Permalänk
Medlem

Låter bra

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av SM-LoD:

Börja med att formulera lite regler, typ, max en röst per person och månad, max ett bidrag per person, Vinnande bidrag får ej vara med i nästa månads omröstning!

Det jag ser som det största problemet är väl hur man skall sortera ut de mods som ska vara med i omröstningen, kommer väl upp en sissodär 10-15 nya i månaden och finns väl gud vet hur många mods redan i galleriet, så att gå egenom alla dom är väl det som är mest tidskrävande...

Ha, det kommer inte upp 10-15 mods i månaden som är värda att nämna, på sin höjd 3-4 kanske, och det är ju mellan dom det får gå. USB-modd bort, Routermodd bort, simpelt fönstermodd bort, osv osv. Det ska i sådant fall vara kvalité moddar, inte något som någon har gjort på en pisse-kvart.

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk

det jag menar är att vissa personer tycker att vattenkylning är snyggt

Permalänk
Medlem

skulle vart nice om de fick också en sorts status istället för "Medlem" så skulle man kunna få t.ex. "Månadens Moddare" eller liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av memoryofrage:

gör så att det krävs 3 månaders medlemskap för en röst

Borde inte vara något svårt att implementera en liten checkbox för nuvarande poll-systemet. Eftersom gränsen redan finns vid övriga ämnen. Sedan återstår ju bara en jury som sållar efter vissa kriterier. Man kan ju köra varje månad till och börja med för att fortsätta med varannan om det blir lite för ofta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adriankarlsson:

Ha, det kommer inte upp 10-15 mods i månaden som är värda att nämna, på sin höjd 3-4 kanske, och det är ju mellan dom det får gå. USB-modd bort, Routermodd bort, simpelt fönstermodd bort, osv osv. Det ska i sådant fall vara kvalité moddar, inte något som någon har gjort på en pisse-kvart.

Spelar ju inte särkilt stor roll om det är en bra eller dålig modd, faktum kvarstår att även om det skulle komma upp 2000000 "amatörmods" och 1 grym kvalitémod så måste fortfarande någon gå egenom alla dessa 2000001 mods för att kunna konstatera att det är just 2000000 amatörmods och 1 kvalitémod.

Hänger du med?

EDIT: Ha

Permalänk

Om man nu ska kalla det för "Mod of the month" så borde allt som är "mods" få vara med.
Om man nu kommer på nån smart och billig lösning för att förbättra något man redan har eller vad som.
En mod behöver inte vara ett custombygge, som de flesta snöat in på.

Ska det vara enbart datorbyggen så ska de la vara typ "Månadens dator" eller liknande.

Har sett många som gjort både smarta och snygga saker som inte har med daotorchassin att göra.
Usb-minnen ,routers, skärmar etc etc.

Kan nog vara värt att klargöra vad det ska gälla isf.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Skrivet av SM-LoD:

Spelar ju inte särkilt stor roll om det är en bra eller dålig modd, faktum kvarstår att även om det skulle komma upp 2000000 "amatörmods" och 1 grym kvalitémod så måste fortfarande någon gå egenom alla dessa 2000001 mods för att kunna konstatera att det är just 2000000 amatörmods och 1 kvalitémod.

Hänger du med?

EDIT: Ha

Det tog mig 10 sekunder att gå in på galleri-delen, sortera fram senaste månadens album, titta på snitt över 4 poäng. 10st album senaste månaden. Medlemmarna har redan sagt sitt, sedan är det upp till panelen att avgöra från dom 10st. Så svårt är det inte.
Dvs usb-modd som inte imponerar någon är borta, och router modd osv osv. Och är det någon som gör en "amatörmodd" som imponerar, då redovisar ju poängen detta. Därifrån så går man ju...

Och då kan jag snabbt se att endast 7st utav dom gallerierna hade något med datorer o göra vilket man kan tycka är minimikrav, och sen tittar man på vad som har gjorts.
Alltså behöver man inte gå igenom 2000000 mods för att få fram ett urval.

Senaste månaden så har det skapats annars 25*5 album = 125st album, och det tog mig 15 sekunder att sortera ner till 7st.

Ha!

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem

Det tog mig 10 sekunder att gå in på galleri-delen, sortera fram senaste månadens album, titta på snitt över 4 poäng. 10st album senaste månaden. Medlemmarna har redan sagt sitt, sedan är det upp till panelen att avgöra från dom 10st. Så svårt är det inte.
Dvs usb-modd som inte imponerar någon är borta, och router modd osv osv. Och är det någon som gör en "amatörmodd" som imponerar, då redovisar ju poängen detta. Därifrån så går man ju...

Och då kan jag snabbt se att endast 7st utav dom gallerierna hade något med datorer o göra vilket man kan tycka är minimikrav, och sen tittar man på vad som har gjorts.

Senaste månaden så har det skapats annars 25*5 album = 125st album, och det tog mig 15 sekunder att sortera ner till 7st.

