Permalänk
Hedersmedlem

vågar man sig på en slk-800?

beställde en ax-7 för dryga veckan sen från gtek, dom hade den inte i lager men det stod att den skulle komma in den 25 oktober,
det står fortfarande det så jag skickade ett mail till dom och frågade när dom skulle få inte den, och det visste dom inte.
Gtek är den enda butike som jag vet säljer ax-7 så om ni vet någon annan så vote det trevligt... i värsta fall får man ju köpa en slk-800 fast jag lanar ju rätt mkt så datorn lär ju flyttas rätt ofta och jag vill inte att en halvkilos fläns störtar ner tillsammans med en ny 2400+ tillsammans med sockeln på mitt gf4 ti 4600 heller

några goda råd? pallar verkligen socketten en slk-800 + enermax 80?!?!?

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Medlem

annars kan man ju avlasta lite med ett rep eller något inne i lådan.... funkar ju alltid som "liv-lina" annars... fångar upp flänsen innan den går rätt igenom GF4_an

Visa signatur

2x E5-2690 | Supermicro x9dri-ln4f+ | 128GB 10600R Samsung ddr3 | 500GB 850 Evo | Asus R9-290x Matrix | Corsair RM1000i | Corsair Carbide AIR 540 | Intel X5650 | ASUS PT6-Delux OC-Palm | 12GB | 500GB Samsung 850 EVO + 400 GB Intel 910| Asus 7850 | Corsair Carbide 400Q |Supermicro X8DTI-f | 2x Intel Xeon X5650 | 96GB ECC RAM | 2x 250 GB Samsung 850 EVO | UNRAID 6.2.2 | Corsair Graphite 600t

Permalänk
Medlem

Vad jag hört så tillverkas inte längre AX-7:an

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

http://www.xp-data.com/products.asp?c=40 har dom, men sen om dom har det i lager lr inte är en annan fråga..

Permalänk
Medlem

www.kylning.com har cb-7:an. Kör på en sån. Kostar inte mycket, 285kr utan fläkt.

Permalänk
Medlem

Jag har en SLK-800 (med enermax), och jag kan då säga att den sitter väldigt bra.

Har nu med mitt stora moddningsprojekt flyttat mobot säkert lika mycket som man gör vid 10 lan, och ingenting händer. Sitter jättebra

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Med tanke på att jag far med min låda på LAN som har ett vatten/tec block på nästan 1kg...så borde du våga

Fungerar fin fint, iof så vet jag ju inte hur man fäster en SLK-800 men så länge som den fästs i moderkortshålen så.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OC&Burn
Med tanke på att jag far med min låda på LAN som har ett vatten/tec block på nästan 1kg...så borde du våga

Fungerar fin fint, iof så vet jag ju inte hur man fäster en SLK-800 men så länge som den fästs i moderkortshålen så.

Nope, det är med vanliga "3-clips"
Men det fungerar stabilt ändå.

Visa signatur

hmm

Permalänk

AX-7 är ju bättre än SLK-800 om man kör med en fläkt som inte har allt för högt cfm värde

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyber Judas
AX-7 är ju bättre än SLK-800 om man kör med en fläkt som inte har allt för högt cfm värde

E du säker på det? Verkar lite mysko att en bättre kylfläns skulle prestera sämre med en svag fläkt... Men det kanske bara e jag som tänker konstigt lr?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flammie

E du säker på det? Verkar lite mysko att en bättre kylfläns skulle prestera sämre med en svag fläkt... Men det kanske bara e jag som tänker konstigt lr?

Yepp, har sett test på det.
Anledningen är att AX-7 har större avstånd mellan flänsarna än SLK-800 vilket gör att AX-7 fungerar bättre vid ett lågt luftflöde.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

Har också sett samma test. [H]ardocp länkade till det för några dagar sedan. AX-7:an presterade inte bättre förens dom köde fläkten på 5 volt vill jag minnas. Kommer förstås inte ihåg vilken fläkt det var, men det var ingen Delta iaf.