Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erik Hjelm
Hej,

Vi ber om ursäkt för de problem som är när det gäller leveranser utav de grafikkort ni beställt, i skrivandets stund håller vi på att se över en lösning vad vi kan göra för att ni skall få era kort som ni har beställt.

Men just nu kan jag tyvärr ej lämna mer besked, vår kundtjänst kommer ta kontakt med er som har beställt så fort vi har fått klart med vår lösning.

Än en gång ber vi om ursäkt för de problem som har uppstått, har ni fler frågor så hänvisar jag till kundtjanst@misco.se för ett snabbt svar.

Har ni tagit ändrat i produktsortimentet gällande asus 5850?
Gick in på min order och skulle därifrån klicka vidare till grafikkortet genom att trycka på artikelnumret i vänstra spalten (art.nr:804945), detta gick dock inte.
Så jag sökte på asus 5850 och fick fram kortet, dock med ett nytt art.nr. nämligen 824104.
Vad innebär detta?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boris_vodka
Har ni tagit ändrat i produktsortimentet gällande asus 5850?
Gick in på min order och skulle därifrån klicka vidare till grafikkortet genom att trycka på artikelnumret i vänstra spalten (art.nr:804945), detta gick dock inte.
Så jag sökte på asus 5850 och fick fram kortet, dock med ett nytt art.nr. nämligen 824104.
Vad innebär detta?

Jag undrar också detta, de enda HD5850 kort jag kan hitta över huvud taget är XFX och Gigabyte, Sapphire kortet som jag har en order på är borta från listan men kvar i ordern.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tottelini
Jag undrar också detta, de enda HD5850 kort jag kan hitta över huvud taget är XFX och Gigabyte, Sapphire kortet som jag har en order på är borta från listan men kvar i ordern.

Länk till ASUS-kortet: http://www.misco.se/?sku=824104

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Något nytt om ditt problem?

Själv åkte jag på upp till 10 arbetsdagar i mitt ärende.
Mitt ärende blir långt...
Först till misco , sen till deras leverantör, sen åter igen till misco slutligen tillbaka till mig + dom arbetsdagar och helger =(

så snabbt räknat, mellan 9 till 18 arbetsdagar =P exkl helger som kan inträffa.

Jag skickade upp datorn i torsdags, så Misco borde får datorn idag. Vet inte hur lång tid det kommer att ta. Man undrar ju lite vad Misco ska göra med en dator som har tejpen uppskuren? Sätta på ny tejp och skicka tillbaka? I don't know. Borde ju inte ta lång tid, antingen får man en ny dator eller konstaterar dom att den jag fick från början är OK

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Citat:

Länk till ASUS-kortet: http://www.misco.se/?sku=824104

Där ser man. Kan dock inte hitta mitt Sapphire kort över huvud taget =/

Permalänk

Det hela börjar med att de skickar mig fel hårddisk när jag beställer en dator i delar.

- Jag mailar dem genast och säger att jag vill skicka tillbaks hårddisken och få den rätta levererad istället.
- Får inget svar.
- Skickar ett nytt mail, och denna gång får jag nästan genast ett automatiskt svar med RMA nummer etc, det är alltså ingen människa som svarar.
- Jag skickar hårddisken.
- Jag hör ingenting om hårddisken på länge så jag mailar dem och frågar om läget, om de ens har mottagit min RMA, de säger att jag bör ha den rätta hårddisken inom typ en vecka.
- Ca. en vecka har gått och givetvis har jag inte fått den rätta hårddisken.
- Jag mailar dem och frågar var hårddisken håller hus.
- Får inget svar.
- Nu har jag fått nog av Misco så jag mailar dem och säger att jag vill avbeställa hela hårddisken.
- Får inget svar.
- Ringer till Misco och avbeställer hela hårddisken.