Ha!

Om man hänger med i galleriet under månaden (och spar länkar) så har man redan koll på vad som är se värt och inte.

Permalänk
Medlem

Ha!

Personligen anser jag inte att poängen säger särkilt mycket, men är det det upplägget ni vill ha så fine!

Tänk också på att det kan finnas grymma moddar i ett annars kast projekt sett ur helhetsperspektiv, så min fasta ståndpunkt är fortfarande att man måste granska varje enskilt album var för sig för att det skall vara rättvist.

men men, det är bara vad jag tycker.

Ha?

Permalänk
Proffsmoddare

Oj här hade jag missat att de skrivits så mycket.

Jag tycker så här att de måste inte ha att göra med just en dator, är de någon som hittat på en smart lösning på något sätt så kan de ju lätt vara med. Men jag tycker de ska vara snyggt och rejält gjort. La upp en tråd om detta i Feedback forumet också.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Det hade ju varigt smidigt om redaktionen varigt med på de här. Man kan ju automatisera med rätt enkelt genom att välja ut de mods som är upplagda denna månaden och sedan bara ta de 5 som har höggs snittbetyg och göra en röstning av det,samt lägga upp det på framsidan. Borde ju inte va några svårigheter att implementera och allt skulle ju ske automatiskt!

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Bread_:

Det hade ju varigt smidigt om redaktionen varigt med på de här. Man kan ju automatisera med rätt enkelt genom att välja ut de mods som är upplagda denna månaden och sedan bara ta de 5 som har höggs snittbetyg och göra en röstning av det,samt lägga upp det på framsidan. Borde ju inte va några svårigheter att implementera och allt skulle ju ske automatiskt!

Dock är de inte poängen som spelar roll, tror ganska många bara röster lite hur som helst. Men skulle ju varit bra om redaktionen var med på de ändå.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Dock är de inte poängen som spelar roll, tror ganska många bara röster lite hur som helst. Men skulle ju varit bra om redaktionen var med på de ändå.

Jo men det hade krävts rätt mycket jobb från deras sida även om det hade varigt bra Har tänkt på detta länge tror det hade varigt en fin sporre för att folk skall lägga ner lite extra tid på sin gallerier. Hade ju varigt sjukt nice att bli mod of the month!

Visa signatur

Permalänk

Problemet med poängen är ju att de inte är rättvisa alls.
Fläska på med vattenkylning på 2 GTX 590 samt övriga monstergrejer för 20k SEK å ta bra bilder så får du 4.5.....
Ett fönster i sidan på ett HAF X så har du en mod.
Ska den då ha chans att vinna för att folk har röstat på den "coola" hårdvaran och ett fönster?
Just saying....

Sen att folk lägger upp gallerier när de börjar med en mod och folk röstar ner det direkt för att det bara är 3 bilder som visar ett isärskruvat chassi förstör ju också poängsystemet.

Finns många fler exempel på detta.

Summan av min post.
Gå inte efter poängsystemet, många på detta forum klarar inte av att hantera det

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Är vi inte tillräckligt med intresserade användare för att vi ska kunna driva det här själva? Redaktionen har bättre saker för sig än och dammsuga galleriet och välja finalister. Det som återstår är att några tar initiativ,sätter (skriver ner) några riktlinjer, går igenom galleriet och sedan slänger upp en omröstning de första dagarna av juni.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Är vi inte tillräckligt med intresserade användare för att vi ska kunna driva det här själva? Redaktionen har bättre saker för sig än och dammsuga galleriet och välja finalister. Det som återstår är att några tar initiativ,sätter (skriver ner) några riktlinjer, går igenom galleriet och sedan slänger upp en omröstning de första dagarna av juni.

Jag deltar gärna i detta om några andra är på

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Bread_:

Jag deltar gärna i detta om några andra är på

Jag är definitivt på. Dock är jag inte så haj på polls osv. Tycker vi kör igång en nu direkt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Jag är definitivt på. Dock är jag inte så haj på polls osv. Tycker vi kör igång en nu direkt.

Ja varför inte. Vad skall det va för regler då Måste det vara en dator som är moddad eller kan det vara vad som helst?

Lite snabba regler så som jag tycker, fyll gärna på och tyck till:
Det måste vara en dator som är moddad eller datorrelaterat tillbehör
Modden måste va postad i galleriet och ha över 4p (för enkelhetens skull alternativt om man nominerar sig själv via pm)
Modden måste va postad mellan den 1 och 26 aktuell månad för att få delta
Modden måste vara helt färdigställd

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Bread_:

Ja varför inte. Vad skall det va för regler då Måste det vara en dator som är moddad eller kan det vara vad som helst?

Lite snabba regler så som jag tycker, fyll gärna på och tyck till:
Det måste vara en dator som är moddad eller datorrelaterat tillbehör
Modden måste va postad i galleriet och ha över 4p (för enkelhetens skull alternativt om man nominerar sig själv via pm)
Modden måste va postad mellan den 1 och 26 aktuell månad för att få delta
Modden måste vara helt färdigställd

Tycker vi slopar de där med poängen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Tycker vi slopar de där med poängen.

OK men hur skall man kvalificera sig då? Tog med det för att man skulle kunna solla lite. Om bara du och jag sitter och väljer bidrag varje månad kanske det blir lite väl mycket bara vår smak(även om jag har väldigt bra smak )

Fast om man kollar snabbt i galleriet så ser man ju faktiskt att det finns några som sticker ut från mängden. Vi får väll försöka samla ihop en lite jury av några personer som väljer?

Vi kan ju göra en test tråd inför nästa månad och se hur stort intresset blir

Btw hur många bidrag blir det per månad jag kan tycka 5 är rätt lagom ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det här låter ju som en perfekt idé!

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Bread_:

OK men hur skall man kvalificera sig då? Tog med det för att man skulle kunna solla lite. Om bara du och jag sitter och väljer bidrag varje månad kanske det blir lite väl mycket bara vår smak(även om jag har väldigt bra smak )

Fast om man kollar snabbt i galleriet så ser man ju faktiskt att det finns några som sticker ut från mängden. Vi får väll försöka samla ihop en lite jury av några personer som väljer?

Vi kan ju göra en test tråd inför nästa månad och se hur stort intresset blir

Btw hur många bidrag blir det per månad jag kan tycka 5 är rätt lagom ?

Ja men de är ju bara de att poängsystemet fungerar inte riktigt tycker jag, det röstas ju lite hur som helst. Tycker hellre att man lägger upp en tråd, sen får man anmäla sitt eget bidrag, max ett per person. Sen får man ha några stycken som får vara någon slags jury som plockar ut dom 5 bästa. Sen så får alla rösta fram.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

skulle vara kul om den personen fick en stickers så som "bäst i test" eller "rekomenderas" stickers som används i testlabbet
dock med redigerade titlar ofc

Visa signatur

(PC): i7 4790k 8gb ram Asus380x 256gb ssd
(Laptop): Dell xps 13 i7-8550u 8Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Ja men de är ju bara de att poängsystemet fungerar inte riktigt tycker jag, det röstas ju lite hur som helst. Tycker hellre att man lägger upp en tråd, sen får man anmäla sitt eget bidrag, max ett per person. Sen får man ha några stycken som får vara någon slags jury som plockar ut dom 5 bästa. Sen så får alla rösta fram.

Jo du har väldigt rätt i att poängsystemet inte funkar riktigt som det skall. Tyckte det var bättre på den gamla goda tiden när det var 1-10

Men skall vi börja skissa på en tråd eller vill du lägga upp den eller skall jag göra det ?

Edit: har skrivit ett utkast i google docs nu kontakta mig via PM om du är intresserad av att läsa

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Bread_:

Jo du har väldigt rätt i att poängsystemet inte funkar riktigt som det skall. Tyckte det var bättre på den gamla goda tiden när det var 1-10

Men skall vi börja skissa på en tråd eller vill du lägga upp den eller skall jag göra det ?

Edit: har skrivit ett utkast i google docs nu kontakta mig via PM om du är intresserad av att läsa

Ska ta och starta en Månadens Modd : Maj snart då. Är de någon fler som skulle tänka sig vara jury? Någon som har varit medlem här ett tag som har lite erfarenhet?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av C4B12:

Ska ta och starta en Månadens Modd : Maj snart då. Är de någon fler som skulle tänka sig vara jury? Någon som har varit medlem här ett tag som har lite erfarenhet?

Skulle gissa att Wolverine är ganska upptagen, men om ni skulle få med honom i juryn skulle det vara guld!

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Avstängd

Tycker idén med "månadens moddare" ist. för "medlem" var bra :P. Kanske lite annat med. Som Månadens galleri eller liknande!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av chainzaw:

Tycker idén med "månadens moddare" ist. för "medlem" var bra :P. Kanske lite annat med. Som Månadens galleri eller liknande!

Jo de tror jag med, man skulle haft en kategori under Galleri.

Skrivet av el_genius:

Skulle gissa att Wolverine är ganska upptagen, men om ni skulle få med honom i juryn skulle det vara guld!

Finns ju många andra också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej och ursäkta att ja stör

Om ja lägger upp bilder på hur jag bygger min dator räknas det som en " Mod " eller måste det vara mer avancerat t.ex Dioder o liknande i en högtalare?

Tack

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 Black Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 Processor : Intel Core i5 2500K 3,3GHz RAM : Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE Grafikkort : Asus GTX570 1280MB Nätaggregrat : XFX Core Edition 650W Skärm #1: BenQ TFT 24'' G2420HDBE Skärm #2: BenQ LED 24'' G2420HD