Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Torrent klient som packar upp

Satt och fundera på jobbet idag och börja söka lite, men hitta inge speciellt.
Finns det någon Torrentklient som automatiskt när man tankar ner något packar upp de och placerar det i en mapp? skulle ju va guld.:)

Permalänk
Medlem

Med µTorrent kan du göra så ett program körs när en fil har laddats ner. Skaffa 7zip och låt den göra en uppzippning till vald plats när filen är nerladdad. Dock lär du få skriva nya/samma kommando för varje fil du laddar ner... osmidigt och jobbigt, men en lösning iallafall

Permalänk
Medlem

inte så svårt att scripta i valfritt scriptspråk. ställ in din klient på o flytta filerna till en viss mapp när dom e klarar o bygg ett script som du lägger in crontab o kör var 5 minut typ som letar rar filer o packar upp dom o flyttar allt till ännu en mapp där allt klart och upppackat hamnar

Eller så använder du xbmc på din HTPC så behöver du aldrig packa upp rar filer så gör jag!

Permalänk
Hedersmedlem

Går att scripta själv, på många olika sätt. Jag använder rtorrent, som inte har en sådan inbyggd funktion, men det är en bra bas att bygga ett sådant script på.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

har inte µtorrent någonting liknande inbyggt?

Permalänk
Medlem

Deluge har ett "Extractor" plugin.

Permalänk
Medlem

Scripa låter lite väl hårt för mig än så länge! Men Deluge låter ju mer lovande! Vet du vart man kan få tag på de pluginet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jockemon
Scripa låter lite väl hårt för mig än så länge! Men Deluge låter ju mer lovande! Vet du vart man kan få tag på de pluginet?

Jag tror Extractor är ett officiellt plugin så det bör följa med klienten. Det gjorde det för mig åtminstone.