Jag kommer aldrig mer handla nånting från Misco, det här var första och sista gången.
Jag förväntar mig allafall en fungerande mailsupport av en butik, Misco ligger nästan på Pixmania nivå, förstår inte att Misco har fått så bra användarrecensioner.

Tack å hej.

Permalänk
misco.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Det hela börjar med att de skickar mig fel hårddisk när jag beställer en dator i delar.

- Jag mailar dem genast och säger att jag vill skicka tillbaks hårddisken och få den rätta levererad istället.
- Får inget svar.
- Skickar ett nytt mail, och denna gång får jag nästan genast ett automatiskt svar med RMA nummer etc, det är alltså ingen människa som svarar.
- Jag skickar hårddisken.
- Jag hör ingenting om hårddisken på länge så jag mailar dem och frågar om läget, om de ens har mottagit min RMA, de säger att jag bör ha den rätta hårddisken inom typ en vecka.
- Ca. en vecka har gått och givetvis har jag inte fått den rätta hårddisken.
- Jag mailar dem och frågar var hårddisken håller hus.
- Får inget svar.
- Nu har jag fått nog av Misco så jag mailar dem och säger att jag vill avbeställa hela hårddisken.
- Får inget svar.
- Ringer till Misco och avbeställer hela hårddisken.

Jag kommer aldrig mer handla nånting från Misco, det här var första och sista gången.
Jag förväntar mig allafall en fungerande mailsupport av en butik, Misco ligger nästan på Pixmania nivå, förstår inte att Misco har fått så bra användarrecensioner.

Tack å hej.

Hej Blackbird_CaD_.

Ja, du har helt rätt.. När vi har tittat på ditt ärende så kan vi bara konstatera att de olika stegen tagit för lång tid. Vår ambition är förstås att lösa denna typ av ärende snabbt och enkelt, men i ditt fall får jag nog säga att vi inte nått fram.

Jag kan inte annat än att be om ursäkt för situationen som uppstått. Fler och fler kunder byter ifrån att ringa oss till att maila oss och vi måste därmed lägga mer resurser på att hinna med mailen snabbare.

Om du vill diskutera ditt ärende ytterligare så är du mycket välkommen att maila mig på jonas.dahlborg@misco.se. Annars kan jag inte göra annat just nu än att återigen be om ursäkt och hoppas på att du provar oss igen i framtiden, så du får se hur vi normalt hanterar en order.

Med Vänlig Hälsning,
/Jonas Dahlborg, Marknadschef MISCO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av misco.se
Hej Blackbird_CaD_.

Ja, du har helt rätt.. När vi har tittat på ditt ärende så kan vi bara konstatera att de olika stegen tagit för lång tid. Vår ambition är förstås att lösa denna typ av ärende snabbt och enkelt, men i ditt fall får jag nog säga att vi inte nått fram.

Jag kan inte annat än att be om ursäkt för situationen som uppstått. Fler och fler kunder byter ifrån att ringa oss till att maila oss och vi måste därmed lägga mer resurser på att hinna med mailen snabbare.

Om du vill diskutera ditt ärende ytterligare så är du mycket välkommen att maila mig på jonas.dahlborg@misco.se. Annars kan jag inte göra annat just nu än att återigen be om ursäkt och hoppas på att du provar oss igen i framtiden, så du får se hur vi normalt hanterar en order.

Med Vänlig Hälsning,

Du har ingen kommentar till mitt inlägg tidigare?

Här kommer det igen om du missade det:

"Har ni tagit ändrat i produktsortimentet gällande asus 5850?
Vad innebär detta?"

MVH

Sebastian

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Du har ingen kommentar till mitt inlägg tidigare?

Här kommer det igen om du missade det:

"Har ni tagit ändrat i produktsortimentet gällande asus 5850?
Vad innebär detta?"

MVH

Sebastian

Hej,

Vi har tillsvidare valt att blockera Asus då vi anser att det har skapats alldeles för mycket problem för oss när det gäller leveranstider.

