Permalänk

BFBC2 - Egen server!

Som rubriken lyder! Jag och ett par polare har skaffat oss en egen bfbc2 server:

Nordic Battle Group | Rush Only Server | Join the fun!

Nu är det så att vi har fått lite svårt att få den riktigt aktiv, därför tänkte jag göra lite reklam för den här i förhoppning om att få lite mer flyt på den med lite mer folk

Lite mer info:

http://www.gametracker.com/server_info/217.195.179.126:19567/

//[NBG] Thoorner

Visa signatur

M4N72-E - Phenom 940BE @ 3,0ghz - Gigabyte GTX260 OC - 4gb ddr2 800mhz

Permalänk
Medlem

Trevligt hoppas ni är några vettiga admins.. hehe... kanske kommer in lite senare.. adda mig MrLagom

Visa signatur

Intel Core i5-3570k@4,2GHz | H50 | Asus P8Z68-V/GEN3 | Gigabyte Radeon HD7970 | Corsair 2x4GB@1866Mhz | Intel X25-M G2 80GB | Corsair Force 3 120GB |

Permalänk

Haha absolut Vi som har servern brukar spela mest mellan 20.00-00.00

Visa signatur

M4N72-E - Phenom 940BE @ 3,0ghz - Gigabyte GTX260 OC - 4gb ddr2 800mhz

Permalänk
Medlem

okej.. Om jag har tid ikväll kommer jag in en stund.

Visa signatur

Intel Core i5-3570k@4,2GHz | H50 | Asus P8Z68-V/GEN3 | Gigabyte Radeon HD7970 | Corsair 2x4GB@1866Mhz | Intel X25-M G2 80GB | Corsair Force 3 120GB |

Permalänk
Medlem

e de HC?

Permalänk
Avstängd

Är det hardcore, annars är det inte intressant :/

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Lär man fortfarande hyra server eller kan man göra egen?

Visa signatur

Never say sorry. It's a sign of weakness

Permalänk

Håller med föregående talare, utan hardcore = inget kul...

Permalänk
Medlem

hardcore innebär?
Har spelat typ 5 minuter av spelet så vet inte så mkt xD

Visa signatur

Never say sorry. It's a sign of weakness

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nysaan
hardcore innebär?
Har spelat typ 5 minuter av spelet så vet inte så mkt xD

Att springa runt och spamma så mycket granater som möjligt innan man själv dör av en explosion

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nysaan
hardcore innebär?
Har spelat typ 5 minuter av spelet så vet inte så mkt xD

Som namnet, ingen HUD och man skadar mera.

Permalänk
Hedersmedlem

Äh, HC är för folk som inte kan sikta. sprayfest o granatspam hela dan.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Kör gärna lite, kollar in ikväll.

Visa signatur

Woot!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Äh, HC är för folk som inte kan sikta. sprayfest o granatspam hela dan.

Håller med, även om det är lika mycket granatspam i "softcore" men man dör inte lika lätt av dom iallafall.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Äh, HC är för folk som inte kan sikta. sprayfest o granatspam hela dan.

Det är det som kallas "softcore" eller "normal", folk sprayar överallt för det krävs ett magasin för att döda någon.... hardcore handlar mer om precision och man kan skjuta 1 skott för att döda någon, softcore är för dem som inte kan spela HC. Ni är för klantiga eller inte lika "bra" som oss andra, oftast därför det är fler som spelar normal än HC!

Permalänk
Medlem

Tycker HC är bra mycket lättare än normal men också bra mycket sämre teamplay så bara tråkigt.

Visa signatur

Woot!

Permalänk
CS-mästare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Päronfestis
Det är det som kallas "softcore" eller "normal", folk sprayar överallt för det krävs ett magasin för att döda någon.... hardcore handlar mer om precision och man kan skjuta 1 skott för att döda någon, softcore är för dem som inte kan spela HC. Ni är för klantiga eller inte lika "bra" som oss andra, oftast därför det är fler som spelar normal än HC!

Jag antar att du skämtar men ifall du är seriös bör du se över dina argument om varför hardcore är för de som är bättre.

"folk sprayar överallt för det krävs ett magasin för att döda någon.... "

Det är väll inte riktigt läge att spraya om varje kula behövs för att döda någon?

"hardcore handlar mer om precision och man kan skjuta 1 skott för att döda någon"

Om man tex spelar sniper på normal så måste man dra ett HS för att döda på ett skott, är inte det lite svårare och mer precision?

