Permalänk
Medlem

Hej Mikael och Jüri

Jag ville passa på att uppmärksamma er angående en tråd rörande ett pågående garantiärende hos er. All hjälp och respons från er i ärendet uppskattas.

Tråd

Edit: länken var felaktig

Permalänk

Det är lite roligt för både Dustin och inet har reklam för Hitachi disken på 2TB här på sweclockers. Och den är 160:- billigare på inet och att det är gratis frakt där

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LightBlizz
Det är lite roligt för både Dustin och inet har reklam för Hitachi disken på 2TB här på sweclockers. Och den är 160:- billigare på inet och att det är gratis frakt där

"It's funny because it's true"

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem

Sitter här och funderar ifall jag skall reklamera min HP iPaq Voice Messenger som jag tycker krånglar mest hela tiden. Har haft mobilen på lagning en gång för sprucken skärm och fick då en ny mobil som uppvisar samma problem som den gamla, att mobilen slukar mitt batteri på några timmar samt att skärmen dör ibland.

Hur funkar reklamationen hos er? Vad jag läst erbjuder ni att skicka fraktsedel etc. Vad kan man dessutom förvänta sig i ersättning av en mobil som är drygt tre månader? Får man pengarna tillbaka?

Dessutom så saknar mobilen en förpackning då jag skulle skicka med denna till reparationen, och den nya kom helt utan förpackning. Vad gäller då?

Tack för mig!

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk

Jag har handlat båda mina datorer av er och jag är delvis nöjd.

Hade en disput med en av era anställda om hurvida jag skulle få skicka upp min processor som gick år pipan. Han sa att han trodde att det var moderkortet som lagt ner coh jag höll helt med men jag visste att det var processorn som tagit med sig moderkortet.

Han ville helt enkelt inte ta upp min processor för en koll och sa (nästan hotade med) att det skulle ta längre tid. Jag hotade då med att jag ville prata med chefen hehe och då gav han med sig.

Fick mina nya saker efter 4 - 5 veckor efter mycket "trevligt" ringande och köande.

Mitt tips: er sista kommentar under utbildningen (om ni har sådan) kunden har alltid rätt.

Tackar dock för en bra service! blir mer köp hos er.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Vänligen respektera att detta forum inte är till för supportärenden. Kontakta företagets kundsupport direkt istället.

*Senaste tre inläggen raderade*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk

Jag saknar information under "Betalningsinformation" om pengarna dras direkt eller vid leverans, när man betalar med kort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Navelludd
Jag saknar information under "Betalningsinformation" om pengarna dras direkt eller vid leverans, när man betalar med kort.

Skulle faktiskt också vilja veta detta. Men generellt drar de väl pengarna någon dag efter att beställningen är lagad.

Permalänk
Dustin AB

Hej!

@ arowe17, Chobi, AlexGstudios
Skicka gärna era ärendenummer till mig så kollar vi på det.

@ oshe, LightBlizz
Tack för info!

@ Navelludd
Om du väljer att betala med kort och alla varor inte finns på lagret så får du välja om du vill betala nu eller senare när alla varor finns på hyllan (du får ett mail när allt har kommit in till lagret). Om man väljer att "betala senare" och inte gör det på 15 dagar raderas ordern.

Mvh,
Jüri Martoja
jm@dustin.se
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk

ok, det låter ju perfekt!
något ni bör lyfta fram tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Vänligen respektera att detta forum inte är till för supportärenden. Kontakta företagets kundsupport direkt istället.

*Senaste tre inläggen raderade*

Mina var inte supportärenden. Det var kommentarer om vad jag tycker om dustin kundservice. Något jag tycker de borde förbättre där de blivit riktigt dåliga senaste tiden.

De har tex fortfarande problem med att skicka saker till fel adresser som tagits upp tidigare. Jag vill påpeka att det fortfarande gäller eftersom det händes senast idag. Och om hur de hjälper en när det väl händer.

Permalänk
Hedersmedlem

Fullständigt trams att radera treys kommentarer. Tror tom jag länkat till en av dem från en annan tråd. Tråkigt när rädslan att mista stora butikers närvaro överskuggar konsumentintresset.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Tycker ni liksom många andra butiker borde överväga att börja med chatsupport. Provade det hos Telenor och det var den snabbaste och bästa supporten jag fått hos något företag. Det borde helt ersätta telefonsupport då det är mycket effektivare eftersom man kan prata med flera personer samtidigt. Givetvis har man privata chattar, men medan supporten inväntar fråga från en person kan de svara till en annan. Funkar hur bra som helst.

Telefonsupport borde istort sett inte behövas längre. Om det behövs så är det för specialfall som är omöjliga att lösa via chat eller mail. I de fallen borde ni ringa upp kunden så att telefonköer inte existerar. Det är år 2010 redan för 10 år sedan borde mailsupport varit det primära och snabbaste sättet att få support, men utvecklingen går onekligen väldigt långsamt inom vissa områden.