Ni som har ordrar idag liggandes på dessa kort från Asus kämpar vi förfullt för att lösa, antingen om vi får tag i det kortet som är beställt alternativt om vi hittar en ersättare som vi kan erbjuda istället som motsvarar det priset ni har beställt för.

Än en gång ber vi om ursäkt för de leveransproblem som uppstår, dock är vi tyvärr inte ensamma om detta då det verkar vara en bristvara generellt här i världen.

Visa signatur

Misco AB
Erik Hjelm
Business Manager

Permalänk
Medlem

Nåväl, nu har jag fått min H50 från misco.
Någon Monica i deras kundtjänst gjorde RMA osv på skiten.

Trodde jag skulle få den utbyt på garanti då den var ett par dagar gammal.
Ett pm till misco här på forumet tog dom bort RMA och skickade direkt en ny.

Ett jäkla daltande, och folk i kundtjänst som svarar mail med en mening och står fast vid RMA.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

När dom öht behagar svara... Jag väljer andra leverantörer framgent

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Citat:

Hej Blackbird_CaD_.

Med Vänlig Hälsning,

Jag tror ärligt talat att det finns folk på eran kundtjänst som struntar i att svara på mail. Jag skulle aldrig ha fått svar på mina mail.
Har märkt att antingen så svarar ni inom typ 4 timmar, eller så svarar ni inte alls.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jdad
När dom öht behagar svara... Jag väljer andra leverantörer framgent

Har du också upplevt att de på Miscos kundtjänst vägrar svara på mail?

Permalänk
Medlem
Citat:

Hej igen.

Vi håller på med systemet för detta. Vi återkommer om detta när vi närmar oss en färdig lösning.

Höres!
/Jonas Dahlborg, MISCO

När kan det tänkas ske? Inom en månad? Kommer det skilja sig mycket från sweclockersrabatten som det ser ut i dagsläget?

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Misco-matten är lite konstigt. Multiplikationsoperatorn fungerar inte så väl.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Glassig
Jag tycker att Misco-matten är lite konstigt. Multiplikationsoperatorn fungerar inte så väl.

http://img534.imageshack.us/img534/877/screenshot20100212at43...

Se denna post:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=980...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palmie
Se denna post:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=980...

Tackar, lite förvirrande kan man tycka...

Permalänk
Medlem

Varför verkar det som om ASUS har svårt för att få ut några kort på marknaden? XFX och Vertex3D lyckas ju, är inte ASUS en större tillverkare än dessa två?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

gah, vart tog ocz amd black edition vägen!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erik Hjelm
Hej,

Vi har tillsvidare valt att blockera Asus då vi anser att det har skapats alldeles för mycket problem för oss när det gäller leveranstider.

Ni som har ordrar idag liggandes på dessa kort från Asus kämpar vi förfullt för att lösa, antingen om vi får tag i det kortet som är beställt alternativt om vi hittar en ersättare som vi kan erbjuda istället som motsvarar det priset ni har beställt för.

Än en gång ber vi om ursäkt för de leveransproblem som uppstår, dock är vi tyvärr inte ensamma om detta då det verkar vara en bristvara generellt här i världen.

Hur går kampen för våra kort?

Vågar man fråga varför det finns ett problem med korten från just ASUS? Vad säger eran leverantör? Vad säger ASUS? Tillverkar de ens några kort?

MVH

Sebastian Beinerfelt

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Hur går kampen för våra kort?

Vågar man fråga varför det finns ett problem med korten från just ASUS? Vad säger eran leverantör? Vad säger ASUS? Tillverkar de ens några kort?

MVH

Sebastian Beinerfelt

Måste säga att kampen verkar vara likadan för vartenda HD5850 i hela Sverige (men inte i utlandet av någon anledning), oavsett tillverkare.