"Ni är för klantiga eller inte lika "bra" som oss andra"

Lågstadie argument...

Jag själv spelar både Normal och HC och det jag gillar med HC är att det är mer verklighetstroget för att man inte har minimap och inte kan se fordonens hp osv.

Angående servern verkar den för närvarande vara tom. Kollar in lite senare igen.

Visa signatur

Asus P7P55D-E Pro | i5 750 2,66ghz (3,80ghz) | Corsair H50 | XFX ATI Radeon 5870 | Corsair Dominator 2x 2gb | Corsair HX 750w | Obsidian 800d

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Päronfestis
Det är det som kallas "softcore" eller "normal", folk sprayar överallt för det krävs ett magasin för att döda någon....

Fast det är ju fel.. med sämsta assault-bössan tar det 6-7 skott att ha ihjäl någon om man bara skjuter på kroppen, och mindre än hälften om man siktar på huvudet. Anledningen till att du tror att det tar ett helt magasin (och föredrar HC) är för att du inte träffar med majoriteten av kulorna. Sikta, stå still, skjut i korta bursts så ska du se att det går bättre. [QUOTE]hardcore handlar mer om precision och man kan skjuta 1 skott för att döda någon[/QUOTE]Hur kan det krävas mer precision om det behövs färre träffar och är mindre viktigt var man siktar..? Jag får inte ihop det.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Re: BFBC2 - Egen server!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martin891028
TEXT

Jag kommer definitivt lägga som favorit samt dyka upp med 2-3-4 kompisar så ofta det går. Kul initiativ! Nickar Krutow

Visa signatur

i7 920@3.2GHz + H50 | Asus P6T Deluxe | 6Gb DDR3 | ASUS5870 | Corsair 800D / Corsair HX620

Permalänk

Normal eller hardcore, det är helt och hållet en smaksak, det har inget med hur bra man är.

Jag personligen föredrar hardcore av den enkla anledningen att det är mer verkligt.

Kommer nog in snart, lär ju vara bra ping.

Visa signatur

[B]965BE C3 @ 4018MHz | XFX HD5770 @ 1GHz

Permalänk
Medlem

Spelade där just, sjukt tråkigt när det inte finns någon teambalance...
Alla bara wtjar, inte en chans för det förlorande laget...

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rajmo
Jag själv spelar både Normal och HC och det jag gillar med HC är att det är mer verklighetstroget för att man inte har minimap och inte kan se fordonens hp osv.

Man kan ta bort minimap, 3d spotting, crosshair osv utan att det är hardcore.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

ska hämta mitt och en kompis ex av bc2 i morron, ligger just nu i postens händer och väntar på leverans

Visa signatur

| CPU i5 750 | Gigabyte P55A-UD3R | ASUS HD5850 | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB | Western Digital Blue 500 GB | Western Digital Green 1 TB | Western Digital 250 GB | Corsair 650TX | Win 7 Pro x64 |

Permalänk
Medlem

Man ska ju även kunna lägga in minimap och liknande när man kör hardcore men alla inställningar ändras till standard efter en bana tyvärr. Får hoppas det fixas även om jag troligen aldrig kommer lira hardcore ändå.

Permalänk

Kul att vissa iaf tyckte det var kul att höra att man skaffat egen server. Skapade tråden för att göra reklam för den inte för att någon ska sitta och whina om hur tråkit det är att inte spela hc.

Visa signatur

M4N72-E - Phenom 940BE @ 3,0ghz - Gigabyte GTX260 OC - 4gb ddr2 800mhz

Permalänk
Medlem

Grymt initiativ! Ännu en server bland favoriterna

Permalänk
Medlem

Hardcore är helt klart bäst, men gillar vanliga servrar utan deathcam med om gotlands hardcore är fulla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Hardcore är helt klart bäst, men gillar vanliga servrar utan deathcam med om gotlands hardcore är fulla.

Låter som att du spelar som recon alltså?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Lite synd att där nästan aldrig är någon som är inne på denna servern Sist jag va där va vi 4 pers och varje gång jag ska kolla efter server så står den tom.

Annars fint initiativ. Dock synd att den är tom

Permalänk

Jag tänkte dra in där och lira lite nu, så joina gott folk!

Visa signatur

M4N72-E - Phenom 940BE @ 3,0ghz - Gigabyte GTX260 OC - 4gb ddr2 800mhz