Permalänk
Medlem

Autodesk Maya prestanda?

Hej, sitter här och undrar om mitt nya grafik kort kommer förkorta renderings tiden osv i programmet Maya? Har ett Ati 5850.

Visa signatur

Datorn : Antec 300, Amd Phenom X4 965 , Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, Crossfire med Radeon 5850, Corsair HX650+

Permalänk
Medlem

Nej, själva renderingen är raytracad och görs på cpu:n.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem

Har du råd med Maya så borde du kunna skaffa dig en arbetsstation med dubbla Xeon processorer. Då borde du kunna halvera renderings tiderna, om du nu inte kör med en studet licens, förståss.

Permalänk

Jo, finns ju PLE oxå...

Men som sagt var så hjälper grafikkortet dig bara att navigera snabbare i viewporten vid komplexa scener!

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Casemod-mästare
Skrivet av Matte Hedström:

Jo, finns ju PLE oxå...

Men som sagt var så hjälper grafikkortet dig bara att navigera snabbare i viewporten vid komplexa scener!

så som jag har förstått det ja, kanske i simuleringar oxå
men håller du på med 3D MYCKET rekomenderar jag att du skaffar ett nvidia grafikkort för det har ju cuda och lite annat kul

Permalänk

Sen finns ju VRay RT nu oxå som gör en realistisk "preview rendering" med hjälp av GPU...

Vad har man för använding av cuda menar du? Har ingen riktig koll på sånt där... =/

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Casemod-mästare
Skrivet av Matte Hedström:

Sen finns ju VRay RT nu oxå som gör en realistisk "preview rendering" med hjälp av GPU...

Vad har man för använding av cuda menar du? Har ingen riktig koll på sånt där... =/

jag har heller ingen super koll på cuda men JAG HAR HÖRT (jag kan ha fel) att det hjälper till med att snabba upp typ viewporten som sagt jag har ingen super koll

nvidias kort är ju oxå GPGPU och det snabbar ju upp tex Photoshop om det snabbar upp 3D program vet jag ej men skulle tro det

som sagt detta är sånt jag TROR är alltså inget jag vet

Permalänk
Skrivet av Mr 3D:

jag har heller ingen super koll på cuda men JAG HAR HÖRT (jag kan ha fel) att det hjälper till med att snabba upp typ viewporten som sagt jag har ingen super koll

nvidias kort är ju oxå GPGPU och det snabbar ju upp tex Photoshop om det snabbar upp 3D program vet jag ej men skulle tro det

som sagt detta är sånt jag TROR är alltså inget jag vet

ATI klarar också GPGPU!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?