Ändra skinn i windows 7?

Permalänk

Ändra skinn i windows 7?

tjenare, har fått tag på en skiva med windows 7 dock så är vissa grejer lite fel, som startknappen är inte orginal, (har en grå knapp vill ha den färgglada varianten) nä windows laddas så är det fel bild.

så det jag vill ha hjälp med är att ändra så att jag får windows 7 att se ut som jusst windows 7, har sökt runt lite och försökt själv men hittar inget bra ställe där dom förklarar hur man ska ändra startknappen och inte heller den bilden som är vid laddningen av windows.

tackar på förhand.

Permalänk

Är detta verkligen en laglig skiva?

Visa signatur

| ASrock X570 Phantom Gaming 4 | Ryzen 3700x | 48GB DDR4 3200Mhz | Geforce 1050Ti | Unraid + Win10 VM

Permalänk
Medlem

hänvisar till denna guide (originalstartknappen finns som bmp medskickad i detta program (tror jag).

Om det nu skulle vara så att du har en oliaglig skiva (vilket verkar vara fallet då startknappen är ändrad direkt vid installation så förslår jag att du tänker efter lite, om de ändrat startknappen, vad mer kan de ändrat.... (virus, trojaner mm, du har ingen aning = lika bra att köpa lagligt så att du faktiskt vet vad datorn gör)

Permalänk
Medlem

Du har troligtvis en Naser version eller något. Sådant gillas inte här.

Visa signatur

| Mobo: Asus Z390-F | CPU: i9 9900k | GPU: RTX 2080 ti | RAM: 16GB | PSU: Corsair RM750x | Chassi: Lian Li pc o11 dynamic | CPUkylare: Fractal Celsius s36 | SSD: 970 Evo plus 500gb. 860 evo 500gb | Monitors: XB271HU . u2715h

Permalänk

illya_: Tack för guiden, jag ska kolla upp det där.

wimon: Vad är en Naser version?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krimskrams
illya_: Tack för guiden, jag ska kolla upp det där.

wimon: Vad är en Naser version?

En piratkopia. Vilket vi inte gillar eller diskuterar här!

Permalänk

jaha där ser man, tänkte bara säga att jag sket i den versionen och gick och köpte 3st licenser till mina datorer så nu är jag på rätt sidan

jycken har du verkligen köpt din W7 ultimate version?

Permalänk
Medlem

nu sitter man och undrar varför det heter naser, om alla piratkopierade program heter det eller om bara opeativsystem heter naser. finns det någon som vill berätta?

Visa signatur

Main Rigg: Q9550, E0 @ 4GHz 1,37vcore + P5Q Deluxe + Corsair PC6400 @ 1060MHz + Asus GTX 670 Direct CU II TOP + CM Storm Scout + H50 + corsair HX 750w + Win 7 Ult x64
Sony Vaio S13P: i5 + 12gb + 830 256gb + 640m LE @ 1Ghz (Kepler)
__________________
HP 2230s - ZTE Blade

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av straube
nu sitter man och undrar varför det heter naser, om alla piratkopierade program heter det eller om bara opeativsystem heter naser. finns det någon som vill berätta?

Det är nog mer så att utvecklaren av just den versionen kallar sig eller heter naser.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krimskrams
jycken har du verkligen köpt din W7 ultimate version?

Det har väll du inget med att göra, var däremot ganska uppenbart att din var det och det som var felet.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krimskrams
jaha där ser man, tänkte bara säga att jag sket i den versionen och gick och köpte 3st licenser till mina datorer så nu är jag på rätt sidan

jycken har du verkligen köpt din W7 ultimate version?

Det är väl fan klart att jag har... Men jag har vänner som (tyvärr) inte ids betala för sina versioner. Här sitter man på en laglig full retail.

Permalänk
Medlem

Ursprungligen inskrivet av Krimskrams
jaha där ser man, tänkte bara säga att jag sket i den versionen och gick och köpte 3st licenser till mina datorer så nu är jag på rätt sidan

jycken har du verkligen köpt din W7 ultimate version?

[/QUOTE][/QUOTE]

Det är väl som fan klart att jag har... Men jag har vänner som (tyvärr) inte ids betala för sina versioner. Här sitter man på en laglig full retail. Tror du verkligen på fullaste allvar att jag sitter på systemet i min sign. och inte har råd med ett lagligt W7 ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Det har väll du inget med att göra, var däremot ganska uppenbart att din var det och det som var felet.

+1

Permalänk
Hedersmedlem

Eftersom tråden mer eller mindre har spårat ur, låser jag den. Problemet verkar ju hur som helst vara löst.

*tråd låst*