta av det annars strikta utseendet.
Så det blir "big ups" ifrån mig.

//Jobert

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Jag skulle bara vilja påpeka en liten detalj. Det finns massor av design och byggproffs överallt som gärna basunerar ut sin egen förträfflighet dock är det så att 99% av dessa inte kan visa upp en enda sak dom byggt vilket gör deras kommentarer väldigt svårt att ta på allvar. Jag har inga problem med att bygga med vattenkylning och att montera en sådan har absolut inget med skicklighet att göra. Jag känner personligen flera av de mest kända moddarna i världen och att bygga med vattenkylning är något som dom väljer att göra ibland och ibland inte.

Om du är ett sådant otroligt ess på byggen så varför står inte företagen i kö för att ge dig hårdvara och resor till event på olika ställen i världen? Men jag antar att du som de flesta andra helt enkelt inte kan leverera det som utlovas. Mina missöden med vattenkylning har ingenting med min förmåga att bygga med den jag har haft grym otur med läckande vattenblock, spruckna tankar mm mm. Dessutom är vattenkylningskomponenter väldigt svårt att bli sponsrad med och om man som jag inte har cash att köpa själv för så blir det inget byggt med vatten.

Jag vet exakt vad jag kan och inte kan och jag har vinster i 20+ Moddningstävlingar som resulterat i runt 40000:- i kontanter och mängder av hårdvara, ett 20 tal publiceringar i tidnigar i England, Sverige och USA Jag är den enda byggaren någonsin som vunnit CPU magazines Mad Reader Mod 3ggr. Samt jag har 30+ artiklar publicerade på nätet samt ett 20 tal trogna sponsorer. Jag ser mig själv som glad hobby byggare men om man ser till mina prestationer inom byggandet så är jag ett proffs med meriter och du är ingen med stora åsikter.

(sorry till er andra för min rant men ibland lessnar man till efter att ha behållt sitt lugn i 7år)

Tydligen så träffade man mitt i prick o en underbar öm nerv. De som kan datorbyggen vet att jag har rätt. Du har inte lyckats annat än med dina hobbybyggen för du är mer plåtslagare än datorbyggare. Sen att jag inte får komma med kritik likt 90% av inläggen här kvarstår som en fråga. Finns dussinet PROFFSbyggare som byggt om 800D med vatten o 3xSLI heeeelt sponsrat från olika företag, varför e inte du en av dom?

Som jag sa tidigare så liknar chassit ett Lian Li utan draken. Passformen är som en gammal jänkare med glipor. Din CD spelare syns!?!?!!? Att du gömmer allt bakom plåtbitar var ju ngt du o sponsorn ville ha, o rent hantverksmessigt skitsnyggt men i en showdator funkar det inte.

Det är som o ha en hund med stamtavla, o vinna BIR o BIS hela tiden i den lokala klubben, sen när man ställer ut på stora Stockholm blir man nobbad i dörren.

Att du inte kunde ta min kritik visar även din brist i diplomatiska lösningar som de flesta proffs oxå kan hantera.

Att du sen vill att jag ska visa upp mina byggen, ja..jag bygger dom för mig själv, dom är definitivt snyggare än dina, jag har råd med exakt vad jag vill från egen ficka, o jag är inte någons slav o följa direktiv. Simma lugnt.