Svenskar släpper testprogram för DirectX 11

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Nähä, och hur ska saker och ting se ut för att imponera på dig då? youtube försämrar oftast kvaliteten. Kollade man på bilderna under ditt inlägg så såg det bättre ut. Tycker att folk bara gnäller idag. Det var skillnad på den tiden man spelade DOS spel, där kan man snacka dålig grafik. Man fick nöja sig med 320x200 i upplösning i värsta fall

Jadu, vad sägs som något som distinkt skiljer sig från mängden?
Videon innehöll inte något nytt. Inget anmärkningsvärt AA/AF, inget anmärkningsvärd textur, inga anmärkningsvärda effekter what so ever...

Jao, DOS var grejer det! Skillnaden är väl att om man utger sig för att vara ett företag som endast sysslar med denna typ av grafik, så kräver man väl ändå att de lever upp till kraven idag? Varför existerar de annars? För att ge ett ytterligare dåligt alternativ till bra motor?

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Är dessa videos till för vanliga personer att mäta sina egna datorer med? Eller har jag missuppfattat det hela?
I sådant fall hur gör jag för att testa och se resultat?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schnuff
Är dessa videos till för vanliga personer att mäta sina egna datorer med? Eller har jag missuppfattat det hela?
I sådant fall hur gör jag för att testa och se resultat?

Videorna visar upp testprogrammet, läs artikeln så kanske det klarnar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Tycker alla som pratar om spindlar i relation till videon borde köpa sig en biologibok och alla med spindelskräck kan känna sig helt lugna då det inte var en enda spindel i filmen vad jag kunde se...

Spind.. ehm ja du varelserna fick mig att tänka på C&C tiberium wars, varelserna som kunde ta över fienderna genom mindcontroll, de fanns i scrin.

Mvh

Alexander

Permalänk
Medlem

Min kritik mot spindlarna grundade sig på de få screenshots jag såg då, videon var inte upplagd än, nu när jag sett videon så var det inte så farligt alls.

Och, jag har inget emot spindlar. Mina tankar var ur ett marknadsmässigt perspektiv - hur man profilerar sig mot en målgrupp osv.

"Spindlarna" i videon fick mig att tänka på WoW varelserna i outlands man kan ha som pets (minns inte vad de heter). Och jätten känns som en sådan där som står i Molten Core och hänger.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

När kommer det riktiga mjukvaran ut? Och finns det något program för att testa DX11 ute nu eller?

Visa signatur

Core i5 750, Xfx radeon 5850 black edition, 8gb corsair dominator 1600 mhz, Asus p7p55d PRO, Velociraptor 150GB, Samsug 1TB, Antec 902, Zalman cnps10X extreme, corsair 650W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Jadu, vad sägs som något som distinkt skiljer sig från mängden?
Videon innehöll inte något nytt. Inget anmärkningsvärt AA/AF, inget anmärkningsvärd textur, inga anmärkningsvärda effekter what so ever...

Tråkig miljö i en grotta ja, men ditt resonerande att ett benchmark program distinkt ska skilja sig från hur spel fungerar, ja det låter lagom genomtänkt.
Förstår inte riktigt vad du menar med anmärkningsvärd texturer osv heller, menar du att de ska ha något knallrosa? ;-P

En anledning till att en person inte tycker att en sak är .. anmärkningsvärd.. kan vara att denna har en annan smak för detaljer och blir mer intresserade av en blinkande skärm eller en logo som använder alla effekter +3 lensflares i photohop.

Du säger att videon inte innehöll något nytt, skulle du kunna länka till valfritt spel med liknande grafik ingame?

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Jag såg den på gametrailers och trodde det var ett spel, inte bara en tech-demo. Synd.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem

När kommer detta demo släppas så man får köra det på riktigt på sin egen dator? Och ja, jag är för lat för att söka reda på det idag

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid