NY mobil - Android, Maemo eller iPhone?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Ser inte varför någon skulle köpa en ny iPhone och jailbreaka den idag. Gammal teknik, som du sen byter OS på. Vad är meningen?

Älskar folk som uttalar sig fast de inte ens fattar vad det är de pratar om...

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att med en 600mhz processor (iphone 3gs) så är den t.o.m bättre än mopbiler med 1ghz processor och mer ram? Iphone OS är mycket bra optimerad, endast förstängd hårdvara då.

men absolut är den inte gammal hårdvara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XBox360
Hur kommer det sig att med en 600mhz processor (iphone 3gs) så är den t.o.m bättre än mopbiler med 1ghz processor och mer ram? Iphone OS är mycket bra optimerad, endast förstängd hårdvara då.

men absolut är den inte gammal hårdvara

Vad räknar du som bättre? Fungerar bättre med spel idag kanske. Får väl också tänka på att Desire/n1 skärmen har dubbelt så många pixlar att trycka ut.

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt att Nexus One är snyggare än HTC Desire och dessutom så ingår ju navigeringsprogramvara i nexus one från början vilket jag inte är säker på hur det är för Desire ?

Visa signatur

Intel Core i9 9900k@4.9Ghz | Gigabyte Z390 Aurus Pro Wifi | 16GB G.Skill Trident Z RBG 3200Mhz | Corsair 500D RGB SE | Corsair H150i Pro RGB| ASUS STRIX 3080ti OC | Samsung 970 EVO 500GB M.2 SSD | Seasonic Plus Gold 750W | Benq 2430T | Windows 10 Pro 64bit |

Permalänk
Medlem

det är jäkligt svår. n900 är ju jäkligt öppet och man behöver inte t.ex. inte ha nokias godkänannde för att göra ändringar eller installera vilka program man kan installera, som nu Apple gör.

Alltså så har n900 mycket intressanta Apps, mycket bättre än iPhones enligt mig.

Men det som gör det svårt för mig är att det känns som n900 kommer bara stödjas av opensource utvecklare....