Permalänk
Medlem

4890 CrossFire fryser

Kör 4890 OC i crossFire.
I 3Dmark06 så in i 3:e GPU testet så fryser datan sig.
Lika dant i Unigine Heaven så händer lika dant precis i slutet.

Någon som har en förklaring?

Permalänk
Medlem

Kanske nya drivrutiner? ditt nätaggregat kanske är defekt? värmeproblem? bara skummade lite

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!
_____________________________
http://listen.grooveshark.com/ som spotify fast utan nerladdning :)

Permalänk

Gissar värme eller överklockning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sleten
Kanske nya drivrutiner? ditt nätaggregat kanske är defekt? värmeproblem? bara skummade lite

Jag har kollat allt. Värmeproblem... 5st 120mm fläcktar + 200mm. 1st 120mm som blåser rakt på korten. 19 grader rumstemperatur. Korten är lite svårt att kolla eftersom jag måste starta om när datan hänger sig.

Formaterade burken i går & la in alla nya drivrutiner.
Allt har funkat klockrent fram tills jag la in det andra kortet.

Nätagg är ca 5mån gammal.

-fick presis Unigine att köra klart en hel benchmark. Men inte 3dmark06.

Båda korten är är av OC modell från fabrik. Så har inga behov att klocka sen prollen är 3 dagar gammal.

Permalänk
Antielefant

Kommer den igenom Vantage utan bekymmer? 3DMark 06 är inte ens värt att testa Crossfire i ändå då det skalar komplett uruselt.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Kommer den igenom Vantage utan bekymmer? 3DMark 06 är inte ens värt att testa Crossfire i ändå då det skalar komplett uruselt.

Ja då. Inga problem att köra det.

Permalänk
Antielefant

Då gissar jag på trasig DirectX 9-rutin (iom att DX10 funkar). Prova installera om DirectX och eventuellt grafikdrivrutinen.

Unigine Heaven är väl DX11? Ska det funka med ett 4890?

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Då gissar jag på trasig DirectX 9-rutin (iom att DX10 funkar). Prova installera om DirectX och eventuellt grafikdrivrutinen.

Unigine Heaven är väl DX11? Ska det funka med ett 4890?

Ja då. Man klickar bara i DX10 om man vill köra det i Unugine. Den stöder DX9. DX10, DX11, OpenGL.
Dom alternativen finns att köra.

Men jag provar, så märker jag om det funkar.