Permalänk
Hedersmedlem

Derren Brown

Tyckte att det behövdes en officiell Derren Brown-tråd!

Derren Brown är en person som gillar att avslöja andra uppträdare som använder sin tricks och illusioner för att lura andra, oftast på pengar. Ni har säkert sett dem på tv, personer som påstår sig kunna tala med "andra sidan" och kontakta sina döda anhöriga. Han gör även mycket annat där han leker med människans lättmanipulerade psyke. Istället för att berätta kan jag ta lite youtube-exempel:

Del 1 av hans show Enigma:

Mind Control:

Måste ta en till, Mind Reading:

Det finns mycket mer på youtube, han är väldigt imponerande och det är lätt att vara skeptisk.

Permalänk
Medlem

har sett nästan allt med Derren Brown och för mig är han en riktigt bra artist!
Det finns flera som håller på med liknande saker men ingen gör det lika bra som Derren enligt mig!

Har även börjat läsa en och annan bok som Derren skrivit men engelskan i den är för svår och invecklad för att jag ska göra mig förstådd med den och fatta sammanhanget.

Derren har "lärt" mig diverse tricks som jag faktiskt har haft användning för framförallt sten-sax-påse alltid lika roligt att se folk stå med munnarna nere över en lätt lek som sten-sax-påse

för övrigt är jag jättesugen på att åka till London i sommar och titta på hans show, står högt upp på listan över "things-to-do"