Er mailsupport är dessvärre den segaste jag varit med om på flera år. Det är minst 48h mellan svaren och det är inte acceptabelt. Max 24h, men helst ska man kunna få svar samma dag ifall man mailar er före 12.00 i alla fall. Sen om ni har ett pågående ärende som ni fått svar på så går det ju inte lägga det längst bak i kön hela tiden, se till att utagera pågående ärenden innan ni tar på er nya. Sen kan man ju tycka att den person som först tog emot ärendet är den man har vidare kontakt med, inte en ny person för varje svar, ifall det nu inte krävs att någon mer insatt/ansvarig tar över förstås.

Det har nu gått 1v sedan jag först kontaktade er och mitt ärende är fortfarande inte utagerat. Har provat ringa två gånger och båda gångerna hamnade jag i kö och då får det vara då lägger jag på. På en hel vecka har jag endast fått två mailsvar från er, det kallar jag inte support.

*edit* Då det var väldigt viktigt att få ett besked senast igår(onsdag) valde jag efter 48h från mitt senaste mail att ringa och köa för att få ett slutgiltigt besked, men nej det löste ingenting, de sa bara att jag skulle vänta på mailsvar som skulle komma idag torsdag...

Permalänk

Jag skulle verkligen bli glad om man kunde sortera skärmar efter upplösning. Känns själadödande att gå igenom alla 23" och 24" ni säljer i jakt på 1920*1200 i upplösning.

Permalänk
Dustin AB

Hej!

@ altair4
Håller helt med, det är något vi har tittat på länge. Jag håller med om att det är en väldigt effektiv supportkanal i vissa situationer. Knepigt blir det när man har många olika instanser inblandade i de olika ärendena man hanterar. Många frågor har vi själva inte svar på och behöver i vår tur invänta besked från andra inblandade verkstäder/tillverkare/osv, vad det nu än kan tänkas handla om. Detta gör att en chatfunktion tappar lite av sin primära effektivitet och mening.

Men problem är till för att lösas, och det här är definitivt en servicefunktion som jag hoppas att vi kommer få se framöver!

@ AtlasPatlas
Det jobbar vi på, kommer "when it's done" så att säga

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Keeper of Traditions

Har nu väntat 3 dagar på att få svar från Mail-supporten, brukar det ta så här lång tid eller har mitt mail tappats bort?

Lite konstigt att man inte får någon sorts bekräftelse på att ens ärende kommit fram, som man brukar få när man skickar support frågor till andra affärer.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Eftersom ni har kundvagn och kassa på samma sida blir det lite krångligt med betalningssätten eftersom jag ibland glömmer bort och trycker på bekräfta och tror att det ska komma en sida till där man kommer till kassan vilket är så på de flesta internetbutiker.

Men problemet ligger inte där utan i när jag tror att jag trycker på bekräfta (vilket jag kan tro är nästa sida ibland), så är det redan förvalt postförskott. Jag som redan är studentkund behöver inte betala frakten, men eftersom den är på postförskott så får jag betala ytterliggare 49:-. Om ni inte hade haft den förvalt skulle det nog underlättas.

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Har nu väntat 3 dagar på att få svar från Mail-supporten, brukar det ta så här lång tid eller har mitt mail tappats bort?

Lite konstigt att man inte får någon sorts bekräftelse på att ens ärende kommit fram, som man brukar få när man skickar support frågor till andra affärer.

Pratar du 3 arbetsdagar så är det ju helt på tok!!!

Visa signatur

| Intel I7 12700k | Noctua NH-U12A | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 5200mhz | Samsung 980 Pro M.2 NVME 2TB | Seagate FireCuda 520 2TB | Samsung 970 pro 1TB | WDC WD30 3TB | Gigabyte RTX 3070 Aorus | Fractal Design Define R6 Black | Gigabyte Aorus P850W | Asus VG258 24" 165Hz | Benq 24" |

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BumpaBumpa Berra
Pratar du 3 arbetsdagar så är det ju helt på tok!!!

Den 23:e skickade jag mailet, fortfarande inget svar.

Tycker det är lite dåligt faktiskt

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Dustin AB

Hej!

@ Newklear
Beklagar det, jag vet att det jobbas över för att återkomma i fas. Så du bör ha fått svar på ditt mail!

@ darkwingduck
Skickar vidare din reflektion till webbfolket!

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Medlem

Hej!

Tänkte bara fråga om ni har möjlighet att ta in ersättningsfilter till Etymotic ER6I (http://www.dustinhome.se/pd_5010093082.aspx) i sortimentet igen?

Det vore väldigt trevligt då ni fortfarande säljer hörlurarna, och filtrena är förbrukningsvara för de hörlurarna (behöver bytas ca 1-4 ggr per år). Jag antar att ni fortfarande har kvar leverantören då både lurarna och extra filterverktyg finns i sortimentet.

