Permalänk

Väldigt irriterande färgproblem

Jag har byggt ihop en ny dator

Bräda : MSI P67A-GD55 med 2600k

Grafikkort : HIS 6950 2GB turbo

Skärm : LG W2363D-PF 120hz

Alla spel fungerar utan problem

Jag har dock märkt av en väldigt irriterande sak och det är att video uppspelningen är kass, alltså det ser lågkvalitet ut även om det är 1080p, detsamma gäller med spel ljus och gaseffekterna är riktigt dåliga dem ser ut att vara 16-bit

http://img153.imageshack.us/i/deadspace22011033023144.jpg/

I denna bild kan man se vad jag pratar om när man kollar på ljuset så verkar det så låg kvalitet, är detta datorn eller skärmens fel?

http://img815.imageshack.us/i/mafia22011033023170820.jpg/

I denna ser man väldigt tydligt också när man kollar mot skyn så ser man att det är problem med färgerna

Jag har testat att ändra inställningar på både skärm och dator så jag vet inte riktigt vad felet kan vara, finns det något program som kan fixa detta för det förekommer både i spel och videouppspelning

Permalänk
Hedersmedlem

Nu vet jag inte hur det skall se ut, men jag ser inga problem med de bilder du skickat ut.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Ser inte heller några problem på dom bilder du har länkat

Permalänk
Medlem

Förstår jag det rätt om jag säger att du menar att du ser "nivåerna" i färgerna, t ex skenet från månen så ser man hur ljuset fadar ut och det blir som väldigt svaga tigerränder där man ser varje steg där ljuset blir svagare och svagare?

iaf, endera höjer du AA och kollar om det blir bättre, eller så har du en kass skärm, vilket verkar mindre troligt! vad har du för skärm?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av m3gapix3l:

Skärm : LG W2363D-PF 120hz

Jaha! denna skärm!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Eftersom ingen här ser nått så är det antingen att du själv bara ser det eller så beror det på skärmen vilket inte vi kan se.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"