Någon som testat spela på 42"+ LED TV?

Permalänk
Medlem

Någon som testat spela på 42"+ LED TV?

Funderar på att uppgradera min 42" LCD till en 46" LED för gaming. Är det någon som har sett en LED i action med en pc eller x-box?

Permalänk
Medlem

Nej, jag har dock hört att de skall ha problem med clouding så det är något jag råder dig att kolla upp innan du köper en LED tv.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

jag och min kusin spelade på en 42" LED ett tag sen, x-box 360 då, spelade MW2 kan ju säga så länge du inte sitter nära tv'n går det bra, ser sjukt fult ut om man sitter bara någon meter ifrån den

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Re: Någon som testat spela på 42"+ LED TV?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av freethinker
Funderar på att uppgradera min 42" LCD till en 46" LED för gaming. Är det någon som har sett en LED i action med en pc eller x-box?

Du går från LCD (lysrör) till LCD (LED).

Om du vet vilken modell du ska köpa är det lättare att kolla upp hur bra den är för spel.

Permalänk
Medlem

Precis som Caveo säger så är det som felaktigt kallas för "LED-TV" bara LCD-TV med LED-bakgrundsbelysning istället för CCFL som "vanliga" LCD:er kör med.
Enligt mig är kantbelyst LED-LCD det mest ovärda man kan köpa idag. En kantbelyst LED-LCD ger ingen bildkvalitétsmässig fördel över en bra CCFL-LCD. Det enda man betalar extra för är tunnheten typ.
En bakbelyst LED-LCD med local dimming kan dock ge bättre bild, men då får du gå upp i pris rätt ordentligt.
Sen har t.ex Samsungs LED-LCD:er högt input lag och är därför dåliga till spel.
Jag har själv en Sony W5500 som jag annars varmt kan rekommendera. Det är en CCFL-LCD med helt underbar bild, lär vara likgiltig med en kantbelyst LED-LCD. Knivskarp, grymt bra svärta för en LCD, väldigt klara och fina färger och lågt input lag i spelläget!

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem

hm så LED tv är inte bra för xbox360/ps3?

hade tänkt införskaffa en ny TV men kanske bättre satsa på LCD tv då?

vill ha bra bild både "vanlig" tv, film och spel. finns någon att rekomendera?

42-46"

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem

Om du vill veta vad "LED TV" är så läs första inlägget i denna tråd http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=257270

Det är inte själva LED tekniken som gör att TVn passar dåligt för spel, LED är bara en bakgrundsbelysning för LCD panelen (LED=Lysdioder).

Jag rekommenderar Sony LCD om det är LCD du vill köpa http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=402809

Det kommer nya Sony LCD under våren så du kan även spana in dessa http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v1321#rparams=k=s510892...

Visa signatur

janee

Permalänk

Har du mycket pengar och lite tålamod kan det kanske vara värt att spana in Sharps 800-serie, RGBY-LED paneler, så lär ge lite bättre bild i film/spel..

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Selo
hm så LED tv är inte bra för xbox360/ps3?

hade tänkt införskaffa en ny TV men kanske bättre satsa på LCD tv då?

vill ha bra bild både "vanlig" tv, film och spel. finns någon att rekomendera?

42-46"

Läs vad jag skriver tack -_-. "LED-TV" ÄR LCD-TV! Och LED-LCD kan vara bra att spela på, sålänge det är en med lågt input lag, men Samsungs LED-LCD:er har iaf högt input lag vad jag läst. Belysningen har dock inget med TV:ns spel-prestanda att göra. Både LED-LCD och CCFL-LCD kan såklart vara både bra eller dåliga till spel.
Jag rekommenderade den som jag har, Sony W5500, om du missade det också. Förra årets modell, men den går att få tag på billigt nu och den har grymt bra bild!
Egentligen är ju dock plasma bäst till spel pga. mycket bättre rörelsehantering och generellt sett lägre input lag. Jag hade nog kört på plasma istället om det inte vore för det att jag kör TV'n som primär datorskärm.

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]