Mitt Sapphirekort ser jag inte röken av - faktum är att det jag har en order på inte längre finns med på Miscos produktsida; det finns ett annat, med ett annat Art.nr och som dessutom är ca 100 kr dyrare? - och efter att ha letat länge och noga så måste jag säga att det verkar inte finnas ett enda kort, vare sig av PowerColor, XFX eller Gigabyte.

Sett att XFX har 'Black' och 'XXX' versioner som finns att köpa åtminstånde på komplett (inte kollat någon annanstans efter dem) men de är också 500 kr dyrare, illa för så lite extra =/

Dessutom, Misco, när jag ringde eran kundtjänst och frågade angående mitt kort så fick jag höra att ni skulle ringa eran leverantör och höra efter, och sedan återkomma till mig; vilket år då om jag får fråga?

MVH

Tomas

Edit: Ser att det finns XFX, men bara i bundle med Alien vs. Predetor = 500 kr dyrare. Hur kan det komma sig? Inte priset alltså, utan att det finns, men inga andra någonstans?

Permalänk
Hedersmedlem

Tänkte inhandla ett Asus P5Q-EM http://www.misco.se/?sku=698170
men samtliga bilder visar Asus P5Q-EM DO.

Vad gäller? Fel bilder eller fel beteckning?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan

som det står på nästintill alla återförsäljares sidor så stämmer inte bilden överens med korttet (eller behöver inte göra det iaf)

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jumbo
Ta en titt på denna tråd:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

Redan läst den, men tack iaf.:)

Jag är lite oroad över Misco fn, men ger dem tills i morgon. Sedan beställer jag från annat håll där uppgifterna stämmer eller blir verifierade.

9:e ferbruari var senaste inlägget. Inte bra om man valt att vara en aktiv del av sweclockers forum.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Hallå!

Har beställt ett nytt datorsystem från er och har en å en annan fråga.

Beställde 9 hårdvara/mjukvara delar från er,
och varav 8 st av dom är färdiga att skickas..

http://www.misco.se/product/product.aspx?P_ItemId=663331&SL_S... Samsung f3 500gb

När inkommer den till era lager? Om det tar mer än 2 dagar:
För eftersom jag vill ha det så fort som möjligt undrar jag om man kan byta ut den mot en annan hårddisk i samma prisklass/betalar en summa extra som faktura, som ni har i lager?

MVH

Visa signatur

Argument bör ha en trovärdig källa

Permalänk
misco.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fnukk
Hallå!

Har beställt ett nytt datorsystem från er och har en å en annan fråga.

Beställde 9 hårdvara/mjukvara delar från er,
och varav 8 st av dom är färdiga att skickas..

http://www.misco.se/product/product.aspx?P_ItemId=663331&SL_S... Samsung f3 500gb

När inkommer den till era lager? Om det tar mer än 2 dagar:
För eftersom jag vill ha det så fort som möjligt undrar jag om man kan byta ut den mot en annan hårddisk i samma prisklass/betalar en summa extra som faktura, som ni har i lager?

MVH

Hej!

Slå oss en signal på 020-78 78 78 imorgon så skall vi se vad vi kan göra med din order.

MvH
/Jonas Dahlborg, MISCO

Permalänk
misco.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan

Hej!

Du kan alltid gå på tillverkarens artikelnummer och benämning. Bilderna kan tyvärr avvika ibland i vårt material från tillverkarna men tillverkarens artikelnummer är en exakt bestämning av vilken produkt som avses.

MvH
/Jonas Dahlborg, MISCO

Permalänk
Medlem

Tror det är tid för en ny rabbat kod? Jag hyllar misco! Dom är jätte bra! Har handlat där i säkert 13 år!

Mvh Marcus Ljung

Permalänk
Medlem

Skulle fortfarande uppskatta ett svar på de frågor jag ställt tidigare på den här sidan...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Håll inte andan Boris, iaf inte om du e-mailat dom om något. Försvinner i ett svart hål har jag märkt

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure