Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Windows 7 - ta bort övriga alternativ vid uppstart

Permalänk
Medlem

Windows 7 - ta bort övriga alternativ vid uppstart

Hej!

Har nyligen installerat Windows 7 på min dator. Jag hade XP förrut och installerade på utan att formatera. Nu när jag startar så kan jag välja Earlier window version. Hur tar jag bort detta och gör så att datorn startar med Windows 7 varenda gång utan att behöva välja?

Tack på förhand!

Visa signatur

Antec Three Hundred | ASRock Z97M Anniversary | Intel i7 4970K | XFX Radeon HD5770 | Cooler Master Silent Pro 500W | Kingston DDR3 4GB 1333Mhz | Western Digital Caviar Black 640GB | Samsung EVO 840 120GB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hur lyckades du installera från XP utan formatering? Såvitt jag förståt det går det inte att uppgradera från XP till Windows 7 utan dvs. en formatering. Det var i alla fall det problemet jag stötte på när jag första gången försökte.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

start->högerklick på dator->egenskaper->avancerat->start och återställning->kryssa ut väntetiden och kolla i dropdownmenyn så att windows 7 är förinställt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
Hur lyckades du installera från XP utan formatering? Såvitt jag förståt det går det inte att uppgradera från XP till Windows 7 utan dvs. en formatering. Det var i alla fall det problemet jag stötte på när jag första gången försökte.

Precis samma för mig, hur lyckades du med det TS?

Permalänk
Medlem

Tack jocke!

Asså jag valde inte update utan jag valde CUSTOM vid installering. Nu har jag även tagit bort det som blev kvar av XP. Tycker ni fortfarande att det är värt att formatera och installera igen?

btw, smidigaste sättet att formatera?

Visa signatur

Antec Three Hundred | ASRock Z97M Anniversary | Intel i7 4970K | XFX Radeon HD5770 | Cooler Master Silent Pro 500W | Kingston DDR3 4GB 1333Mhz | Western Digital Caviar Black 640GB | Samsung EVO 840 120GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av l0G0tYP3
Tack jocke!

Asså jag valde inte update utan jag valde CUSTOM vid installering. Nu har jag även tagit bort det som blev kvar av XP. Tycker ni fortfarande att det är värt att formatera och installera igen?

btw, smidigaste sättet att formatera?

Hur tog du "bort" XP?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krippe91
Hur tog du "bort" XP?

Körde disk cleanup och kryssade i "previous ......." kommer inte på vad operativsystem hette på engelska med det ska stå i den tomma platsen. Sen var det väl nästan helt borta tror jag

Visa signatur

Antec Three Hundred | ASRock Z97M Anniversary | Intel i7 4970K | XFX Radeon HD5770 | Cooler Master Silent Pro 500W | Kingston DDR3 4GB 1333Mhz | Western Digital Caviar Black 640GB | Samsung EVO 840 120GB

Permalänk
Medlem

Räcker det tror ni?

Visa signatur

Antec Three Hundred | ASRock Z97M Anniversary | Intel i7 4970K | XFX Radeon HD5770 | Cooler Master Silent Pro 500W | Kingston DDR3 4GB 1333Mhz | Western Digital Caviar Black 640GB | Samsung EVO 840 120GB