Tack på förhand, Ola
(och tack för julklappen förresten)

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olajoh
Hej!

Tänkte bara fråga om ni har möjlighet att ta in ersättningsfilter till Etymotic ER6I (http://www.dustinhome.se/pd_5010093082.aspx) i sortimentet igen?

Det vore väldigt trevligt då ni fortfarande säljer hörlurarna, och filtrena är förbrukningsvara för de hörlurarna (behöver bytas ca 1-4 ggr per år). Jag antar att ni fortfarande har kvar leverantören då både lurarna och extra filterverktyg finns i sortimentet.

Tack på förhand, Ola
(och tack för julklappen förresten)

Hej!

Väntar på svar internt på denna fråga, återkommer!

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Medlem

Hej Jüri.

Kommer ni ta in Chieftecs nya kabinett?

http://www.deltaco.se/article.aspx?ItemID=CEB-2235S

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är inte helt tillfreds med dustin home:s service när det gäller ett problem med min Dell U2410 som beställdes i början av februari.

När skärmen först packades upp (den 10 februari) var en plastdetalj bak på foten skadad. Egentligen i första hand ett kosmetiskt problem, men på en skärm för 5000 kronor vill man inte att foten är defekt. Det sänker ju om inte annat begagnatvärdet.

Jag drog iväg ett mail till dustin home redan samma kväll. Det dröjde fem dagar (skickade på onsdag kväll, fick svar måndag) innan jag fick svaret att vända mig till Dell direkt. Så blev det. Efter en timme i telefon med Dell (och ett par olika representanter) hänvisade de tillbaka mig till Dustin home. Ett telefonsamtal senare så drog en tre veckor lång mailväxling igång.

Bilder skickades på skadan (det gjorde jag redan i det första mailet) och sen följde elva dagars tystnad från dustin home. I måndags mailade jag igen och krävde att foten skulle bytas ut. Då erbjöds jag inget annat än att skicka in hela skärmen och byta den mot en ny eller att göra ett återköp. Foten kunde alltså inte bytas ut separat.

I sant Sverker-manér undrar jag följande: Hade inte detta kunnat lösas smidigare? Är det vanligt att ett enkelt serviceärende bollas runt på det här sättet och tar närmare en månad att lösa?

När jag efterfrågade någon slags kompensation från Dustin home för tidsåtgång och besvär var det inget som var möjligt. Tråkigt, kan tyckas.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Dustin AB

@ SUMITOMO
Väntar svar på denna fråga från komponentfolket.

@ OliT
Bifoga gärna ditt ärendenummer eller ordernummer så kan jag kommentera händelseförloppet. Går bra att PM'a eller maila det till mig.

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMartoja
@ SUMITOMO
Väntar svar på denna fråga från komponentfolket.

@ OliT
Bifoga gärna ditt ärendenummer eller ordernummer så kan jag kommentera händelseförloppet. Går bra att PM'a eller maila det till mig.

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Jag har skickat över ordernummer och övriga uppgifter som ett PM till dig.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Keeper of Traditions

Usch, jag nu kanske jag verkar gnällig, men Dustin's mailsupport är verkligen riktigt usel.

Jag skrev ett långt mail med frågor o.s.v om mitt skadade grafikkort. Svaret jag fick var skrivit med kanske 15 ord och besvarade inte en enda utav mina frågor, det känns lite som om det är robotar som sitter och skickar ut förbestämda svar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Usch, jag nu kanske jag verkar gnällig, men Dustin's mailsupport är verkligen riktigt usel.

Jag skrev ett långt mail med frågor o.s.v om mitt skadade grafikkort. Svaret jag fick var skrivit med kanske 15 ord och besvarade inte en enda utav mina frågor, det känns lite som om det är robotar som sitter och skickar ut förbestämda svar.

skicka det till JMartoja istället, då får du bra svar.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Sitter och tittar på netbooks och är lite småsugen på några, dock kommer ju alla förinstallerade med Windows, något jag ej önskar använda. Hur går man tillväga för att få tillbaka licenspengarna? Är det något man ber er om på Dustin eller hur fungerar det?

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Intel Arc B580 Limited Edition | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [vEX]
Sitter och tittar på netbooks och är lite småsugen på några, dock kommer ju alla förinstallerade med Windows, något jag ej önskar använda. Hur går man tillväga för att få tillbaka licenspengarna? Är det något man ber er om på Dustin eller hur fungerar det?

Det här är något som även de lärda tvistar om

Kort svar:
Pretty much, you dont.

Lite längre svar:
Mycket blod, svett, tårar och vaselin.
Även om det står i Microsofts EULA så hänvisas det fram och tillbaka, tillverkarna skyller på Microsoft och Microsoft på tillverkarna..