Dice väldens mest inkompetenta företag

Permalänk
Medlem

Kan ju börja säga så här att något som verkar som ett litet problem kan vara mycket större än du vet och jävligt svårt att lösa... och när du löst det så kan de skapa andra problem så sluta klaga för i helvete om ni inte kan göra bättre själv!

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Som konsument av spelen så har vi väl all rättighet att klaga eller ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLLA
Kan ju börja säga så här att något som verkar som ett litet problem kan vara mycket större än du vet och jävligt svårt att lösa... och när du löst det så kan de skapa andra problem så sluta klaga för i helvete om ni inte kan göra bättre själv!

En till...

Om ingen skulle påpeka några brister skulle utveckligen stå helt still, och underbart argument också "om ni inte kan göra bättre själv", Något du anammar personligen när du har problem med saker?

Permalänk
Medlem

Men det finns fan hur många trådar som hällst o dom flästa har samma problem men skapar endå nya trådar... och ja rätten att klaga har man ju men alla gör väll fel? a förutom dom som klagar då aldrig gjort ngt fel...

Edit: ja men varför klaga här på Swec å inte på deras forum?hmm... när jag har problem så klagar jag inte på allt å alla utan ajg försöker la fixa det eller ringer ngn som kan fixa det å när det gäller bf så finns det inte mkt mer än att vänta på en patch... det går ju inte fortare för att man klagar?

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLLA
Men det finns fan hur många trådar som hällst o dom flästa har samma problem men skapar endå nya trådar... och ja rätten att klaga har man ju men alla gör väll fel? a förutom dom som klagar då aldrig gjort ngt fel...

Edit: ja men varför klaga här på Swec å inte på deras forum?hmm... när jag har problem så klagar jag inte på allt å alla utan ajg försöker la fixa det eller ringer ngn som kan fixa det å när det gäller bf så finns det inte mkt mer än att vänta på en patch... det går ju inte fortare för att man klagar?

Angående trådarna så kanske det är lite onödigt ja.

Det går ju fortare om man klagar, som jag sa, uppmärksammas inte problemen görs inget åt dom, ju fler som uppmärksammar dom desto större prioritet lr?

Repi har faktiskt postat här på swec, borde ju betyda att dom läser forumet.

Permalänk
Medlem

jo om dom läser men tänk på att om man bara posta problemen i deras forum så skulle dom slippa slösa tid på att läsa massa andra forum?

om du syftar på att jag ska göra ett bättre spel så har jag inte sagt ngt om att jag är bättre än någon på något.

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ
Nej,

Att ha ett spel so BC2 som funkar som det gör är som att ha en Ferrari med däck från biltema.

-1 din I.Q

För oj, du är så tydlig i ditt sätt att skriva;

Citat:

DICE och EA är värdelösa, dom var alltid värdelösa och dom kommer alltid vara värdelösa.
Det är som att en Ferrari skulle köra med däck från biltema.

Med din jämförelse säger du ju att både Ferrari:n och däcken från Biltema suger. Så jag rekommenderar att du tar och lugnar ned dig innan du skriver nästa gång - för du gör bara bort dig annars.

Citat:

Kyostize: Gör ett bättre spel själv GLHF!

En klassiskt ignorant kommentar a' la trettonåring. Med ditt slöa tänkande har man ingen rätt att klaga om något som man själv inte kan göra bättre?

Man lär sig tydligen något varje dag...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
1. Kan man med display om man har en på sitt TB, men varför ska man se sin poäng när man e död? Kan man likagärna göra när man spawnar.
2. Det är lite skumt, men det är ett teamspel där man kör med VT eller Skype.
3. Nej.
4. inte korrekt? Eh, det är GAME LATENCY inte PING.
5. Du kan titta bakåt, du kan sitta innuti bilen och titta runt och även ha bakom-bilen-vinkel.

1. Att ha ett speciallt TB ska väl inte vara ett krav? Varför säger du. Varför inte säger jag. För att jag vill det såklart, och för att det har gått i tidigare spel.
När man spawnar är det sällan man har tid at titta på sånt.
Fast nu sa ju nån att man kunde se det genom att trycka ESC, får kolla upp det innan jag klagar mer.

2. Att det är ett teamspel har väl inget med saken att göra. Finns det en chatt ska den vara tillgänglig hela tiden. Sällan man pratar med alla man spelar med.

3. Ok, då har jag bara missat hur man gör.

4. Vad är Game Latency?

5.Vet om de vinklarna, men jag saknar den där kameran står still medans man kör förbi. Den är bra att ha när man gör filmer.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Avstängd

Vet inte om någon har skrivit detta men de där med att servern var full så tänkte du nog inte på att det är många som resarverar slots till sina vänner så att då är det som att servern är full om dom inte är inne;) Jag hade problem några dagar efter realese men inte längre.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
1. Att ha ett speciallt TB ska väl inte vara ett krav? Varför säger du. Varför inte säger jag. För att jag vill det såklart, och för att det har gått i tidigare spel.
När man spawnar är det sällan man har tid at titta på sånt.
Fast nu sa ju nån att man kunde se det genom att trycka ESC, får kolla upp det innan jag klagar mer.

2. Att det är ett teamspel har väl inget med saken att göra. Finns det en chatt ska den vara tillgänglig hela tiden. Sällan man pratar med alla man spelar med.

3. Ok, då har jag bara missat hur man gör.

4. Vad är Game Latency?

5.Vet om de vinklarna, men jag saknar den där kameran står still medans man kör förbi. Den är bra att ha när man gör filmer.

4.

Citat:

In the specific case of BFBC2, latency and ping are 2 separate entities.

Ping in the server browser and the G15 applet, is the time it takes for packets to get from you to the server and back. Same as any other game.

Latency in BFBC2, is a reference to your actual ping(see above) + an unspecified amount of time (approx 100ms some believe more and they may be correct) that the engine is designed to lag, for lack of a better word.

From a Blog post

http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_co...eld-bad-...

"High pings even on local game servers. We're actually showing game latency instead of ping.

This is basically how far behind the client is compared to the server. We try to keep the server a small portion in front of the clients so they in most cases can use replicated data until they get the next ghost update from the server. If they get a lag spike they will start predicting the state when they run out of information, however, the basic idea is to smooth out the experience compared to everything having to be corrected when the predictions are slightly off."

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ge fan i att spela dera spel då så slipper du klaga ?

Nu vet jag att det mesta handlar om MP delen men har ni problem I SP delen så vet jag inte vad ni gör..

Permalänk
Medlem

Jag har också fått en dos problem, men det flesta av dem var barnsjukdomar. Just nu har jag inga problem att spela alls, och ingen av mina vänner heller (även om jag "bara" har 5 vänner som spelar. )

Visst är det vissa gånger skönt att ta ut sin aggression, men att kalla DICE för världens mest inkompetenta företag och rage:a ett helt inlägg? Jag tror du får mer ut av det om du agerar mer sansat.

Har du aldrig ens kunnat komma in på en server?

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

ett förslag bara gör EN tråd å klaga dar? å be en moderator ta bort alla trådar om bc2 problem eller lägga ihop dom? lr vad man nu gör... då får dom som vill klaga ett eget litet hörn å gråta i...

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit